Gå til innhold

Luis Suarez-tråden


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ålreit skrevet ja. Jeg kan ikke forstå hvor dårlig Liverpool FC har kommet ut av denne saken. De kunne, i mine øyne, ikke ha behandlet dette på noen som helst dårligere måte. Når jeg tenker tilbake på det er det helt utrolig at de faktisk varmet opp med Suarez-tskjortene. For å dra opp en annen bit av samme kaka kan jeg ikke forstå hvordan Dalglish fortsatt har så mye tillit blant LFCere som han har heller.

 

Liverpool FC, Liverpool fans, Liverpool players all still in total denial it seems. Very embarrassing for a once great club.
Endret av niko.
Lenke til kommentar

Vel, det virker som om Liverpool fans og klubb tror dette er svindel og at Suarez er offeret her. De tror at dette er en konspirasjon fra oss og Evra. De kommer ikke til å godta andre bevis enn et opptak av samtalen mellom Suarez og Evra, eller en direkte inrømmelse fra Suarez.

 

De prøver å dra frem at Suarez ikke er rasist, men det har vel ikke noe med saken å gjøre. Det er budskapet han kom med som er det som strider mot lovverket. Slik jeg ser på Suarez så er han en spiller helt uten moral. Han tar alt han kan få. Kan han få Evra til å miste fatningen så kommer han gjerne med rasistiske budskap, uten at det har noe med hans syn på mennesker å gjøre.

 

FA føler seg vel også presset pga den mangeårige kampen mot rasisme på fotballbanen. Hvis bevisene er tilstrekkelige så straffer de hardt og gjør et eksempel av Suarez.

 

Tror også Suarez skal være forsiktig med å anke siden jeg ikke kan huske at en sånn anke noen gang har ført til en mindre straff

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg tror er problemet til Suarez (og dette hører kanskje heller hjemme i TiA, men tar det nå her), er at han lar seg veldig påvirke av stemningen under kamp, samt hvor bra det går for laget han spiller på. Litt som Cristiano Ronaldo - hvis han ikke får til noe, hvis han blir konstant taklet av motspillere uten å få frispark, hvis alle skuddene går i stanga eller utenfor - da surner han rett og slett. Og en sur spiller har mye lettere for å gjøre ting som f.eks fingeren mot Fulham-fansen. Det som dessverre gjelder for både Suarez, Ronaldo og andre spillere av denne typen, er at de har det latinske blodet som fører til en hel del overspilling, og dermed mindre sympati fra dommerne. Regner med de fleste av dere United-supportere har sittet og hylt i frustrasjon når Ronaldo eller Nani, for den del, ikke fikk frispark etter å ha blitt taklet for 100. gang, mens vi andre har ledd og sagt at "Det er helt riktig, dommer, ikke gi den lille filmefitta noe". Suarez har også denne teatralske oppførselen, og jeg personlig (skal slett ikke snakke for resten av LFC-leiren) har ofte irritert meg over det.

 

Suarez er rett og slett en spiller som har en enorm vinnervilje, og som er tilbøyelig til å bryte reglene for å vinne - se bare på handsen hans under VM i fjor. Det er liten tvil om at Uruguay hadde røket ut dersom den ballen hadde gått inn. Dessverre fører dette ofte til denne oppførselen som minner mer om syting enn berettiget klaging.

 

Når det gjelder selve rasisme-saken, så føler jeg litt "begge deler". Jeg har ingen som helst tro på at Suarez er en rasist. Men det endrer ikke det faktum at det ikke er lov til å komme med rasistiske utsagn. Dersom "han er ikke rasist til vanlig altså, æresord!" kan bli et gyldig forsvar i sånne saker, så faller jo hele lovverket i grus. Det er ikke lov til å komme med rasistiske utsagn på en fotballbane, uansett. Som veldig mange andre LFC-supportere (og sikkert fra andre leire også), så synes jeg at Suarez har vært vår desidert beste spiller så langt denne sesongen, og det er heller det å miste ham i så mange kamper som er problemet vårt, ikke at han er dømt for rasisme mot Patrice Evra (selv om jeg personlig mener at Evra er en klyse av dimensjoner som fortjener all dritt han kan få).

 

TL;DR:

 

Buhu, vi mister vår desiderte beste spiller i en haug med kamper og når da mest sannsynlig ikke CL med mindre vi kjøper noe av drastisk bedre spisskvalitet i januar.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Evra har vært en skygge av seg selv denne sesongen, men han fortjener likevel ikke den dritten Liverpool kommer med mot mannen. Suarez har så vidt jeg har fått med meg sagt til FA at han brukte ordet "Negrito" til Evra.

 

Når jeg først er inne på temaet; Liverpool sin artikkel når straffen fra EA ble kjent var julekomikk - et innlegg som så ut til å være skrevet av en 8-åring i affekt.

 

Konklusjonen min etter å ha lest det:

Suarez kan ikke ha sagt noe rasistisk fordi bestefaren hans var svart. Han har også spilt på lag med svarte - dette beviser at han ikke kan si noe rasistisk. Liverpool er dessuten mot rasisme...

 

Ser forøvrig at Kenny er godt fornøyd med Carrolls bidrag så langt. Det er jo fantastiske nyheter for oss som også er fornøyd med Carrolls bidrag for de røde. Håper han holder seg rundt nivået han har hatt til nå i den røde adidas-trøyen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder fingeren til Suarez så er vi inne på en annen sak jeg skulle gjerne ha sett en forandring på. Det har vert mye fokus på Steve Kean og det han må høre fra tribunen i det siste. Jeg synes at det som kommer fra tribunen under kampene er helt ute av kontroll. Det er tross alt mennesker som løper rundt og prøver å gjøre en jobb. Oppførselen til en stor del av supporterene (i alle leire) er helt grusom.

 

Jeg vet ikke hvordan man skal ta tak i det, men situasjonen er uholdbar.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=8_4jioyxn6k

 

Vinnervilje? Fyren er en komplett idiot, å tilskrive det til et så fint attribut som vinnervilje er jo helt på jordet. Fyren er den mest kyniske spilleren jeg har sett i PL. I mine øyne en mann som ikke deler verdiene til Liverpool, i det hele tatt, selv om Liverpool har fremstått som en full sjømann i media i det siste så fjerner ikke det flere tiår med stolthet. Nå tar jeg selvfølgelig ikke Benitez sine utsagn med i betraktningen.

Endret av Hyrlen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Finfin artikkel om Suarez-saken, sett fra en LFC-supporters øyne:

 

http://www.theanfieldwrap.com/2011/12/suarez-why-we-must-stand-by-our-man/

 

Mange gode poeng, synes jeg. Oppsummerer mye om det som antas rundt bl.a språk- og kulturbarrierer. Verd å lese!

Tre a4 sider som han egentlig kan summe opp til et argument, kulturforskjell. Så en masse flott symbolikk og fremmedord for å fremstå glup, når han egentlig bare fremstår som en pretensiøs idiot og gjentar akkurat de samme argumentene som er lagt frem før.

 

edit: Jeg startet å referere til ting han skrev som jeg reagerte på, men jeg ga opp, hadde blitt for mye.

 

Det beste argumentet mot denne dommen er at det er for lite beviser, ikke prøve bortforklare hvorfor Suarez evt har sagt noe. Har han sagt noe som kan oppfattes rasistisk i den grad som han evt har gjort, så har han gjort noe galt uansett hvor han kommer fra.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Kanskje det er en kombo, han er i live hvertfall. Men det går ubekreftede rykter om at han har fått ferie på ubestemt tid.

 

Om så stemmer så har jeg en oppfordring til Runar & Co. Smågal kommer fra en helt annen kultur enn mange av oss andre her inne, og for han er fylleposter helt vanlig. Håper dere har forståelse for dette, tar det til etteretning og får han tilbake hit så fort som mulig.

 

FREESmågal :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...