Gå til innhold

Luis Suarez-tråden


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp derfor. Suarez påstår han brukte det hyggelig, det samme mener Liverpool. At han da får 8 kamper har de ment har vært urettferdig og er derfor uenig. Det er på samme måte som å være uenig i et rødt kort. Men man må allikevel bare godta straffen.

 

Ja og det er derfor treneren og klubbens sitt ansvar å støtte Suarez i denne saken. Den dagen Liverpool og Kenny ikke gjør det kan ikke Suarez spille for Liverpool.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

På en annen side så støttet ikke klubben Cantona så mye når han sparka ned supporteren. De utestengte han med en gang i stedet for å vente til Cantona fikk dommen.

 

Men så var det heller ingen tvil i den saken. Kunne liksom ikke komme med at supporteren lyver eller at det var hyggelig ment :)

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Nettopp derfor. Suarez påstår han brukte det hyggelig, det samme mener Liverpool. At han da får 8 kamper har de ment har vært urettferdig og er derfor uenig. Det er på samme måte som å være uenig i et rødt kort. Men man må allikevel bare godta straffen.

 

Ja og det er derfor treneren og klubbens sitt ansvar å støtte Suarez i denne saken. Den dagen Liverpool og Kenny ikke gjør det kan ikke Suarez spille for Liverpool.

At han brukte det hygglig har ikke noe å si. I England bruker man ikke neger nyggelig og det burde han vite. Når Evra oppfatter det som rasisme, så hjelper det ikke at han mente det hyggelig.

Lenke til kommentar

Selv om dette var utdebattert opp og i mente, så er de uenige om Suarez sa "Por que, negro?" ("Why, blackie") eller "Por que es negro" ("because you are black"), og Suarez ble dømt fordi FA trodde på Evra og ikke Suarez.

 

Derimot er jeg forsåvidt enig med eveant. Evra oppfattet det som rasisme (selv om han er en sutrekopp), og dermed burde Suarez bare sagt unnskyld og prøvd å legge ballen død.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

At han brukte det hygglig har ikke noe å si. I England bruker man ikke neger nyggelig og det burde han vite. Når Evra oppfatter det som rasisme, så hjelper det ikke at han mente det hyggelig.

 

Det stemmer.

 

Men med det sagt, hvem faen kan med hånda på hjertet si at de tar seg nær av en liten bagatell som dette midt i kampens hete!? Ordutvekslingen skulle ha forblitt på banen. Både Suárez og Evra har antakelig brukt nedverdigende ord, og da synes jeg det blir for teit å bruke dette rasismekortet bare for å spolere for erkerivalen.

 

Suarez ble dømt fordi FA trodde på Evra og ikke Suárez.

 

Suárez ble dømt for å ha brukt ordet "negro".

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Nå gjør du jo det selv, bagatelliserer rasisme. Jeg er ikke mørkhudet, og derav ikke arvelig belastet med diskriminering og en lang trist forhistorie med det. Så jeg kan ikke med "hånda på hjertet" si at jeg ikke hadde tatt meg nær av det.

 

Hele håndteringen til Liverpool av denne saken har underminert og satt kjernesaken tilbake. Det er forskjell på å støtte sin egen spiller og å anklage motparten for løgn og komme med falske injuriende påstander i offisielle uttalelser. At det skulle forblitt på banen, vel kanskje, når det likevel kom opp så skal det tas på alvor. Og leser man rapporten til FA så tror jeg flere vil få øynene opp for at det ikke bare var ord mot ord de baserte seg på.

Endret av Hyrlen
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Liverpool tok støtten av spilleren hakket lenger og forsvarte det han hadde gjort, og avfeide det som noe helt annet enn rasisme, og bortforklarte hele greia.

 

Har aldri sett en så dårlig håndtering av en sak noensinne.

 

Ja og det er derfor treneren og klubbens sitt ansvar å støtte Suarez i denne saken. Den dagen Liverpool og Kenny ikke gjør det kan ikke Suarez spille for Liverpool.

Det er en vesentlig forskjell på å støtte spilleren din, og å forsvare det han har gjort. Og ikke minst bortforklare det på det mest latterlige vis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå gjør du jo det selv, bagatelliserer rasisme. Jeg er ikke mørdhudet, og derav ikke arvelig belastet med diskriminering og en lang trist forhistorie med det. Så jeg kan ikke med "hånda på hjertet" si at jeg ikke hadde tatt meg nær av det.

 

Hele håndteringen til Liverpool av denne saken har underminert og satt kjernesaken tilbake. Det er forskjell på å støtte sin egen spiller og å anklage motparten for løgn og komme med falske injuriende påstander i offisielle uttalelser. At det skulle forblitt på banen, vel kanskje, når det likevel kom opp så skal det tas på alvor. Og leser man rapporten til FA så tror jeg flere vil få øynene opp for at det ikke bare var ord mot ord de baserte seg på.

 

Jeg bagatelliserer ikke rasisme overhodet. Og jeg er klar over at rapporten viser til at Evra virket mer troverdig i forklaringen, var mer rolig og avbalansert og generelt sånne ting.

 

Jeg er 100% i mot rasisme - men jeg støtter egne spillere og tror på deres forklaring, men Suarez ble dømt, jeg godtar det og jeg mener at Suarez bør be Evra om unnskyldning.

Lenke til kommentar

 

Jeg bagatelliserer ikke rasisme overhodet. Og jeg er klar over at rapporten viser til at Evra virket mer troverdig i forklaringen, var mer rolig og avbalansert og generelt sånne ting.

 

Jeg er 100% i mot rasisme - men jeg støtter egne spillere og tror på deres forklaring, men Suarez ble dømt, jeg godtar det og jeg mener at Suarez bør be Evra om unnskyldning.

Det var ikke myntet på deg, som jeg har oppfattet som ganske så oppegående når det gjelder denne saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Den hesten jeg sitter på er faktisk ikke så høy som du tror.

 

Hahaha. Vel du får huske Giggs for hva du vil du. Giggs skulle holdt seg unna dama til broren hans, men du burde holdt deg for god til å misbruke moral i et forsøk på å sverte andre også. Du er ikke her for å fremme moral eller ekteskapelige verdier. Du er her for å kaste dritt som du alltid har gjort. Dessuten trengs det vel to for å ha sex? Hvorfor kritiserer ingen dama som var med på dette her?

 

Fotballspillere er mennesker de også.

 

Å kritisere en person er ikke det samme som å kaste dritt. Har jeg sagt noe som ikke stemmer? Hvis så, gjør meg oppmeksom på hva som er galt.

Du setter likhetstegn mellom utroskap og ondskap. Du fremmer han som et ondt menneske, noe du har null basis for å si. Han knulla kjerringa til broren, det har skjedd før i verden, og om du tror Giggs gjorde det på faen så har du ikke viftet nok med pikken på byen. At Giggs nok mangler noen sperrer kan man vel være enig i, men ondskap, det kan du ikke tilegne han. Ditt forsøk på å få fokus over fra cunten Suarez til en hedersmann på banen som Giggs er faen så tabloid og kvalmt.

 

btw: Giggs blir ikke Regnet som Uniteds beste spiller noensinne, ikke av noen.

 

Å påstå at et forhold som varte i ca. 8 år, 8 år ffs!, bak brorens rygg, ikke er ondskap, er ondsvakt å påstå. Utroskap er en ond handling, men legger man til alt det andre, at det til og med var brorens kone, det varte i 8 år, Ryan har ikke skam nok til å be om unnskyldning, ja, jeg vil si han er ganske så ond! Men hva jeg mener om han er ond eller ikke betyr ikke mye, det Ryan har gjort vil fortelle de fleste oppgående at Ryan ikke er helt god i hodet.

 

Det er patetisk at enkelte av dere prøver å skyve oppførselen hans under teppet. Han har oppført seg som en dritt, dersom man går ut i fra det Rhodri selv har uttalt til media... Jeg quoter Rhodri; "– Broren min er en fantastisk fotballspiller, og jeg har alltid trodd at han er et flott menneske, men nå vet jeg at han ikke er det, sier Rhodri." Når du går på byen og "vifter med pikken" hyrlen, så er ikke det det samme som å knuse din bror til fillebiter ved å svike og bedra han i 8 år! Det hadde vært noe annet dersom det var et engangstilfelle, da kunne man hvertfall godtatt en unnskyldning. Ryan holdt på i 8 år, hahaha. Uten å be om unnskyldning når alt kom fram for dagen! Det er latterlig.

Du får leve i din virkelighet, vi andre kan leve i vår. I tillegg sluker vi ikke alt som kommer fra tabloidene rått heller. Når det kommer til varigheten vet vel alle hvor fort en løgn baller på seg, selv om du kanskje ikke ser det fra helt der opp. Det er likevel ikke ondskap som har vært motivet til Giggs, og derav kan du ikke si at mannen er ond. Indirekte skaper utroskap splittelse og sorg, det er likevel ikke motivet bak handlingen. Det er egosentrisk og svikfullt, men motivet er ikke ondskap.

 

Uansett, jeg driter langveis i om han er satan selv. Han er en hedersmann alle andre steder enn i senga. Du får lese tabloider og fråtse i skandaler, hadde jo vært grusomt om ditt lag var fullt av voldsmenn som banker hverandre opp med golfkøller før de raver ut på byen for å gjengbanke et par DJ's, da burde du strengt tatt holdt kjeft. Giggs risikerer ihvertfall ikke fengselstraff for sine skandaler.

 

Jeg går helt og holdent ut ifra det jeg har tilgang av av informasjon. Noe av det vil dere Man Utd-folk selvsagt tro er "løgn som baller på seg", men det er åpenbart at Giggs har gjort noe forferdelig. Ja, nå må jeg vel hoppe ned i fra min "høye" hest, sukk... Motivet til Giggs spiller ingen rolle, det han har gjort mot broren sin spesielt, kan ikke forsvares. Det har vært en egoistisk handling fra hans side, der han ikke har tatt hensyn til Rhodri, eller noen andre for den saks skyld, annet enn sine lyster. Broren hans vil nok se på Ryan som Lucifer, og det vil i så tilfelle være forståelig. Jeg kan med hånden på hjerte si at om en Liverpool-spiller hadde oppført seg som en så stor dritt, gjort noe så grufullt, så hadde jeg uten å nøle tatt avstand fra han. Manchester United bør ikke la slike mennesker ikle seg sin drakt. Uansett hvor mye han har gjort for klubben og supporterne. At Giggs burde bli hevet ut av klubben som den rotten han er, er noe som burde vært standard ved slike handlinger.

 

Du prøver å dra paraleller til mindre oppblåste media-skandaler. Er det mulig? Det Bellamy og Gerrard & buds gjorde var engangstillfeller. Du kan ikke på noen som helst seriøs måte mene at jeg bør holde kjeft basert på de hendelsene.

 

Philly boy jr:

 

Du skriver som om du kjenner alle detaljene i saken, noe du ikke gjør. Du aner ikke hva som har skjedd utenfor det offentlige rom. Hvis du går gjennom livet og tar det som står i media, særlig engelsk, for god fisk vil du for alltid være sneversynt, uopplyst og ja, tåpelig.

 

Jeg tar ikke alt for god fisk nei. Men når Rhodri bestemmer seg for å ytre private detaljer, som stiller sin egen bror Ryan i særs dårlig lys, da er det ubetydelig om diverse media kommer med små feilopplysninger. Vi klarer å danne oss et bilde av hva Ryan har foretatt seg, og når han, ifølge bror sin, velger å ikke be om unnskyldning, da får man et tydelig bilde av hva slags menneske Ryan Giggs er. Egosentrisk uten empati.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær så snill. Nå har du sagt din mening x antall ganger, vær vennlig å hold kjeft. Skal du rante mer, ta det i en egen tråd.

 

Du er forumveileder og ber en bruker som sier sin mening holde kjeft? Jeg kan si meningen min så mange ganger jeg vil så lenge folk svarer meg.

Om du ikke tåler det får du sende inn en klage på det, jeg er ikke kjent for å være veldig diplomatisk i hvordan jeg ordlegger meg. Og jeg vil tro flertallet her er enig med meg at denne saken har du malt for lenge nå, og vi har alle fått med oss meningene dine.

 

Du må gjerne dele dine meninger rundt denne saken i denne tråden videre:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1349706

Endret av Hyrlen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Stopp diskusjonen nå da, før dette går over til Phil Hellmuth Jr som overhodet ikke har noe med Giggs sin lille seanse å gjøre. Alle har fått sagt sin mening og er fornøyde. Ja?

Lenke til kommentar

Så alle skal si sin mening også end of discussion? Det må være lov å ta diskusjonen videre. Ønsker du at diskusjonen skal stoppe er det bedre å bare tie også dør den ut av seg selv.

 

Og btw. det var nettopp dette jeg fikk så pepper for. At jeg ville avslutte en diskusjon som jeg var ferdig med, men sånn er vel reglene.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...