Gå til innhold

Luis Suarez-tråden


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir som å klamre seg til halmstrå.

Det kan man jo virkelig også kalle det som skjer i Liverpool leiren også for tiden.

 

Hadde dette vært Gerrard, Reina eller en av de andre gullguttene deres (Carroll?) så hadde eg forstått den desperate forsvaringen av fyren. Men Suarez?

 

Tviler ikke ett sekund på at han har sagt ting han overhodet ikke burde. Håper dog at dette ble gjort kun for provokasjonens skyld og ikke fordi fyren i tillegg er rasist.

 

Har det kommet noen reaksjoner på "bevisene" fra Liverpool etter at de ble presentert?

Lenke til kommentar

Suarez kan hverken spansk eller engelsk? Hvilket språk mener du han snakker? :p

 

Tenker på at FA har brukt "feil" bruk av spansk i rapporten, og derfor snakker Suarez dårlig spansk i følge FA rapporten, tar man språkeksperten sin konklusjon.

 

Hva i all verden er det du babler om?

FA sine uavhengige språkeksperter har poengert overfor FA at Suarez sine (bort-)forklaringer ikke stemmer overens med normen og talemåten i sør-amerika/uruguay.

Det har heller ikke vært til hans forsvar at Comolli, Dalglish osv har gitt en annen forklaring av hva som har blitt sagt, ergo; når Suarez har forklart seg i garderoben(og i ettertid) etter kampslutt har han gitt flere versjoner, noe som svekker hans vitnemål.

Du trenger ikke være utdannet advokat for å skjønne det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å være utdannet advokat for å skjønne at Evra ikke er et troverdig vitne.

Hvorfor skal Evra sitt vitnemål veie tyngst? Fordi han faktisk er den som har blitt "fornærma"? Evra har anklaget for dette før uten å bli dømt, men hvorfor skal Suarez bli den ENESTE Evra klarer å feller på sin lag reise i faenskap og ljug?

 

Men har du i det hele tatt lest linken termo viser til?

Endret av Emils1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å være utdannet advokat for å skjønne at Evra ikke er et troverdig vitne.

Hvorfor skal Evra sitt vitnemål veie tyngst? Fordi han faktisk er den som har blitt "fornærma"? Evra har anklaget for dette før uten å bli dømt, men hvorfor skal Suarez bli den ENESTE Evra klarer å feller på sin lag reise i faenskap og ljug?

 

Men har du i det hele tatt lest linken termo viser til?

Og når har Evra anklaget noen for rasisme før?

Lenke til kommentar
Evra har anklaget for dette før uten å bli dømt

Du har overhodet ikke peiling du. Og det dummeste er at du lærer ikke heller.

 

Hvorfor skal Evra sitt vitnemål veie tyngst?

 

Enkelt og greit, hvis du hadde lest rapporten fra FA, er grunnen til at Evra sitt vitnemål blir veid desidert tyngst er at alt han sier stemmer overens med de andre bevisene, videoopptak og vitnemål.

 

Suarez sitt vitnemål hang ikke litt på greip og stemte ikke overens med andre beviser på flere punkter. (Ikke engang med de andre i Liverpool sine vitnemål engang. Ref. Kenny og co som nevnt over her)

 

Derfor.

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å være utdannet advokat for å skjønne at Evra ikke er et troverdig vitne.

Hvorfor skal Evra sitt vitnemål veie tyngst? Fordi han faktisk er den som har blitt "fornærma"? Evra har anklaget for dette før uten å bli dømt, men hvorfor skal Suarez bli den ENESTE Evra klarer å feller på sin lag reise i faenskap og ljug?

 

Men har du i det hele tatt lest linken termo viser til?

 

OMG, here we go again. Rart at enkeltindivider ikke evner å ta til seg riktig informasjon som er rett foran dem! Evra har ikke anklaget noen før! Få det inn i hodet!

Jeg har ikke lest termo sin link, jeg har dog lest hele rapporten! Evra var mer troverdig pga hans konsekvente framstilling av hendelsesforløpet! Suarez faila big time her, i tospann med lfc sine vitnemål!

 

Edit:

 

Jeg bladde fort igjennom linken til Termo (siden det tydeligvis var veldig viktig for deg), men for å være ærlig er jeg ferdig med å lese lfc-supportere sine "unbiased" tolkninger av FA-sin rapport. Skal man ikke stole på uavhengige eksperter innen sitt felt? Det blir isåfall en helt annen diskusjon!

Endret av Corey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakk om å ikke lære...

Hvorfor svarer du ikke heller på innleggene over her istedet for å begynne å gulpe slik du alltid gjør når du ikke har noe vettugt å komme med?

 

Spørsmålet var forøvrig ikke til deg, men til Leaf. Og eg lurer oppriktig på hva som gjør han til en narr.

 

Er det grunnet det som skjedde i VM? Eller at han enkelt og greit spiller på United? Eller er det det at han anklager Suarez?

 

Er han en narr uansett om det er riktig eller ikke? Han burde kanskje ikke ta opp denne saken, men bare overse rasistiske uttalelser? (Gitt at det stemmer selvsagt. Er det falske anklagelser er han så definitivt noe mye verre enn en narr)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva skal jeg svare på? Det er tydelig at dere tror 100% på Evra og alt Suarez har sagt eller har å si rett og slett ikke betyr en dritt i saken. Evras ord mot Suarez veier tyngst, åpentbart pga. hvilket lag han spiller på, mens Suarez sitt betyr nada ettersom han er en "scum" spiller som dere kaller han.

I tillegg sitter du/dere med fasiten på hva som hendte i situasjonen, noe jeg dessverre ikke gjør. Jeg går utfra det vi får vite om saken. FA sin rapport er gjort på ordet til Evra, det mener jeg er feil ettersom vi snakker om Evra.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

FA sin rapport er gjort på ordet til Evra, det mener jeg er feil ettersom vi snakker om Evra.

 

Her tar du feil. FA sin avgjørelse er basert på vitneutsagn fra, og avhør av, Evra, Suarez, dommerne og diverse spillere. I tillegg er det nedsatt et omfattende panel med språkeksperter og sosiologer for å se på det språklige og kulturelle aspektet.

 

Evra sitt ord startet etterforskningen, men det var ikke det som ene og alene var grunnlaget for dommen. Det FA har lagt mest vekt på er jo tydelige inkonsekvenser i forklaringen til Suarez. Så enten så lyver han, eller så er han så dum at han ikke klarer å snakke for seg. Før noen drar frem språkproblemer så står det i rapporten at han forklarte seg på morsmålet sitt, med en uavhengig tolk til stede.

 

Og hva har forresten Evra gjort for å svekke sin troverdighet? Håper du fikk med deg det at Evra aldri har anklagd noen for rasisme tidligere. Det har vært skrevet om to situasjoner i avisene; den som involverte Finnan og den som involverte den Chelsea-ansatte. I den førstenevnte situasjonen var det en tilskuer (!) som anklagde Finnan for rasisme, i den andre situasjonen var det en i støtteapparatet til United som sa at Chelsea-mannen hadde sagt noe stygt. Hva er felles for de begge? Jo, Evra har ikke sagt et kvekk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva skal jeg svare på?

Du kan begynne med å svare på hvem Evra har anklaget for rasisme tidligere.

 

FA sin rapport er gjort på ordet til Evra, det mener jeg er feil ettersom vi snakker om Evra.

Hjelpe meg. Les nå den fordømte rapporten før du åpner kjeften din. Du har jo åpenbart like lite peiling som Hewitt når du uttaler deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://forums.liverpoolfc.tv/showthread.php?t=289736

 

Her er det mye flinke folk som drar fram en rekke svakheter i rapporten. Det er helt åpenbart at det har blitt gjort en rekke feil i behandlingen av denne saken, og utstrakt bruk av "double standards"(i mangel på å finne en god oversettelse).

 

Mr Suarez replied "Dale, negro, negro, negro", which meant "okay, blackie, blackie, blackie". As Mr Suarez said this, he reached out to touch Mr Evra's arm, gesturing at his skin. Mr Kuyt then intervened. When the referee blew his whistle and called the players over to him shortly after the exchanges in the goalmouth, Mr Evra said to the referee "ref, ref, he just called me a ******* black".

 

Her skal han ha sagt disse ordene, men ta en titt på denne filmen og se om det ser ut som han sier det.

 

Jeg blir skuffa om ikke klubben anker.

Endret av Funtazz
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...