Gå til innhold

Luis Suarez-tråden


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

Skjønner ikke hvorfor en unnskyldning skal være så viktig for enkelte, jeg gir ihvertfall langflat i hva klubben har diktert Suarez til å si.

 

Dette medieoppstyret rundt Suárez har gått så langt at dette ikke lenger dreier seg i første rekke om Suárez - men fotballklubben Liverpool FC, hva den står for og hvordan spillerne representerer klubben. Det Suárez gjorde i går var unødvendig og nå beklager han. Selvfølgelig etter en lang og sint samtale med Kenny Dalglish. Dette er IKKE hvordan vi ønsker spillerne våres skal opptre. Suárez lovte i forkant av hele seansen at han skulle ta Evra i hånda, noe han ikke gjorde.

 

Fortsetter han i samme spor blir han solgt i løpet av nærmeste fremtid. Slik oppførsel tolereres ikke av lederskikkelsene innad i klubben.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Dalglish er da vel en lederskikkelse innad i klubben? Han har jo nærmest heiet fram Suarez siden denne saken oppsto.

 

Ja, det er klart. Og her synes jeg man har opptrådt uforsiktig og tråkket i salaten. Allikevel tror jeg Kenny fra sitt personlige ståsted synes dommen var feil og dermed har uttalt seg deretter, mens episoden i går er litt vanskeligere å forsvare. Noe alle er enig om. Beklagelsene som har nådd ut til media er helt på sin plass.

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Det "morsomme" med rasisme er jo at det kun går en vei. Du vil aldri se FA gå til sak mot en mørk/afrikansk/asiatisk spiller for å kalle en europeer for en 'Hvit jævel' eller lignende.

 

Selvsagt dumt av Suarez å ikke ta Evra i hånda, men Evra kunne spart seg for å ta tak i armen på Suarez på den måten. For ikke å snakke om feiringa når kampen var over.

 

Men du skal ikke se bort i fra at Suarez allerede er godt over halvveis ut døra på Anfield for å si det sånn. Forhåpentligvis får han følge av resten av hurven vi helst ikke vil se i Liverpool-trøya igjen.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Du vil aldri se FA gå til sak mot en mørk/afrikansk/asiatisk spiller for å kalle en europeer for en 'Hvit jævel' eller lignende.

 

Jeg har ikke hørt om at dette har vært tilfelle i England enn så lenge. Har du?

Lenke til kommentar

Du vil aldri se FA gå til sak mot en mørk/afrikansk/asiatisk spiller for å kalle en europeer for en 'Hvit jævel' eller lignende.

 

Jeg har ikke hørt om at dette har vært tilfelle i England enn så lenge. Har du?

 

Dette skal jeg love deg har skjedd mange ganger. Men det blir ikke regnet som rasisme, og det blir ikke laget sak av det.

Lenke til kommentar

Det "morsomme" med rasisme er jo at det kun går en vei. Du vil aldri se FA gå til sak mot en mørk/afrikansk/asiatisk spiller for å kalle en europeer for en 'Hvit jævel' eller lignende.

 

 

Klassisk, oppbrukt og totalt irrelevant argument. Den hvite mann har ikke hundrevis av år med diskriminering å vise til og det å kalle noen for en "hvit jævel" har overhodet ikke samme effekt som motsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det "morsomme" med rasisme er jo at det kun går en vei. Du vil aldri se FA gå til sak mot en mørk/afrikansk/asiatisk spiller for å kalle en europeer for en 'Hvit jævel' eller lignende.

 

 

Klassisk, oppbrukt og totalt irrelevant argument. Den hvite mann har ikke hundrevis av år med diskriminering å vise til og det å kalle noen for en "hvit jævel" har overhodet ikke samme effekt som motsatt.

Er ikke noe som helst argument i det hele tatt. Jeg vet godt at de hvite står bak så og si all elendighet egenhendig frem til nylig.

Poenget er vel at en ting som blir sagt 'in the heat of battle' er litt drøyt å kalle rasisme. Hadde det vedvart, ja, da er rasisme. Og nei, jeg tenker på Suarez sitt tilfelle, for det hadde ikke forundret meg et sekund om han var litt rasist i tillegg til alt annet han er, men jeg tenker generelt.

 

Hvis du vil hisse på deg noen på fotballbanen for å få personen i bestefall utvist, hva tror du da fungerer best? 'Your sister is a cunt!' eller 'You inbred black fucking cunt!'? Jeg tror vi begge vet svaret når den ene personen er svart.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

 

En kamp de aller fleste var enige om at United var best og Liverpool fikk et par drittmål utelukkende fra grove forsvarstabber. Kuyt er en god spiller han, rangerer han relativt likt med Park. Dvs. gode spillere å ha i stallen, men overhodet ikke bra nok til å spille fast hvis man ønsker å vinne noe. Helt uenig angående forsvarsrekka, skjønner f.eks ikke hva som er så pokkers bra med Skrtel? Synes han gjør mye rart, ikke bedre enn Evans imo.

 

 

Det at du kaller mannskapet svakt sier jo egentlig bare at du, for å bruke et dårlig uttrykk, ikke har peiling. Ja, de røk ut av CL, men det var bare noen enkeltkamper og taktiske blundere som ødela. United er selvsagt bedre enn både Benfica og Basel, men generelle arbeidsuhell ødela. Sånn er fotballen.

United er nå 19 poeng foran Liverpool. Årsak? Jo, kvaliteten i United er jevnt over bedre i samtlige ledd. Fra støtteapparat til innbytterbenk. Det har ingenting med marginer, flaks eller annet tøv å gjøre. Hadde f.eks Liverpool hatt like mye skader som United hadde de seriøst ligget på nedre halvdel av tabellen, det er jeg bombesikker på. Selvsagt er det spillere på Liverpool som kanskje kunne hevet United (Reina og Gerrard), men stammen i laget er alt for svak og dere har en manager som tilsynelatende ikke er skikket for jobben. Både på det taktiske men ikke minst på overgangsmarkedet. Jesus så mye penger som har blitt brukt og så lite resultater man faktisk har fått for det.

 

Om Skrtel er bedre enn Evans er jeg ikke så opptatt av. Jeg er mer opptatt av at Evans er for dårlig til å spille i midtforsvaret til et lag som skal være i toppen av Europa. Jeg har ei eller påstått at United er så mange poeng foran Liverpool som følge av flaks, men jeg kan rett og slett ikke forstå at United kjemper så tett med City som etter min mening har et utrolig mye sterkere mannskap. For helt oppriktig, det oser middelmådighet av store deler av United, og det at de er så høyt i PL er etter min mening et svakhetstegn ved nivået på ligaen.

Lenke til kommentar

Evans har spilt drøssevis med kamper i CL og vært med på å spille United til finale i CL, så at han ikke er god nok for det er bare tøv. Ikke verdens beste stopper, men en super type å ha i stallen. Samme bås som Kuyt og Park osv.

 

Og vær så snill, middelmådigheter? Det er det største moteordet som blir brukt av drøssevis av forståsegpåere i dag, trodde ikke du lot deg påvirke av sånne. Mannskapet er topp 2-3 i England og sikkert topp 10 i verden. Middelmådig? Neppe. Det at du ikke forstår det koker i bunn og grunn tilbake til det jeg skrev tidligere; du har ikke peiling!

 

Siste, det med City. Selvsagt har de bedre spillermateriell. Men ekte fotball er ikke som CM, man kan ikke gi 18 til Silva og 14 til Carrick, det har ingenting å si. Det er hvordan laget fungerer sammen og at man sanker poeng, samt at det skal aller helst gjøres etter en bærekraftig modell. Lagspill man, ikke enkeltspillere. Nå skal det sies at jeg spår City som CL-vinner ila. 3-4 år gitt at sandniggerne ( :innocent:) fortsetter å spytte inn penger og Mancini får spillerom.

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

Det hjelper ikke om klubbene skværer opp og sier seg ferdig med saken. Når supportere og media kommer til å bruke denne saken for alt den er verdt i lang tid fremover...er jævla synd at et oppgjør som er så herlig sett i historisk (og nyere for den saks skyld) perspektiv skal skitnes til pga. denne saken her.

 

Suarez oppførte seg jævlig i går, men om han mener 100% at han ikke var rasistisk og at han måtte sone 8 kamper pga noe han helt ærlig mente han aldri gjorde så skjønner jeg han gjorde det han gjorde. Evra sin feiring foran Suarez er også smakløs...hele situasjonene er unødvendig..nei håper alle partene involvert er ferdig med den dritten her så man kan fokusere på fotballen igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...