Gå til innhold

Luis Suarez-tråden

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ingen som tvingte de, men det er måten de gjorde et nummer ut av en avsluttet sak som gjør at saken lever videre.

Håndhilsingen er en helt grei gest å gjøre før kamp, og er man sur på noen så er det ikke verre enn å f.eks unngå øyekontakt eller legge lite i det.

Blir dumt å fjerne en fin gest for respekt/fair play bare fordi to stykker oppfører seg som småunger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men, da må motstanderlaget stille med noe bedre enn spillere som Johnson, Skrtel, Enrique, Downing, Adam, Spearing, Carroll og Kuyt. Det virker som du er under illusjonen om at Liverpool faktisk har bedre spillere, det er urkomisk. Johnny Evans som er en av dine "favoritter" var f.eks stor i dag. Bedre enn noen av Liverpool-stopperne p.t.

Tja, kanskje. Men nå er det ikke så mange uker siden Liverpool slo United med dette laget og første oppgjøret i PL hadde Liverpool fortjent å vinne. F.eks synes jeg forsvarsrekka til Liverpool i dagens kamp er sterkere enn United sin, bortsett fra på høyreback. Spearing er dessverre for dårlig, men hvis Liverpool hadde valgt Bellamy foran Downing, og Carroll fremfor Suarez fra start tror jeg Liverpool kunne ha hatt en mer positiv dag på jobben. Dessuten er Kuyt en av mine absolutte favorittspillere og svært viktig i oppgjør der motstanderen ønsker tre poeng.

En kamp de aller fleste var enige om at United var best og Liverpool fikk et par drittmål utelukkende fra grove forsvarstabber. Kuyt er en god spiller han, rangerer han relativt likt med Park. Dvs. gode spillere å ha i stallen, men overhodet ikke bra nok til å spille fast hvis man ønsker å vinne noe. Helt uenig angående forsvarsrekka, skjønner f.eks ikke hva som er så pokkers bra med Skrtel? Synes han gjør mye rart, ikke bedre enn Evans imo.

Men det som forbauser meg er at United gjør det så bra med det svake mannskapet. Det er skremmende at et lag som ryker ut av CL i gruppespillet skal være med å slåss om troféet.

edit: jeg vet det også er tilfellet med City, men det var bare fordi de våknet fra dvalen litt for seint. United hadde alle muligheter, men dreit seg ut.

Det at du kaller mannskapet svakt sier jo egentlig bare at du, for å bruke et dårlig uttrykk, ikke har peiling. Ja, de røk ut av CL, men det var bare noen enkeltkamper og taktiske blundere som ødela. United er selvsagt bedre enn både Benfica og Basel, men generelle arbeidsuhell ødela. Sånn er fotballen.

United er nå 19 poeng foran Liverpool. Årsak? Jo, kvaliteten i United er jevnt over bedre i samtlige ledd. Fra støtteapparat til innbytterbenk. Det har ingenting med marginer, flaks eller annet tøv å gjøre. Hadde f.eks Liverpool hatt like mye skader som United hadde de seriøst ligget på nedre halvdel av tabellen, det er jeg bombesikker på. Selvsagt er det spillere på Liverpool som kanskje kunne hevet United (Reina og Gerrard), men stammen i laget er alt for svak og dere har en manager som tilsynelatende ikke er skikket for jobben. Både på det taktiske men ikke minst på overgangsmarkedet. Jesus så mye penger som har blitt brukt og så lite resultater man faktisk har fått for det.

Lenke til kommentar

Latterlig denne håndhilsingen. Helt tåpelig å tvinge spillere til å hilse på hverandre hvis de virkelig ikke vil.

For et statement, hvis gjensidig respekt ikke eksisterer så må den selvsagt påtvinges. En slik gest bringer generelt sett spillerne nærmere hverandre i den forstand at man danner seg et annet menneskelig bilde av motspillerne. Uten slike handlinger så vil fotballen som en verdensomspennende sport være preget av hat og dritt.

Når det er sagt så er jeg ikke så veldig irritert på denne Suarez selv, han viste antydninger til dette i Ajax også. Det som derimot irriterer er disse finuerlige unnskyldningene eller bortforklaringene fra Daglish og Pool.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15
Ben Smith @bensmithTimes

Luis Suarez's apology may not be the last of the statements from #LFC today

Ian Ayre: "We are extremely disappointed Luis Suarez did not shake hands with Patrice Evra before yesterday's game. The player had told us beforehand that he would, but then chose not to do so. "He was wrong to mislead us and wrong not to offer his hand to Patrice Evra. He has not only let himself down, but also Kenny Dalglish, his teammates and the Club. It has been made absolutely clear to Luis Suarez that his behaviour was not acceptable. "Luis Suarez has now apologised for his actions which was the right thing to do. However, all of us have a duty to behave in a responsible manner and we hope that he now understands what is expected of anyone representing Liverpool Football Club."

Henry Winter @henrywinter

Good to see Suarez apology. Good to see people within Anfield taking decisive action. Good to see owners involved. #lfc

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Helt riktig med unnskyldning når han på forhånd har fortalt klubb, manager osv. at han kom til å hilse, da skapte det unødvendig mye bråk. Håper også dette kan være med på å sette en strek over alle de oppblåste sakene som har vært om det i media, og bidra til at alle parter kan gå videre.

Kenny fikk kritikk fra mange hold i går da han sa han ikke visste at Suarez ikke hilste på Evra. Han sa også at om så var tilfellet så skulle det tas en prat om det. Tydeligvis at dette er det som har skjedd, og at Kenny ikke bare prøver å ro seg unna som mange prøver å anntyde. Er også helt i tråd med det han alltid har sagt er et av fundamentene i Liverpool FC, ting skal tas internt, og når det er noe å fortelle så kommer det fra klubben.

Håper litt av trykket kan bli tatt av både klubb og spiller nå. Beste Suarez kan gjøre videre er å skjerpe seg, spille fotball og score mål.

Endret av Termo
Lenke til kommentar

Håndhilsing er viktig. Det handler om å vise at selv om spillerne liker hveranddre, så har man respekt for hverandre på banen. Jeg synes det er en god ting, og at Suarez nekter å ta Evra i hånda (har sett videoene og bildet, og det er i mine øyne ganske tydelig at det er det som skjer) er en utrolig stusselig og kvalm gest som ikke hører noensteds hjemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...