Gå til innhold

Luis Suarez-tråden

Old Game

Anbefalte innlegg

^ Referere til Hillsborough. Klasse. Standard. Man Utd-supporter.

Lollocaust.

Ikke vite at den referansen peker til noe helt annet. Mangel på klasse og innsikt. Standard. Liverpool-supporter.

Si det til familiene som måtte være vitne til at en fullstappet bortesving sang det etter at Hillsborough-sannheten kom frem. Lollocaust.

Sangen refererer ikke til det. Den refererer til akkurat det du forsøker å si i denne tråden. Sigh.

Det jeg har forsøkt å si er at dommerne er alt for dårlige og må ta konsekvensen av det og forbedre seg. Jeg har ikke sagt at Suarez alltid er offeret... Jeg skrev tydelig at dommerne selv måtte ta konsekvensen av sin tidligere dårlige dømming for å ha blitt lurt av Suarez istedenfor å straffe Suarez i fremtiden. Suarez har overspilt, men det viser seg nå at det lønner seg. Se de siste kampene med diverse lag, de som overspiller får lettere straffer enn de som ikke overspiller. Og overspilling i seg selv er jo negativt, så nei, jeg frifinner ikke Suarez for alt, men jeg skjønner han utrolig godt dersom han nå velger å fortsette med det. Helt unødvendig å komme med "always the victim" med spørsmålstegn... Kan uten tvil forbindes med Hillsborough etter hvordan United-fansen oppførte seg på Anfield. Enten det var intensjonen eller ei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dommerne har latt seg lure før av Suarez. Det må de akseptere, og studere på video. De kan ikke hevne seg på Suarez nå ved å ikke gi han noe som helst. Det blir feil. Suarez har selvfølgelig gjort at dommerne nøler, fordi dommerne har i senere tid sett at mange av tidligere Suarez-situasjonene har vært feildømt. Men det skal de ikke ta stilling til og ha i bakhodet når de går inn i en ny kamp der Suarez spiller. Uprofesjonelt er hva det er.

Hva er da ditt forsvar til at Suarez i det hele tatt begynte å filme?

Er det profesjonelt da?

At en som forsvarer filmingen til Suarez kritiserer dommere for å være uprofesjonelle blir bare alt for tynt i mitt syn.

Å være uprofesjonell er å jukse seg til situasjoner i sin favør, i en idrett hvor resultatet kan påvirke en pengestrøm med millioner av kroner og deretter sutre når ingen tar deg seriøst og at dommerne stiller seg kritiske til kredibiliteten til nevnte spiller.

For å sette deg inn i en situasjon som dommerne er ute for når Suarez er innvolvert:

En som du vet har løyet til deg før og flere andre, påstår noe annet enn en person som ikke har gitt deg noen grunn til å betvile hans person, hvem er du mer villig til å nøle å sette din lit til?

Dommerne er mennesker de også, og når spillere som Suarez har som mål å lure de, og blir tatt gang på gang, så må de selv skjønne at det vil kun gå utover de selv.

At Suarez er et offer er ingenting enn reinspikka bullshit fra ende til annen, med mindre du har en grunn til å ta fyren i forsvar.

Suarez begynte nok med overspilling fordi han trodde nok det ville være smart. Det har vist seg å stemme mtp de siste kampers hendelser. Det er uprofesjonelt, men å være en uprofesjonell spiller kontra en uprofesjonell dommer er to vidt forskjellige ting. En spiller skal hjelpe sitt lag, en dommer skal være nøytral. Så får man sette seg ned etter kampene å vurdere hva som faktisk funker. Funker det å være profsjonell etter å ha vært uprofesjonell i starten? Så langt har det vist seg at det er så å si umulig. Det har gått langt over akseptabel standard hva gjelder dommere når de kan stå og se på en spiller bli hugget ned, økset ned, uten å gjøre noe. Da vet vi med sikkerhet at dommerne har snakket om Suarez på bakrommet, og hvordan den spilleren skal bli motarbeidet for å ha lurt dommerne. Dommerne har seg selv å takke for at de ble lurt! Suarez har hatt alt å tjene på å overspille, hvorfor skal han slutte med det nå når dommerne ikke tror han kan forandre seg til å bli en mer profesjonell spiller?

Problemet er at dommerne ikke oppfattet Suarez sine tidligere usportsligheter godt nok, derfor ser vi nå at dommerne vegrer seg for å gi Suarez noe som helst og at de sikkert skal slå tilbake med samme mynt for at de ble lurt, noe som er totalt uakseptabelt. De er dommere. De skal stå frem med den rette holdningen uavhengig av spiller. I Suarez sitt tilfelle har de ikke gjort det. Derfor mener jeg at Suarez bare må fortsette med sine gamle "synder" så lenge det hjelper laget. Så får heller han bære stempelet om at han er en usportslig spiller. Det klarer han fint så lenge han har LFC-supporterne sin støtte, noe han utvilsomt har.

Endret av 640509-040147
Lenke til kommentar

Og du tror ikke dommerne prøver å være upartiske før kamp?

Tror du virkelig de sitter inne på bakrommet i en shabby bule og konverserer om hvordan de skal ta Suarez best mulig grunnet at Suarez har fremstilt dem på en dårlig måte?

Klart det er uprofesjonelt av en dommer å dømme konsekvent mot en spiller, men problemet er at dommerne er mennesker de også, og uansett hvor nøytrale de har så er det ganske sikkert faktorer som spiller inn som til slutt avgjør hvilken vei en avgjørelse går.

At en juksemaker (ja Suarez er en juksemaker, ikke en helt, ikke Robin Hood, ikke et offer, han er en juksemaker) får lide for at han selv har valgt å jukse er på ingen måte frustrerende for noen andre enn de som faktisk tar han i forsvar uansett hva bare fordi han er en av deres beste spillere.

Jeg håper virkelig du husker denne diskusjonen neste gang Liverpool får en tvilsom straffe i mot, så får du kreditere spilleren for å klare å lure dommeren.

Jeg prøver å holde meg langt unna alt som har med Manchester United og Liverppol å gjøre, men at noen forsvarer Suarez sin filming med at han "er lur" eller fordi "han må" blir for dumt.

Lenke til kommentar

Når spillere som Suarez ikke får frispark så er ikke det på grunn av en personlig "vendetta" fra dommerne sin side. Spillere som filmer ødelegger for seg selv fordi dommerne aldri kan være helt sikre. Det er mye lettere å gi frispark i en situasjon hvor en spiller som er kjent for å holde seg på beina går ned.

Lenke til kommentar

Når spillere som Suarez ikke får frispark så er ikke det på grunn av en personlig "vendetta" fra dommerne sin side. Spillere som filmer ødelegger for seg selv fordi dommerne aldri kan være helt sikre. Det er mye lettere å gi frispark i en situasjon hvor en spiller som er kjent for å holde seg på beina går ned.

Sagt på en mye enklere og kortere måte.

Lenke til kommentar

Og du tror ikke dommerne prøver å være upartiske før kamp?

Tror du virkelig de sitter inne på bakrommet i en shabby bule og konverserer om hvordan de skal ta Suarez best mulig grunnet at Suarez har fremstilt dem på en dårlig måte?

Klart det er uprofesjonelt av en dommer å dømme konsekvent mot en spiller, men problemet er at dommerne er mennesker de også, og uansett hvor nøytrale de har så er det ganske sikkert faktorer som spiller inn som til slutt avgjør hvilken vei en avgjørelse går.

At en juksemaker (ja Suarez er en juksemaker, ikke en helt, ikke Robin Hood, ikke et offer, han er en juksemaker) får lide for at han selv har valgt å jukse er på ingen måte frustrerende for noen andre enn de som faktisk tar han i forsvar uansett hva bare fordi han er en av deres beste spillere.

Jeg håper virkelig du husker denne diskusjonen neste gang Liverpool får en tvilsom straffe i mot, så får du kreditere spilleren for å klare å lure dommeren.

Jeg prøver å holde meg langt unna alt som har med Manchester United og Liverppol å gjøre, men at noen forsvarer Suarez sin filming med at han "er lur" eller fordi "han må" blir for dumt.

Når Suarez nå er innvolvert tror jeg ikke dommerne har som mål å være upartiske. De skal straffe Suarez. Man kan ikke få det klarere enn når han ble økset ned. Eller hvordan forsvarer du den avgjørelsen?

Suarez har vært en juksemaker. Det lønnet seg. Nå når han prøver å bli profesjonell så blir han motarbeidet. Det gir absolutt ingen mening. Dommerne har virkelig vært for dårlige. Det er det ingen tvil om.

Jeg har ikke som mål å applaudere at spillerne lurer dommerne, du drar konklusjoner ut av intet, jeg FORSTÅR at spillere som Suarez gjør det fordi de blir motarbeidet når de BEVISST GÅR INN FOR Å FORBEDRE SEG uten å få noe igjen for det. Det er dommerne sin jobb å oppfatte juks, ikke spilleren! Når man har sett dives av diverse United-spillere som får straffe mot LFC, så blir jeg ikke sur på spilleren over en lengre periode, men jeg blir sur på dommeren over at han er så evneveik at han lot seg lure! Det er opplest og vedtatt for lenge siden at dommerne i England er alt for dårlig. På tide å slutte å forsvare de. Nå kan jeg si som deg, husk neste gang en dommer gjør noe feil, HAN ER JO BARE ET MENNESKE! .......

Ser du virkelig argumentene dine? Dommerne skal opptre profesjonelt uavhengig av tidligere feider.

Blir det for dumt å forsvare Suarez? Ja det gjør det vel, får vel bare vente til han er invalid før man kan forsvare han i noe...

Lenke til kommentar

Nå må jeg få noe på det rene her:

Å begynne å diskutere med nummermumrikken angående hans forsvar av Suarez var ikke fordi jeg mener Suarez er den verste og den eneste sleske figuren i BPL, det var utelukkende fordi jeg ikke ser hvordan man i det hele tatt kan forsvare usportslig oppførsel ala filming.

Jeg hadde ingen intensjoner til å bidra i en slags krig hvor folk plutselig skal begynne å kaste anklager om divere og juksemakere mot hverandre i hytt og pine, hvis det er inntrykmet beklagee jeg på det sterkeste og melder meg ut av diskusjonen.

Det er i mine øyne ingen som helst tvil om at alle klubber har har sine svin på skogen, ikke fordi de nødvendigvis har et shabby miljø som appellerer til juksemakere, men pga tilfeldigheter.

Så å begynne å linke til filmer og kaste ut gifs og andre "bevis" mot rivaler og med-debattanter er stikk i strid med det som var poenget i den orginale diskusjonen fra min side.

Alle klubber bør kjenne sin besøkstid, og vet godt om hvilke urøbøtter de selv har hatt i klubben, stolte av de eller ikke.

F.eks kan jo også klubber forsvare seg med hvor fantastiske spillere klubben har hatt, for selv om Spurs har en diver i Bale, har vi hatt et enormt forbilde og en stor spiller i King.

Osv osv..

@Atald

Temmelig ekkel den. Filmingen isolert sett er omtrent like grov. Dog strekker Carragher ut et bein før han trekker det tilbake, så muligens Vieira bare "trodde" det kom til å bli kontakt, men i motsetning til Bale dog så prøvde han hvertfall ikke å skaffe laget sitt et helt feilaktig straffespark og rødt kort på motstanderens keeper.

Straffespark ved dødlinja? :p

Lenke til kommentar

Å begynne å diskutere med nummermumrikken angående hans forsvar av Suarez var ikke fordi jeg mener Suarez er den verste og den eneste sleske figuren i BPL, det var utelukkende fordi jeg ikke ser hvordan man i det hele tatt kan forsvare usportslig oppførsel ala filming.

Jeg hadde ingen intensjoner til å bidra i en slags krig hvor folk plutselig skal begynne å kaste anklager om divere og juksemakere mot hverandre i hytt og pine, hvis det er inntrykmet beklagee jeg på det sterkeste og melder meg ut av diskusjonen.

Det er i mine øyne ingen som helst tvil om at alle klubber har har sine svin på skogen, ikke fordi de nødvendigvis har et shabby miljø som appellerer til juksemakere, men pga tilfeldigheter.

Så å begynne å linke til filmer og kaste ut gifs og andre "bevis" mot rivaler og med-debattanter er stikk i strid med det som var poenget i den orginale diskusjonen fra min side.

Alle klubber bør kjenne sin besøkstid, og vet godt om hvilke urøbøtter de selv har hatt i klubben, stolte av de eller ikke.

F.eks kan jo også klubber forsvare seg med hvor fantastiske spillere klubben har hatt, for selv om Spurs har en diver i Bale, har vi hatt et enormt forbilde og en stor spiller i King.

Osv osv..

@Atald

Temmelig ekkel den. Filmingen isolert sett er omtrent like grov. Dog strekker Carragher ut et bein før han trekker det tilbake, så muligens Vieira bare "trodde" det kom til å bli kontakt, men i motsetning til Bale dog så prøvde han hvertfall ikke å skaffe laget sitt et helt feilaktig straffespark og rødt kort på motstanderens keeper.

Haha sorry. Så ikke kampen skjønner du og så bare gif-en en gang og regna med det var 16-meteren. Please forgive me? :p

Lenke til kommentar

Osv osv..

@Atald

Haha sorry. Så ikke kampen skjønner du og så bare gif-en en gang og regna med det var 16-meteren. Please forgive me? :p

In your dreams din Woolwich-fitte!

peace on earth bruva

Lenke til kommentar

det var utelukkende fordi jeg ikke ser hvordan man i det hele tatt kan forsvare usportslig oppførsel ala filming.

Det kan forsvares når dommerne ikke gjør sin jobb de er satt til. Nettopp å dømme kamper på en mest rettferdig måte uavhengig av hvilke lag og spillere som er på banen. Når en spiller prøver å forbedre seg, men verken får fordeler eller respekt for det, hvorfor skal han fortsette med det? Gavner det det gitte lag han spiller for? Har ikke sett mange på dette forumet som har applaudert Suarez i den senere tid, men såklart er det lettere å påpeke at motstanderlagets spillere er juksere... Har full forståelse for at Suarez er dritt lei. Øksingen var bare helt sjuk, fortsatt et under hvordan Suarez klarte å oppføre seg så bra etter det der. Dommeren skulle vært plassert i 2.div, men det ser ut som det ikke betyr noe hvor ræva man dømmer så lenge det er mot Liverpool.

Lenke til kommentar

In your dreams din Woolwich-fitte!

peace on earth bruva

high-twos.jpg

:(

Slapp av. Det er ikke bunny ears! :p

Nei men jeg tok referansen.. eller fant en hvis det ikke var en :p

Haha. Planen var egentlig å legge ut et klipp fra How I met your Mother.. men fant det dessverre ikke. Så da endte det opp med et bilde av en "peace" t-skjorte. :p

@640509-040147

Aldri hørt historien om gutten som ropte ulv? Suarez er gutten som ropte ulv 3,914,365 ganger. Etter det ble rundet 3,000,000 ga dommerene opp, men det gjorde ikke ur-u-gay-eren deres.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

det var utelukkende fordi jeg ikke ser hvordan man i det hele tatt kan forsvare usportslig oppførsel ala filming.

Det kan forsvares når dommerne ikke gjør sin jobb de er satt til. Nettopp å dømme kamper på en mest rettferdig måte uavhengig av hvilke lag og spillere som er på banen. Når en spiller prøver å forbedre seg, men verken får fordeler eller respekt for det, hvorfor skal han fortsette med det? Gavner det det gitte lag han spiller for? Har ikke sett mange på dette forumet som har applaudert Suarez i den senere tid, men såklart er det lettere å påpeke at motstanderlagets spillere er juksere... Har full forståelse for at Suarez er dritt lei. Øksingen var bare helt sjuk, fortsatt et under hvordan Suarez klarte å oppføre seg så bra etter det der. Dommeren skulle vært plassert i 2.div, men det ser ut som det ikke betyr noe hvor ræva man dømmer så lenge det er mot Liverpool.

For å si det med minst mulig ord, å jukse fordi man føler andre ikke er gode i jobben sin er fortsatt ikke en gyldig unnskyldning, ihvertfall ikke når det ikke er opp til han som tyr til juks å bedømme arbeidet deres, siden han jo er den minst upartiske av de to (spilleren og dommere).

Greit at FA ikke alltid er flinke nok til å rydde opp, men å ty til juks og bruke dårlig arbeid av FA som et argument blir for tynt.

Lenke til kommentar

@640509-040147

Aldri hørt historien om gutten som ropte ulv? Suarez er gutten som ropte ulv 3,914,365 ganger. Etter det ble rundet 3,000,000 ga dommerene opp, men det gjorde ikke ur-u-gay-eren deres.

Riktig, dommerne ga opp. De kommer nå til å straffe Suarez uansett hva han foretar seg. Uansett om han ikke opptrådte profesjonelt i starten, så skal han ikke straffes for det nå når han virkelig gjør en innsats for å forbedre seg. Når dommerne ikke gjør jobben sin nå, får det en helt idiotisk effekt, der Suarez, forståelig nok, kan få den forståelsen at han allerede har spolert sitt navn og rykte i England for evig tid, og at han nå like godt kan fortsette med overspillingene, da det vil gavne laget mer i lengden, da 10 situasjoner er bedre enn 1. For det er nettopp det som er problemet, dommerne ser ikke lenger på alvorlighetsgraden i det som skjer i straffefeltet, de ser først hvem det er for så å ta sin beslutning. Det er primært helt evneveikt uavhengig av hvor mange ganger en spiller har ropt ulv ulv. Å komme med det er det samme som å forsvare at dommerne kan dømme så ræva de vil så lenge det går imot den eller den spilleren.

For å si det med minst mulig ord, å jukse fordi man føler andre ikke er gode i jobben sin er fortsatt ikke en gyldig unnskyldning, ihvertfall ikke når det ikke er opp til han som tyr til juks å bedømme arbeidet deres, siden han jo er den minst upartiske av de to (spilleren og dommere).

Greit at FA ikke alltid er flinke nok til å rydde opp, men å ty til juks og bruke dårlig arbeid av FA som et argument blir for tynt.

Det går en grense for alt. Du har sagt dommerne er mennesker de også, men tenk nå på spilleren Suarez. Her prøver han å opptre redelig, men når han blir økset ned får han ingenting. Forstår du ikke at det er lett for han å falle tilbake til overspilling etter en sånn hendelse? Det må ha vært den klareste straffen på år og dag, men allikevel får det ingen konsekvenser som jeg vet om for hverken Norwich-spilleren eller dommeren. Forstår det utrolig godt om Suarez driter i engelsk media, fotball-ryktet sitt og bare peiser på nå. Han er en lag-spiller, han tar en for laget ved å være drittsekken utad. Dommerne er jo imot Suarez så til de grader uansett hva han foretar seg nå så hvorfor gi det en sjanse ved å opptre profesjonelt når det ikke lønner seg? Overspillingen fra startet var et problem, men det er et mye større problem at dommerne lar seg affisere av media og diverse managere og tar dette med inn i neste kamp de skal dømme. Vi husker vel alle den famøse uttalelsen fra hykleren Ferguson om at Suarez ikke burde spille en eneste kamp til for Liverpool. Dommerne er redde. De lar seg presse. Det er to virkelig storlag i England. Den ene manageren har FA i sin hule hånd, og dommerne vet hva han tenker. Tenker han at Suarez er en jukser som overspiller i hver eneste situasjon som kan få betydning for utfallet av kampene, ja da tenker dommerne det også. Sånn er det. Det ble for alvor klart i kampen mot Norwich.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...