vivastarco Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg skal kjøre Trondheim - Oslo tur/retur i neste uke og lurer på hvilket vegvalg som er best på vinteren? Kjører alltid R3 på sommeren, men kan ikke huske å kjørt strekningen om vinteren. Er vant med å kjøre på vinterveger, men det er så irriterende å kjøre på "vaskebrett". Tar heller litt ekstra tid i bilen, hvis jeg slipper unna risting. Så hvordan er vegforholdene med tanke på E6 kontra R3? Hvor er det mest bart? Har vel en del å si på hvordan været er, men sånn generelt sett. Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 For å vera helt trygg kan du køyre nedover E39, der du då held fram på E18 når du rundar Sørlandet. Då skal det vera nokså grei veg den siste stubben mot Oslo. Eventuelt krysse Oslofjorden om du ikkje er heilt nøgd med føret. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Sikkert en fin rute det, hvis han er interessert i å bruke ett døgn på en strekning som vanligvis tar 6 timer. 1 Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Rv3 er jo strakere enn E6 og det har aldri falt meg inn å velge E6 om vinteren. Etter norsk standard synes jeg rv3 er bra både sommer og vinter. Ved nyttår var det f.eks. "vaskebrett" overalt nordover fra Steinkjer, men ikke i Østerdalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå