jorgis Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Har sett at mange her på forumet holder på med delta-vifter og det som verre er. I den anledning lurer jeg på: Hvem har den mest støyende pc-en på forumet? Begynner med meg selv: 81 db Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 ojoj! men jeg tror ingen slår min!! har desverre ikke noe måleutstyr... Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 ojoj! men jeg tror ingen slår min!! har desverre ikke noe måleutstyr... Du tenkte ikke på at "min" forteller veldig lite? Det er som å si "bilen min er raskere enn din", uten å nevne hva slags bil det er og hvilke modifiseringer som er gjort. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Har sett at mange her på forumet holder på med delta-vifter og det som verre er. I den anledning lurer jeg på: Hvem har den mest støyende pc-en på forumet? Begynner med meg selv: 81 db Hva er vitsen med en PC som støyer hele 81dB? Lenke til kommentar
Dmitrij Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Hvordan klarer du å lage så høy lyd? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 ojoj! men jeg tror ingen slår min!! har desverre ikke noe måleutstyr... Du tenkte ikke på at "min" forteller veldig lite? Det er som å si "bilen min er raskere enn din", uten å nevne hva slags bil det er og hvilke modifiseringer som er gjort. Tja, modefiseringer? Hvordan modefiseringer tror du jeg har gjort så det blir mye støy? kansje vannkjøling? nei, sellfølgelig vifter! Jeg har satt inn vifter for bedre kjøling! Tråden heter viftestøy! Herregud, hvor dom går det ann å bli... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 ojoj! men jeg tror ingen slår min!! har desverre ikke noe måleutstyr... Nyere nokia-modeller har innebygget lydmåler. Hvis ikke du har kan du nok gjør lytt kvalifisert gjetning. 70 db er støynivået inni en bil i 90 km/t. 80 db er ti ganger så mye. KukMo: Måtte bare teste ut hvor mye støy det er mulig å få fra en pc... Dimitrij: Godt spørsmål. Bruker fire 220V 120mm monstervifter, en 260mm vifte som er hentet fra et serverrack, en 40mm til kjøling av musen (det må til ), + diverse 80mm, 92mm, og 40mm. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 ojoj! men jeg tror ingen slår min!! har desverre ikke noe måleutstyr... Du tenkte ikke på at "min" forteller veldig lite? Det er som å si "bilen min er raskere enn din", uten å nevne hva slags bil det er og hvilke modifiseringer som er gjort. Tja, modefiseringer? Hvordan modefiseringer tror du jeg har gjort så det blir mye støy? kansje vannkjøling? nei, sellfølgelig vifter! Jeg har satt inn vifter for bedre kjøling! Tråden heter viftestøy! Herregud, hvor dom går det ann å bli... OK, lille venn, siden du tar den tonen: "Dom", som du så fint formulerer det, er jeg overhodet ikke. Siden du tydeligvis må ha selv helt selvforklarende spørsmål inn med teskje, ber jeg deg gape opp. Altså: På spørsmål om hvem som har mest støyende PC, presterer du å svare "min, jeg tror ingen slår den!", altså et svar uten NOE SOM HELST grunnlag til å bedømme utifra. Hadde du derimot skrevet "jeg tror min PC støyer mest, fordi jeg har 5 sånne vifter (fyll inn) ved 12V osv, hadde du virket litt mindre drittunge. Jeg regner med at du er ikke er så "dom" at du ikke skjønner dette. Jeg vil be deg være litt forsiktig med å kalle folk "domme", det kan fort slå tilbake på deg selv. Jeg ser utifra ditt bilde er du knapt ferdig med barneskolen, du vet kanskje ikke bedre. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 ..og da slutter vi å krangle, ikke sant? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 ok, men bare for å si det: Jeg har begynt på ungdomsskolen! Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 ok, men bare for å si det: Jeg har begynt på ungdomsskolen! Enda klarer du ikke å svare? Gratulerer! "Dommen". Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Slutt opp med kranglingen! Denne tråden handler om hvor mye systemet deres bråker og hvordan/hovrfor det bråker, ikke en krangel om skrivefeil og usaklige argumenter. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Slutt opp med kranglingen! Denne tråden handler om hvor mye systemet deres bråker og hvordan/hovrfor det bråker, ikke en krangel om skrivefeil og usaklige argumenter. Ja, jeg sier jo på starten at min maskin bråker sykt, men jeg har ikke noe måleutstyr! så kommer han er så negativ til det! Hvorfor det bråker er fordi jeg har mange vifter (7stk) Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Hvilke vifter? 7 stk. vanlige 80 mm vifter bråker ihvertfall ikke 81 db. Maks 40. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Slutt opp med kranglingen! Denne tråden handler om hvor mye systemet deres bråker og hvordan/hovrfor det bråker, ikke en krangel om skrivefeil og usaklige argumenter. Ja, jeg sier jo på starten at min maskin bråker sykt, men jeg har ikke noe måleutstyr! så kommer han er så negativ til det! Hvorfor det bråker er fordi jeg har mange vifter (7stk) Jeg er ikke negativ, jeg forklarer deg bare at det hadde vært lettere å skjønne hvorfor maskinen din bråker så fælt (hvorfor skal det være så stas?) hvis du hadde forklart GRUNNEN TIL DET, ikke bare at den bråker. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 mmmm...... 81..... På jobb e det krav om at eg ska ha på meg hørselvern ved den styrken.... 90dBA e vel det samma som å stå ved ett jagerfly som tar av.... Men dB og dBA e vel forskjellige ting i denne sammenheng? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Jeg målte med en Nokia 5100 (ikke helt proff) fra en halv meters avstand. Pc-en overdøver lett vaskemaskinen vår. Btw: Tror at jagerfly som tar av er 120 db, for smertegrensen går ved 120 db. Forresten mange diskoteker som krysser 130... Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg målte med en Nokia 5100 (ikke helt proff) fra en halv meters avstand. Pc-en overdøver lett vaskemaskinen vår. Btw: Tror at jagerfly som tar av er 120 db, for smertegrensen går ved 120 db. Forresten mange diskoteker som krysser 130... Hvorfor gidder du ha en maskin som bråker så mye? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Bruker den ikke hele tiden. Det er bare et lite eksperiment for å finne ut hvor mye det er mulig å få en pc til å bråke. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 grunnen til støyen var at den ene vifta satt å skrapte inn mot grillen... jeg har rettet den opp nå da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå