sedsberg Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 (endret) Har et stadig tilbakevendende problem med windows som jeg aldri finner ut av. Det skjer som regel etter at maskinen har stått på noen dager. Den har ikke alltid vært sånn og jeg har ikke installert noe nytt etter den begynte med dette. Jeg har tidligere også hatt problemet i windows XP og på flere maskiner. En restart løser problemet.... midlertidig. Antall handles øker absurd og akkurat nå er antallet oppe i over 600.000. Så og si alle disse blir brukt av prosessen "system". Starter jeg nye programmer får disse en absurd høy PID (process ID) og nå har taskmgr. PID 1.210.084. Jeg har søkt etter virus og malware med NOD32, Trend Housecall, Spybot S&D, MBAM, MBAR, tdsskiller og combofix (tror jeg det heter). Edit: Maskinen blir suppetreg når dette skjer! Endret 12. februar 2013 av sedsberg Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 At PID blir høy får det til å høres ut som at masse instanser av et program har blitt startet for deretter å ha blitt avsluttet igjen. At kernelen har masse åpne handles kan komme av dette. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Last ned Process explorer fra sysinternals : http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx Skru på handles fra view -> Select columns -> process performance. Handle count. Da bør du se akkurat hva det er som skaper det høye antallet handles. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 Det har jeg prøvd. Jeg får bare en masse helt tomme linjer. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 Nå har jeg nettopp restartet så det er ikke så mange handles nå. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Skru på Process tree (ctrl+t). Da vil du kunne se enda mer detaljer, også de som er under system. Så får vi se hva den sier når du kommer tilbake med ett skjermbildet Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 Ikke mye mer info. Lastet ned nyeste versjon. Nå står det <unknown type> i stedet for tom linje. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Nå var det heller ikke noe som hadde brukt handles av betydning fra det bildet du posta der. 1000 ish handles på system er helt normalt. Talla du hadde i stad derimot, med 600k er ikke normalt. Ser du kjører apache. Noe utenom det vanlige som kjører på den? Mulig du har handle lekkasjen din der. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 (endret) Da trodde jeg apache-prosessen (httpd.exe) ville vist høyt antall handles? Siden det er system så mistenker jeg at det kanskje er en driver som bugger. Edit: De siste skjermbildene er etter en reboot. Maskinen ble så vanvittig ustabil med så mange handles at jeg ble nødt. Endret 12. februar 2013 av sedsberg Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 httpd.exe kan gjøre call's mot system. Så det er ikke sikkert. Fått noen flere handles siden i går? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Den stiger sakte, men virker ikke unormalt. Ligger på ca. 4000 nå. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Fjernet den ene apache-servicen. Web-grensesnitt til Promise-kontrolleren. Har ikke sett noe tegn etter det. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 16. februar 2013 Del Skrevet 16. februar 2013 Da fant du jo synderen, bra det Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Mye mulig, men det har bare gått knapt 3 dager. Dog ligger den veldig stabilt rundt 4800 nå. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 12 dager hvor antall handles ligger stabilt på ca. 4900 tyder på at det var Promise-programvaren som voldtok maskina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå