Pernicious Weed Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Szczesny har gått fra å være en spiller som taper poeng for Arsenal, til å bli en spiller som holder buret rent i lette kamper, Han er på det jevne for en PL-keeper å være, men har mye å bevise. Per dags dato har alle toppklubbene bedre keepere. United har De Gea, Chelsea har Hart, Liverpool har Mignolet, Tottenham har Krul..Tottenham har Lloris, Everton har Boruc og Southamton har Boruc... Jaja, ta gjerne vårt kallenavn i PIG, men ikke så mye der hjelper mye..... Dårlig hukkomelse glemmer Chelsea og Cech. Mest solide keeperen i PL siste 10 åra. 1 Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 (endret) Du fortsetter å si det samme hele tiden, men det er feil. Akkurat her og nå, på dette tidpunkt, denne sesongen, er Szczesny den beste keeperen i PL. Om det er kortvarig eller ei, er han så langt den beste keeperen i PL denne sesongen. Når jeg sier det driter jeg i hvem som har vært den beste tidligere. Jeg synes ikke Berbatov er blant de beste spillerne i PL fordi han har vært god tidligere. Endret 19. januar 2014 av Mr. Brightside Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Denne sesongen har han hatt en midtbane, midtstoppere og backer i toppform foran seg, det er litt mer takknemlig å forsvare målområdet da sammenlignet med f.eks Lloris som har måttet slite med ligaens høyeste forsvarslinje kombinert med en midtstopper som snur saktere enn Titanic og konstant utskifting i forsvarsfireren og sentral midtbane. Jepp, Lloris har måttet slite med hele ETT skudd på mål mer enn Szczesny i ligaen denne sesongen. Av disse har Lloris har en redningsprosent på 68,1 %, mens Szczesnys er på 77,4 %, som er nest best i ligaen. Lloris har i snitt sluppet inn 1,35 mål per kamp. Szczesny har sluppet inn 0,88 mål per kamp. I tillegg har han flest clean sheets med 11. For meg er en av de viktigste egenskapene en keeper kan ha at han er rolig og behersket med evnen til å heve seg umiddelbart etter tabber eller nedturer, den egenskapen har jeg ikke sett antydning til hos Szczęsny. Og da snakker jeg om perioder, ikke enkeltkamper, litt på samme måte som en spiss kan avgjøre kamper og holde laget flytende når det butter imot. Kom gjerne med eksempler, i stedet for vage påstander basert på inntrykk du har dannet deg. Jeg er av den strake motsatte oppfatningen. Riktig nok har han hatt en ujevn karrière så langt, noe som er helt naturlig for en ung keeper, men det har neppe noe å gjøre med selvtilliten hans. Det er få spillere i stallen som er mer selvsikre enn polakken vår, og jeg tror at det er nettopp dette som har vært det største problemet hans. En periode forrige sesong virket det rett og slett som om han følte seg alt for trygg på plassen sin. Han kunne ikke kunne se for seg at noen skulle kunne ta over rollen som førstekeeper, og dermed stagnerte utviklingen hans. Wenger svarte med å la Fabianski starte mot Bayern 13. mars, og han beholdt plassen i de fire påfølgende kampene. Dette fungerte utmerket som en wake-up-call for Szczesny. Han fikk spille de siste seks kampene og slapp kun inn to mål, hvorav det ene var en straffe. Altså svarte han på utmerket vis etter å ha blitt vraket fra førsteelleveren. Er dette et typisk tegn på mental skjørhet? Szczesny har gått fra å være en spiller som taper poeng for Arsenal, til å bli en spiller som holder buret rent i lette kamper, Han har holdt nullen mot Tottenham, Napoli, Liverpool, Dortmund, Southampton (på et tidspunkt hvor de var på 3. plass i ligaen), Chelsea og Newcastle (da de hadde vunnet syv av sine ni siste), for å nevne noen. Lette kamper? Kanskje har det noe å gjøre med at folk blir provoserte av Mr. Brightsides bastante uttalelser, men jeg synes det er rart at folk nekter å innse hvor god Szczesny faktisk har vært for oss denne sesongen. Alle som har sett Arsenal jevnlig vet hvor mange matchvinnende redninger han har hatt for oss. I tillegg har han virkelig utviklet seg når det gjelder distribusjon og feltarbeid. Han er nok ikke ligaens beste keeper enda, men han er fortsatt bare 23 år gammel. Personlig ville jeg ikke byttet ham mot noen andre i ligaen. Endret 6. februar 2014 av Le Professeur 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Cech har også vært god for Chelsea. Står frem som en leder i mål. Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Kanskje har det noe å gjøre med at folk blir provoserte av Mr. Brightsides bastante uttalelser, men jeg synes det er rart at folk nekter å innse hvor god Szczesny faktisk har vært for oss denne sesongen. La de nekte å innse det. Det er herlig at vi er så undervurdert. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Blir neppe provosert, sitter bare og venter på at dere får litt motgang så goonergjengen forsvinner med halen mellom bena fra forumet igjen 2 Lenke til kommentar
Karbutar Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Kanskje har det noe å gjøre med at folk blir provoserte av Mr. Brightsides bastante uttalelser, men jeg synes det er rart at folk nekter å innse hvor god Szczesny faktisk har vært for oss denne sesongen. Alle som har sett Arsenal jevnlig vet hvor mange matchvinnende redninger han har hatt for oss. I tillegg har han virkelig utviklet seg når det gjelder distribusjon og feltarbeid. Han er nok ikke ligaens beste keeper enda, men han er fortsatt bare 23 år gammel. Personlig ville jeg ikke byttet ham mot noen andre i ligaen. Er det mange som har vore ueinig i at Szczesny er ein av PLs beste keeperar i år? Diskusjonen har hovudsakleg handla om ein brukar sine uttalelser. Dei aller fleste har, etter det eg har sett, havna på den samme konklusjonen som du kjem med til slutt. Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Synes Szczesny har utviklket seg til å bli en meget god keeper. Spesielt etter en dårlig periode da han ble benket til fordel for Fabianski. Når man fikk plassen tilbake igjen har han stort sett vært veldig bra. Han er fortsatt veldig ung, og klarer han å holde hodet litt kaldere i enkelte situasjoner vil han bli outstanding Lenke til kommentar
Espp Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Szczesny har vært utrolig god i år. Tror han kan få mange gode år i Arsenal i fremtiden og motsatt At han blir den "nye Casillas" tror jeg ikke. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) Blir neppe provosert, sitter bare og venter på at dere får litt motgang så goonergjengen forsvinner med halen mellom bena fra forumet igjen Utrolig kjedelig å bruke tid på å svare på innleggene dine når du ikke klarer å komme med bedre comeback enn dette. Mitt inntrykk er at Arsenal-forumet var enda mer aktivt før, til tross for de dårlige resultatene. Dersom dette var ment som et stikk mot meg, så stemmer det at jeg har hatt to lengre forumpauser, men ved begge anledningene forlot jeg forumet under en god formperiode. Første gang var i januar 2012, da vi hadde tatt oss voldsomt opp etter en dårlig start, og andre gangen var i sommer, etter en fantastisk vårsesong. Er det mange som har vore ueinig i at Szczesny er ein av PLs beste keeperar i år? Diskusjonen har hovudsakleg handla om ein brukar sine uttalelser. Dei aller fleste har, etter det eg har sett, havna på den samme konklusjonen som du kjem med til slutt. Hargo nevner syv keepere han mener er bedre enn Szczesny. Ellers er det få som her inne som har nevnt ham i sin topp 3. I mine øyne er det bare Cech som er bedre pdd. Edit: Fin liten artikkel om hvordan Szczesny har utviklet seg denne sesongen: http://pickourteam.com/premierleague/news/07-02-2014/is-szczesny-arsenals-player-of-the-season/870029 Endret 7. februar 2014 av Le Professeur 2 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Imponerende av Szczesny sålangt i dag. 4 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 La de nekte å innse det. Det er herlig at vi er så undervurdert. Undervurdert er ikke ordet jeg hadde brukt etter de 45 minuttene. 2 Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Dårlig dag på jobben. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Imponerende av Szczesny sålangt i dag. Szczesny har jo ikke så mye å ta skyld i idag. Er vel først og fremst et forsvar som henger på halv-åtte Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Imponerende av Szczesny sålangt i dag. Szczesny har jo ikke så mye å ta skyld i idag. Er vel først og fremst et forsvar som henger på halv-åtte Snakker ikke om skyld. Ligaens beste keeper har virkelig stått frem i dag vist at han er nettopp det. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Imponerende av Szczesny sålangt i dag. Szczesny har jo ikke så mye å ta skyld i idag. Er vel først og fremst et forsvar som henger på halv-åtte Snakker ikke om skyld. Ligaens beste keeper har virkelig stått frem i dag vist at han er nettopp det. Om dette ikke er en fantastisk keeperprestasjon så vet ikke jeg. Ser kanskje lett ut, men det er temmelig bra(både fra suarez og polakken) Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Han kan knapt klandres for noen av målene. Bare det siste av Sterling kan diskuteres om han skulle gjort det bedre. Svært, svært få andre keepere i verden tror jeg kunne gjort noe med de 4 første målene som ble sluppet inn. Om det er noen som skal klandres så er det forsvaret. Szczesny reddet det han kunne redde, som frisparket til Suarez over der. Mange keepere ville sikkert trodd det skuddet var på vei utfor. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Ingen voldsomme tabber, men ikke sånn veldig imponerende det han gjør på 1-0 og 5-0 akkurat. Spesielt den siste. Redningen over her er bra, men det er vel forventet av en toppkeeper også å redde et frispark fra det holdet der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå