jorgis Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Hehe. Når jeg sjekket på desibel-kalkulatoren på verktøyskista, fant jeg ut at det måtte 400 Deltaer til for å bråke 80 db. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Sikker på at din bråker 81 db nå? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Kan ikke være 110% sikker, men nokiaen min viser ihvertfall det, og jeg stoler på den. Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Det er godt mulig at nokia'n din måler tilnærmet riktig. Men måler DU riktig? Om du har nokia'n din helt oppe i vifta vil den selvsagt bråke mer, enn om du måler 1 meter i fra. (Tror faktisk at det er en meter dB skal måles på). Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Jeg målte på en halv meters avstand, så det kan hende at det er et lite avvik på målingen, men tror ikke det er noe større enn +/- 5 db. (eller noe sånt) Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Det er godt mulig at nokia'n din måler tilnærmet riktig. Men måler DU riktig? Om du har nokia'n din helt oppe i vifta vil den selvsagt bråke mer, enn om du måler 1 meter i fra. (Tror faktisk at det er en meter dB skal måles på). Stemmer som du sier her, den vanlige avstanden å måle på er 1m. Er ihvertfall det som brukes for å måle følsomheten på høytallere, Decibel pr. wattmeter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå