kloffsk Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Hehe. Jeg lar meg ikke påvirke av moteord, ei heller lar jeg meg henfalle til et nivå der hersketeknikk skal være eneste gjeldende argumentasjonsform. Jeg driter egentlig i denne debatten, den er umulig å vinne, og er fullstendig bortkastet tid, men la meg svare for en siste gang. Det at fotball ikke er som CM er jo den underliggende moralen i innlegget mitt over. Hvis det gikk hus forbi må jeg bare beklage, og skal ordlegge meg mindre implisitt neste gang. Men, OK, la meg bruke dine ord og si følgende: United har den nest-beste troppen i England og den 10.beste i verden. Hvordan kan dette ikke være et svakhetstegn ved EPL? Når jeg skriver middemådig mener jeg selvsagt relativt til City, Barca, Real Madrid, osv. Fra laget som startet for United i går tviler jeg på at noen andre enn Rooney ville fått noe særlig med spilletid i de klubbene. edit: da jeg så United - City i starten av sesongen følte jeg meg sikker på at dette skulle bli Uniteds bane, men de har på merkelig vis klart å komme seg til toppen, igjen. Ja, uten tvil skal mye av æren gå til samspill, støtteapparat og den beste manageren i EPL. Endret 12. februar 2012 av kloffsk Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Om man har fått rasistiske komentarer mot seg. Vert villig til å tilgi og blitt avvist pluss har blitt yppet på i pausen, så er det ikke vanskelig å skjønne jubelen etter seieren heller Lenke til kommentar
faldmo Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Nei, det er absolutt ikke vanskelig å skjønne - og skal man dømme etter gleden man kunne se på hele Evra etter seieren så skjønner jeg han godt. Men folk (Hovedsaklig folk med sterke følelser for ene eller andre klubben) er veldig flinke til å bare kaste dritt mot enten Suarez eller Evra. Dette mountains out of molehills deluxe og det er synd. Nå har forsåvidt Suarez "tapt" denne saken etter det han gjorde (Evt. ikke gjorde) men synes heksejakten på han blir for mye av det gode - er fler i denne saken som har driti seg ut og dette burde bare glemmes. Det skal være følelser og hat involvert i disse kampene, men ikke basert på en sak som denne. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Det "morsomme" med rasisme er jo at det kun går en vei. Du vil aldri se FA gå til sak mot en mørk/afrikansk/asiatisk spiller for å kalle en europeer for en 'Hvit jævel' eller lignende. Klassisk, oppbrukt og totalt irrelevant argument. Den hvite mann har ikke hundrevis av år med diskriminering å vise til og det å kalle noen for en "hvit jævel" har overhodet ikke samme effekt som motsatt. Ja vel? Kan ikke se hvorfor det skulle ha noe å si, siden Evra aldri har vært slave. Om noe bidrar bare sånn tenking til mer rasistisk tankegang. Forøvrig merkelig fra Dalglish igjen. "Hadde ikke sett bildene"? Får man ikke et ganske klart bilde på hva som har skjedd når man får høre at Suarez ikke ville ta Evra i hånda? Endret 12. februar 2012 av Maefteda 3 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Det "morsomme" med rasisme er jo at det kun går en vei. Du vil aldri se FA gå til sak mot en mørk/afrikansk/asiatisk spiller for å kalle en europeer for en 'Hvit jævel' eller lignende. Klassisk, oppbrukt og totalt irrelevant argument. Den hvite mann har ikke hundrevis av år med diskriminering å vise til og det å kalle noen for en "hvit jævel" har overhodet ikke samme effekt som motsatt. Ja vel? Kan ikke se hvorfor det skulle ha noe å si, siden Evra aldri har vært slave. Om noe bidrar bare sånn tenking til mer rasistisk tankegang. Forøvrig merkelig fra Dalglish igjen. "Hadde ikke sett bildene"? Får man ikke et ganske klart bilde på hva som har skjedd når man får høre at Suarez ikke ville ta Evra i hånda? Det er fortsatt irrelevant. «Hvorfor kan ikke jeg når andre kan?» er vel en mentalitet som jeg forventer hos barenskole-elever men er man eldre så håper jeg at man innser når noe er feil uten å være nødt å sammenligne med andre. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Han sa at han ikke visste om det før repporteren fortalte det. Og når reporteren sa det stemte, så sa han at han skulle ta en prat om det. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 (endret) Hadde uansett ikke reagert om noen hadde kalt meg en hvit jævel. Liker å tro at jeg ikke hadde brydd meg om noen kalte meg svart jævel heller, hadde jeg vært mørk i huden. Rasister er en utdøende rase, og det å være så sykt opptatt av å finne nye "rasister" overalt, hjelper ikke annet enn å drøye prosessen. Endret 12. februar 2012 av Maefteda 1 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Selv tror jeg ikke den prosessen stopper før globaliseringen har seiret fullstendig. Alle har flyttet på seg, teknologi og boliger har gjort det ubetydelig hvilke pigmenter du har i huden og alle "raser" er blandet til en; mennesket. Alle har blitt like og det er harmoni all over. På det punktet i hvert fall. Helt til aliensa kommer... 4 Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 En av få som faktisk har kommet med saklige bidrag til Suarez/Evra-rasismedebatten er John Barnes. Fantastisk mann som jeg har utrolig stor sans for, virker gjennomtenkt og sier det han mener. Sammen med Rush og Kenny all time fav av spillere som var før "min tid". http://www.youtube.com/watch?v=n4_Im6kq7uY http://www.youtube.com/watch?v=i4hfQJPsA5M 6 Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Klubben deres, Suarez og Dalglish legger seg flate og kommer sine respektive unnskyldninger, samt dere blir komfortabelt slått av et svekket Man Utd. LFC renomé har fått en solid knekk og dere er nede på en 6plass, kun 4p over Norwich, det til tross for å ha brukt over en milliard på spillere - alle flopper. All hail king Kenny Dalglish, den nye kelneren! Denne uka kunne ikke blitt veldig mye bedre. Man Utd wins again! 5 Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Syns det er bra at Suarez gjør litt sånn dumme ting. Ta vekk fokuset fra de enorme bomkjøpe Liverpool har gjort. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Syns det er bra at Suarez gjør litt sånn dumme ting. Ta vekk fokuset fra de enorme bomkjøpe Liverpool har gjort. Eller det bare bygger seg opp. Lenke til kommentar
magb Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Men Suarez har vel strengt tatt bare unnskylldt seg ovenfor klubben har han ikke? Unnskyldningen var vel ikke rettet mot Manu eller Evra? 1 Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 12. februar 2012 Del Skrevet 12. februar 2012 Klubben deres, Suarez og Dalglish legger seg flate og kommer sine respektive unnskyldninger, samt dere blir komfortabelt slått av et svekket Man Utd. LFC renomé har fått en solid knekk og dere er nede på en 6plass, kun 4p over Norwich 7. plass, og Norwich kommer stormende bakfra. Watch out! Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Når kommer unnskyldningen fra Ferdinand og Welbeck? Når Suarez blir en gentleman Brun: synes det er noe trøstende over inlegget ditt. Ikke bare jeg soim skriver feil Huh? Du skrev hveranddre, og ikke hverandre i innlegget ditt. Jeg regnet med at du var nær d to ganger. Limbeck fant tydeligvis en form for trøst i det. __________________________________ Nå har Dalglish og Suarez begge kommet med en unnskyldning, og klubben har godtatt den. Forhåpentlig kan man legge denne saken bak seg nå. @The Hoff: Det er jo en vesentlig forskjell mellom «å unnskylde seg», og «å be om unnskyldning». Jeg tror ikke Liverpool-supporterne venter på at Ferdinand skal unnskylde seg. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Det "morsomme" med rasisme er jo at det kun går en vei. Du vil aldri se FA gå til sak mot en mørk/afrikansk/asiatisk spiller for å kalle en europeer for en 'Hvit jævel' eller lignende. Klassisk, oppbrukt og totalt irrelevant argument. Den hvite mann har ikke hundrevis av år med diskriminering å vise til og det å kalle noen for en "hvit jævel" har overhodet ikke samme effekt som motsatt. Ja vel? Kan ikke se hvorfor det skulle ha noe å si, siden Evra aldri har vært slave. Om noe bidrar bare sånn tenking til mer rasistisk tankegang. Jeg tror det er vanskelig å sette seg inn i hvordan det er å bli utsatt for rasisme (som tross alt fortsatt foregår, om enn ikke like åpenlyst), når man ikke tilhører minoriteten. Jeg kan vel aldri si at jeg har opplevd å bli satt i bås pga. hudfargen min, men jeg kjenner flere med minoritetsbakgrunn som gjør det. Jeg har heller ikke opplevd at noen sier "din hvite jævel" etter å ha passert meg på gata, men igjen, jeg kjenner flere som har opplevd ubekvemsord fra folk de ikke kjenner, fordi de har en annen hudfarge. Det er ikke lenge siden det var vanlig å se på det som "oss og dem", og spesielt blant eldre norske mennesker så ser man at fremmedfrykten og fordommene lever i beste velgående. Jeg har foreløpig aldri måttet frykte for å bli utsatt for rasistisk vold. Jeg tror ikke at Suarez er rasist, men han kom med (eller ble ihvertfall dømt for) en rasistisk ytring. Det håper jeg FA fortsetter å slå ned på. Forhåpentlig er den saken ute av verden nå, og når vi får unnagjort Terry-saken også, så håper jeg at spillere tenker seg om to ganger før de slenger med leppa på banen. Endret 13. februar 2012 av Jørgen Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Det skjønner jeg, og jeg vet at rasisme fortsatt er et problem, men jeg tror vi fokuserer på feil ting. Folk er alt for opptatt av å fordømme folk som rasister bare de bruker spesielle "magiske" ord, noe jeg føler blir feil. Føler likevel at det handler mer om utdannelse og informasjon, enn å straffe slike enkelthendelser noen ganger, selv om jeg skjønner hvorfor de straffer for å hindre at det skjer igjen. Synes generelt at folk er for opptatt av å straffe de som gjør feil, framfor å hindre dem i å gjøre feilen før de gjør det. Tror likevel ikke at den gjenomsnittlige svarte blir lei seg grunnet alle de som har blitt diskriminert i fortiden når de hører noe rasistisk, men heller det at problemet finne fortsatt, så hvis man ikke reagerer på det viser man at sånn tankegang fortsatt er greit. Tror ikke det finnes noen hvite som frykter et samfunn der man blir undertrykt, på samme måte som svarte. Endret 13. februar 2012 av Maefteda Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Det er minst et like stort problem at rasismekortet blir dratt opp i all slags situasjoner i dagens samfunn, uten at det er hold for dette i det hele tatt. "Ulv, Ulv" 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg AllFather Skrevet 13. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. februar 2012 Klubben deres, Suarez og Dalglish legger seg flate og kommer sine respektive unnskyldninger, samt dere blir komfortabelt slått av et svekket Man Utd. LFC renomé har fått en solid knekk og dere er nede på en 6plass, kun 4p over Norwich, det til tross for å ha brukt over en milliard på spillere - alle flopper. All hail king Kenny Dalglish, den nye kelneren! Denne uka kunne ikke blitt veldig mye bedre. Man Utd wins again! Har du ikke annen plass å putte Moccamann GIFen di? 14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå