Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Muligens importere bil, har noen spørsmål!

Binders'

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå er det ikke jeg som skal importere, men hjelper en kamerat og tenkte jeg skulle høre her, da jeg ikke har så alt for mye peiling. Han har lyst på M3 E46. Finnes noen her i Norge, men spørsmålet er om det er mulig å spare på å kjøpe fra Sverige/Tyskland? Vet det er avgifter osv som må betales, og siden det er rikelig med hestekrefter i en M3 ser jeg for meg at det fort blir dyrt?

Det som er at jeg har blitt fortalt (usikker på om jeg skal tro på det eller ei) at man kan kjøpe bil fra utlandet, chippe den ned (?) slik at avgiftene blir lavere, også chippe opp når man har ordnet med tollen osv? Altså, la oss han si kameraten min kjøper en M3, chipper den slik at effekten blir tilsvarende en 318, ordner med tollen, og tar ut chippen før han registrerer bilen? Er det i det hele tatt mulig? Kan legge til at det ble nevnt at bilen måtte være 10år eller eldre for at det skulle være mulig.

Ellers blir alt av tips å råd satt pris på :) Men hovedsaklig er vel spørsmålet, importere eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En nedjustering av effekt må være TÜV-godkjent, noe den neppe blir i dette tilfellet.

Han kan velge alternativ avgiftsberegning, da er det mulig det er mer å spare.

Å registrere en bil med nedjustert effekt for så å oppjustere effekten resulterer også i at man må ha ny godkjenning og betale avgifter for oppjustert effekt.

Uansett er ikke de få kronene man sparer der tingen med en M3, det er andre kostnader som gjør det dyrt å ha en slik bil..

Lenke til kommentar

Hei.

Nå er det ikke jeg som skal importere, men hjelper en kamerat og tenkte jeg skulle høre her, da jeg ikke har så alt for mye peiling. Han har lyst på M3 E46. Finnes noen her i Norge, men spørsmålet er om det er mulig å spare på å kjøpe fra Sverige/Tyskland? Vet det er avgifter osv som må betales, og siden det er rikelig med hestekrefter i en M3 ser jeg for meg at det fort blir dyrt?

Det som er at jeg har blitt fortalt (usikker på om jeg skal tro på det eller ei) at man kan kjøpe bil fra utlandet, chippe den ned (?) slik at avgiftene blir lavere, også chippe opp når man har ordnet med tollen osv? Altså, la oss han si kameraten min kjøper en M3, chipper den slik at effekten blir tilsvarende en 318, ordner med tollen, og tar ut chippen før han registrerer bilen? Er det i det hele tatt mulig? Kan legge til at det ble nevnt at bilen måtte være 10år eller eldre for at det skulle være mulig.

Ellers blir alt av tips å råd satt pris på :) Men hovedsaklig er vel spørsmålet, importere eller ikke?

som han over sa,du må godkjenne bilen igjen når hestekrefter blir oppjustert og da betaler du summen du ikke har betalt ved innførsel.Du kan definitivt spare på innførsel fra Tyskland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...