Gå til innhold

Merkelig bug. Handles og PID (i task manager) går bananas!

Anbefalte innlegg

Har et stadig tilbakevendende problem med windows som jeg aldri finner ut av. Det skjer som regel etter at maskinen har stått på noen dager. Den har ikke alltid vært sånn og jeg har ikke installert noe nytt etter den begynte med dette. Jeg har tidligere også hatt problemet i windows XP og på flere maskiner. En restart løser problemet.... midlertidig. :(

Antall handles øker absurd og akkurat nå er antallet oppe i over 600.000. Så og si alle disse blir brukt av prosessen "system".

Starter jeg nye programmer får disse en absurd høy PID (process ID) og nå har taskmgr. PID 1.210.084.

Jeg har søkt etter virus og malware med NOD32, Trend Housecall, Spybot S&D, MBAM, MBAR, tdsskiller og combofix (tror jeg det heter).

post-18544-0-23120500-1360680189_thumb.png

Edit: Maskinen blir suppetreg når dette skjer!

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var det heller ikke noe som hadde brukt handles av betydning fra det bildet du posta der. 1000 ish handles på system er helt normalt.

Talla du hadde i stad derimot, med 600k er ikke normalt. Ser du kjører apache. Noe utenom det vanlige som kjører på den? Mulig du har handle lekkasjen din der.

Lenke til kommentar

Da trodde jeg apache-prosessen (httpd.exe) ville vist høyt antall handles? Siden det er system så mistenker jeg at det kanskje er en driver som bugger.

Edit: De siste skjermbildene er etter en reboot. Maskinen ble så vanvittig ustabil med så mange handles at jeg ble nødt.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...