Gå til innhold

Luis Suarez-tråden


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett flere kommentarer her og i Liverpool tråden fra f.eks Latias en i United tråden.

Begynne å lese i United tråden da. Eller vent, igrunn vel så bra om du fortsetter å holde deg borte derfra.

 

Farlige taklinger og albuer i hodehøyde som potensielt fører til permanente hodeskader = ingenting, muligens gult, en SKJELDEN gang rødt.

 

Biting som det ikke engang blir merke av: 10 kampers karantene.

 

Jeg syns fotballen ofte har merkelige prioriteringer. Jeg ser forsåvidt at forskjellen går på intensjon, men syns likevel straffen først og fremst bør være proporsjonal med skadeomfanget.

 

Er enig i deler av dette. Problemet her er jo at det handler om ting som ikke skal skje i en kamp.

 

Det er på barnehagenivå. Samme gjelder jo slag og spark. Det blir straffet knallhardt.

 

Og nå er det nå en gang slik at et bitt fra et menneske potensielt er farligere enn veldig mange dyrebitt. Og når eg ser på Suarez sin kjeft så tenker eg "farlig bitt" med en gang.

Lenke til kommentar

Jeg har sett flere kommentarer her og i Liverpool tråden fra f.eks Latias en i United tråden.

Enig med Jotun. Hvis du først skal si noe sånt som det er det lov å passe på seg selv. Og siden du så ofte besøker United tråden så har du vel fått med deg at det ikke bare er United fans der?

 

Og nå er det nå en gang slik at et bitt fra et menneske potensielt er farligere enn veldig mange dyrebitt. Og når eg ser på Suarez sin kjeft så tenker eg "farlig bitt" med en gang.

Tenna hans alene utgjør jo sikkert 3/4 av hvor mye skade en bjørn kan gjøre.

Lenke til kommentar

Farlige taklinger og albuer i hodehøyde som potensielt fører til permanente hodeskader = ingenting, muligens gult, en SKJELDEN gang rødt.

 

Biting som det ikke engang blir merke av: 10 kampers karantene.

 

Jeg syns fotballen ofte har merkelige prioriteringer. Jeg ser forsåvidt at forskjellen går på intensjon, men syns likevel straffen først og fremst bør være proporsjonal med skadeomfanget.

 

Hvilken rolle spiller det om Ivanovic fikk bitemerke eller ikke? Og hva synes du om f.eks. å spytte på motspiller? Det er jo ingen som tar skade av litt spytt, så det bør i dine øyne gå ustraffet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at det der er verre en noen som kommer skliene inn i en takling.

er med 100% overlegg, omtrent planlagt.

 

Men jeg, den hadde jeg glemt (straffen),kan du komme på noen flere? :) (Genuint spørsmål, ikke sarkasme)

I forbifarta ikke, men det har nok skjedd. Problemet er ofte at dommerne ødelegger, ved å ikke gi rødt kort. Da er det lite FA kan gjøre i etterkant. Både Aguero mot Luiz og McManaman mot Haidara fra den siste måneden er taklinger som helt klart burde gitt klare straffer.

 

Spytting og biting er vel ting som sjelden skjer i nærheten av ball, og da er det vanskeligere for dommerne å oppdage under kamp, men lettere for FA å straffe i etterkant.

Endret av Hargo
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg 3 månedslønner og 6 kampers utestengelse hadde vært fair. Å gi 10 kamper for dette blir litt overdrevent mye, men det er jo FA så jeg forventer 10-12 kamper.

 

At ManU folket er så opptatt av dette er ikke rart, er lenge siden de hadde noe å spille for, og da kan de like greit bruke energien sin på rivalen og Luis Suarez. Må være et tankekors for enkelte at de var mer opptatt av Suarez enn sitt eget lag dagen det vi visste ble en realitet. Er sikkert vanskelig å innrømme at klubben de "bryr" seg om egentlig bare er en briefe klubb uten tilhørighet.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg 3 månedslønner og 6 kampers utestengelse hadde vært fair. Å gi 10 kamper for dette blir litt overdrevent mye, men det er jo FA så jeg forventer 10-12 kamper.

 

At ManU folket er så opptatt av dette er ikke rart, er lenge siden de hadde noe å spille for, og da kan de like greit bruke energien sin på rivalen og Luis Suarez. Må være et tankekors for enkelte at de var mer opptatt av Suarez enn sitt eget lag dagen det vi visste ble en realitet.

 

Ja det er absolutt et tankekors. Vi er jo så jævela overlegne at vi har tid til andre ting.

 

Hey, bare å sende PM om du ønsker å høre åssen det er å vinne Premier League. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes 4-6 kamper burde holde. Det virker ikke uvanlig å få så mange kamper etter spytteepisoder? Han karen som spytta etter Kyle Walker nå denne sesongen fikk vel bare 3. En eller annen Wigan-spiller fikk vel 3 i forfjor for det samme. Viera fikk vel i sin tid 6 kamper for en spytteklyse som traff en motspiller.

 

Suarez sitt bitt var vel ikke akkurat veldig kraftig eller potensielt dødelig eller karrieretruende, så jeg synes ikke det er noe poeng i å dra det noe mer ut enn hva andre lignende hendelser skulle tilsi. Det er mest å vise lite respekt for spillet og motspiller enn noe annet.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg 3 månedslønner og 6 kampers utestengelse hadde vært fair. Å gi 10 kamper for dette blir litt overdrevent mye, men det er jo FA så jeg forventer 10-12 kamper.

 

At ManU folket er så opptatt av dette er ikke rart, er lenge siden de hadde noe å spille for, og da kan de like greit bruke energien sin på rivalen og Luis Suarez. Må være et tankekors for enkelte at de var mer opptatt av Suarez enn sitt eget lag dagen det vi visste ble en realitet. Er sikkert vanskelig å innrømme at klubben de "bryr" seg om egentlig bare er en briefe klubb uten tilhørighet.

 

Hehe.... Trodde det holdt med Gamlingen å holde på med denne triste måten å diskutere på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...