Gå til innhold

Luis Suarez-tråden


Old Game

Anbefalte innlegg

Har blitt en slags måleenhet kriterium på fotballkvalitet, startet med Ronaldo. Å være god(score masse mål) i en iskald vinterdag borte mot et erkebritisk lag som Stoke er(var forøvrig) utfordringen spilleren må gjennomføre.

 

Det kommer av det er omtrent det eneste Messi ikke har fått til/hatt muligheten til i sin karrière som fotballspiller. Tullet målestokk imo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hargo har en agenda imot Liverpool, så han klarer ikke å diskutere objektivt. Ikke noe vits i å diskutere med ham. Er jo helt håpløst.

 

Å diskutere objektivt som fotballsupporter er ikke noe å trakte etter, og det er det heller få her som gjør også. Så kan man diskutere evnen til å se feil ved eget lag, der ligger Liverpool-supporterne langt bak ref. denne tråden. For eksempel å hevde at Liverpool "kanskje" har hatt én filming denne sesongen, dagen etter at en annen spiller filmet seg til en matchavgjørende straffe, er helt på bærtur.

 

Å si at jeg har en agenda mot Liverpool, er en heller dårlig forsvarsmekanisme. Hvis du ikke vil ta debatten, er det helt greit det, men når du blander deg inn uten å si så mye mer så tar jeg det som at du egentlig ikke har så mye å si om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Sterling la seg ned kun for å få straffe, det for meg går innenfor ''filming''-katogorien.

Noe Suarez har gjort før, men ikke denne sesongen. :)

(Om man er overkritisk kan man muligens telle den mot chelsea, men det gjør ikke jeg ^^ )

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Helt enig med Emils her, Sterling blir faktisk tatt, klønen i Stoke-forsvaret har seg selv å takke for at han gav dommeren annledning til å blåse. Det blir litt som Skrtel, han gir dommerne mulighet til å blåse på holdingen hans nesten på hver eneste dødball, og ingen sier vel noe på det om det snart blåses straffe mot han uansett om forsvarsspilleren legger seg lett. Problemet er bare at takling/hoftesvinger slås hardere ned på enn trøyeholding. Derfor vil nok Skrtel ikke legge av seg dette, for det får ingen konsekvenser. Ikke misforstå, litt trøyeholdingen er greit, men Skrtels enkelte overfall begynner å bli komisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Fin logikk dette med at siden det er kontakt, så er det ikke filming. Kontakt her også:

 

Bra du er ute etter en god og saklig diskusjon i stede for å fjase deg til.

Lenke til kommentar

Er da klar kontakt, og om man ser så er Sterling's kroppsposisjon som man forventer når han skal forsøke å springe rundt forsvarer, dvs at overkroppen ligger fram og mot ventre, da skal det ikkje mykje kontakt til for å bli tippa ut av balanse.

At forsvarer er nesten dobbelt så stor gjør at det blir vanskeligere å holde seg på beina.

 

Ingen filming, men hadde ikkje vært forbanna på dommer om det ikkje hadde blitt blåst heller.

Lenke til kommentar

Fin logikk dette med at siden det er kontakt, så er det ikke filming. Kontakt her også:

 

 

Om du leser hva jeg skriver så nevner jeg at filming også er overspilling. Som er det han personen gjør i videoen du linker til.

 

Du ser forskjell på det Sterling gjorde på Søndag og hva Januzaj gjorde for å få gult kort? Januzaj kastet seg FØR det var kontakt, Sterling faller lett ETTER det har vært kontakt. Du kan ikke sitte å sammenligne situasjoner når de ikke er like engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om du leser hva jeg skriver så nevner jeg at filming også er overspilling. Som er det han personen gjør i videoen du linker til.

 

Du ser forskjell på det Sterling gjorde på Søndag og hva Januzaj gjorde for å få gult kort? Januzaj kastet seg FØR det var kontakt, Sterling faller lett ETTER det har vært kontakt. Du kan ikke sitte å sammenligne situasjoner når de ikke er like engang.

Han personen i den videoen overspiller jo ikke. Hadde han faktisk blitt slått i trynet så hadde det vært greit.

Greia er jo at han tar armen til motstanderen og slår seg selv i trynet i håp om å få han utvist. :p

 

Videoen har egentlig ikke noe med overspilling å gjøre i det hele tatt..

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

 

Om du leser hva jeg skriver så nevner jeg at filming også er overspilling. Som er det han personen gjør i videoen du linker til.

 

Du ser forskjell på det Sterling gjorde på Søndag og hva Januzaj gjorde for å få gult kort? Januzaj kastet seg FØR det var kontakt, Sterling faller lett ETTER det har vært kontakt. Du kan ikke sitte å sammenligne situasjoner når de ikke er like engang.

 

Så logikken er da egentlig, Sørg for å være i kontakt med en spiller, er det greit å legge seg?

 

Var er det egentlig som skiller overspilling og filming? Er det kontakten? Som i videoen over, så er det kontakt, men det er fortsatt filming. Eneste jeg kan være enig i Sterling-situasjonen er at det er noe klønete av Wilson å gå inn sånn, men det han gjorde var ikke nok til å dømme straffe. Hadde Sterling villet, kunne han holdt seg på bena lett, men han så vel muligheten større for at Gerrard ville sette straffen enn han selv alene med Butland med litt spiss vinkel. Sterling så muligheten og kastet seg ned for å få straffe, han ble ikke lagt i bakken. Ergo er dette filming i min bok, en ganske klar en også.

 

Det sier dessverre en del om utviklingen i dagens fotball også, når folk velger å forsvare sånt som dette. Dommerne må ta sin del av skylden, som er for dårlige til å blåse når en spiller holder seg på beina.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

 

 

. Sterling så muligheten og kastet seg ned for å få straffe, han ble ikke lagt i bakken. Ergo er dette filming i min bok, en ganske klar en også.

 

 

Enig.

 

Men Sterling-diskusjonen har ingenting i denne tråden å gjøre. Og burde kanskje flyttes i This is ANfield-tråden evt kamptråden der hendelsen skjedde.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...