Gå til innhold

Luis Suarez-tråden

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen skulle laget en "Jeg er ikke rasist fordi"-tråd. Jeg kan komme med en startliste til den som smeller den opp:

Jeg er ikke rasist, fordi jeg foretrekker mørk sjokolade!

Jeg er ikke rasist, fordi jeg spiser alltid sjokoladekake fremfor hvit dame!

Jeg kan ikke være rasist - jeg drikker alltid sjokomelk om jeg blir tilbudt det fremfor hvit melk.

Jeg kan umulig være rasist, jeg blander alltid ut blank sprit med cola.

Jeg er ikke rasist, jeg foretrekker faktisk brun sprit!

Jeg kan ikke være rasist, alle kompisene mine tar solarium og går stort sett rundt kullsvart.

Jeg er ikke rasist, jeg heier foreksempel alltid på tyven i Cops! (på kanten?)

Jeg er ikke rasist - faktisk fantaserer jeg ofte om sorte kvinner!

Jeg kan ikke være rasist, jeg digger Eminem og sånt!

Jeg er ikke rasist, jeg ler f.eks. alltid høyest av mørke vitser!

Jeg er ikke rasist - jeg gjør alltid jobber svart om jeg kan!

Lenke til kommentar

Noen skulle laget en "Jeg er ikke rasist fordi"-tråd. Jeg kan komme med en startliste til den som smeller den opp:

Jeg er ikke rasist, fordi jeg foretrekker mørk sjokolade!

Jeg er ikke rasist, fordi jeg spiser alltid sjokoladekake fremfor hvit dame!

Jeg kan ikke være rasist - jeg drikker alltid sjokomelk om jeg blir tilbudt det fremfor hvit melk.

Jeg kan umulig være rasist, jeg blander alltid ut blank sprit med cola.

Jeg er ikke rasist, jeg foretrekker faktisk brun sprit!

Jeg kan ikke være rasist, alle kompisene mine tar solarium og går stort sett rundt kullsvart.

Jeg er ikke rasist, jeg heier foreksempel alltid på tyven i Cops! (på kanten?)

Jeg er ikke rasist - faktisk fantaserer jeg ofte om sorte kvinner!

Jeg kan ikke være rasist, jeg digger Eminem og sånt!

Jeg er ikke rasist, jeg ler f.eks. alltid høyest av mørke vitser!

Jeg er ikke rasist - jeg gjør alltid jobber svart om jeg kan!

Er jeg rasist fordi når jeg lyver så er det bare hvite løgner? :p

Lenke til kommentar
The Adeyemi incident is what you get when you summon the full forces of tribalism

By Oliver Holt in Mirror Football Blog

Published 00:01 07/01/12

There is no pleasure in saying this, but Liverpool have begun to reap a little of what they have sown.

.jpeg

New Liverpool racism row: Fan's abuse has Oldham player in tears

When you defend racist language, when you enter into angry denial and summon the full forces of tribalism, this is what you get.

It was only a couple of morons who abused Tom Adeyemi - allegedly using racist language, according to a complaint from the player himself - at Anfield. A couple of fools among a crowd of more than 44,000.

But the aggression with which Liverpool defended Luis Suarez over the last few weeks spread a paranoia and an anger among their fans that always threatened to lead to something like this.

Maybe now the Liverpool board will realise that their stance on Suarez has empowered people like whoever screamed vile insults at Adeyemi.

Maybe now they will realise it has empowered other so-called Liverpool fans to send messages to a blameless FA executive, saying they hoped his wife is raped.

Maybe now they will realise it has empowered people to shower black footballers and ex-footballers such as Stan Collymore with the most disgusting racist abuse on Twitter.

Maybe they will deny that Adeyemi was abused, too.

Some will no doubt return to conspiracy theories and say a modern-day version of the Salem Witch Trials is breaking out.

Perhaps they will blame collective anti-Liverpool hysteria, ignoring the fact that there is no anti-Liverpool hysteria and that outside Manchester, most people have only respect for such a great club.

The reality is that, thankfully, players such as Adeyemi are not prepared to suffer in silence any more.

They are not prepared to allow abuse like this to be classed as a necessary part of the game.

English football is desperate to put the Luis Suarez Affair behind it, but such is the bitterness and resentment that has grown up around the issue, it may take a lot longer than we think.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skal ikkje prøve å forsvare meg mot det Oliver Holt skriver. Sjølvsagt stiller klubben seg bak Suarez, og ved å støtte han, prøver dei vel å støtte spelaren sin og ikkje rasisme? Det samme gjeld vel for dei som syng just can't get enough på the kop?

Sjølvsagt finst det nokre idiotar som tolkar det slik dei vil og synest rasisme er greit, og synest det er flott at klubben også tilsynelatande likar rasisme, så då finner like godt 3 idiotar vegen til the kop ein fredagskveld og øydelegger fullstendig for resten. Sikkert kjekt for Downing og Shelvey å score sine første når alt blir overskygga av idiotar på tribuna.

Lenke til kommentar

Skal ikkje prøve å forsvare meg mot det Oliver Holt skriver. Sjølvsagt stiller klubben seg bak Suarez, og ved å støtte han, prøver dei vel å støtte spelaren sin og ikkje rasisme? Det samme gjeld vel for dei som syng just can't get enough på the kop?

Sjølvsagt finst det nokre idiotar som tolkar det slik dei vil og synest rasisme er greit, og synest det er flott at klubben også tilsynelatande likar rasisme, så då finner like godt 3 idiotar vegen til the kop ein fredagskveld og øydelegger fullstendig for resten. Sikkert kjekt for Downing og Shelvey å score sine første når alt blir overskygga av idiotar på tribuna.

Det har veldig mye med måten Liverpool har taklet dette på i etterkant av det som skjedde. Det førte statementet, tskjorte-støntet osv. Helt greit og støtte spillere, for det er jo noe man SKAL gjøre. Men Liverpool har ærlig talt gjort mye mer enn det.

Og som jeg har sagt siden statementet: Liverpool har gått fra å fremstå som en god, seriøs klubb til å fremstå som en tulleklubb drevet av tolvåringer. Det er rett og slett flaut.

Lenke til kommentar

Høres bra ut. £15m for Carroll til Newcastle, også £30m for Suarez til Real Madrid.

Da blir vi kvitt den spissen som ikke passer i Liverpools spillestil og vi blir kvitt den rasistiske, filmende og klagende Suarez. Han passer jo uansett perfekt inn i La Liga sammen med resten av gjengen.

Så kanskje vi hadde klart å kjøpe noen likandes spisser som vet hvor målet står og som passer inn i Liverpools spillestil.

Blir vi ikke kvitt dem, så hadde det nå vært greit om vi i det minste fikk lånt en eller annen spiss som kan score mål.

Forresten, når jeg tenker meg om. Liverpool har en tendens til å ødelegge de fleste spissene som bøtter inn mål, så kanskje vi skulle prøvd å hente en som ikke scorer mål. Litt minus og minus er pluss opplegg. :p

Endret av Cappo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så kanskje vi hadde klart å kjøpe noen likandes spisser som vet hvor målet står og som passer inn i Liverpools spillestil.

Er nok ikke så mange toppspisser som står i kø for å komme til Liverpool dessverre. Spesielt ikke om vi selger vår klart beste spiller i Suarez.

Lenke til kommentar

Er nok ikke så mange toppspisser som står i kø for å komme til Liverpool dessverre. Spesielt ikke om vi selger vår klart beste spiller i Suarez.

Vel, trenger ikke akkurat å være en toppspiss for å score mer enn de vi har nå, trenger du vel?

Altså, Helguson for QPR og Holt for Norwich har jo hver for seg like mange scora mål som Suarez og Carroll til sammen!

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Gerrard er vår beste spiller. Period.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...