kongekrabben Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Eg bare lurte på om noken har testa denne kjøleblokka: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC21004. Er det bare kasting av pengar ut vindauget og kjøpa denna eller er det bra saker??????? Den ser jo DRIT kul ut. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Om du har god råd og er helt hyper på supersnacks i maskinen, så kan det vel være en ide. Derimot er det tvilsomt om du vinner noe særlig, temperaturmessig sett. En god blokk i kobber kan i så måte være minst like bra, om ikke bedre...... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Tror ikke kobber er bedre. AS3 lages jo av sølv. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Sant nok. Men en godt og "moderne" designet kobberblokk vil høyst sannsynlig vise seg bedre. Har vel vært omtalt her før, tror jeg? Med samme design på begge blokkene, vil jeg nok tro at sølvblokka vinner. Men inntil da..... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Sjekket prisen på herligheten. :o Fire ganger så dyr?! :o Er nesten litt morsomt... Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Hvis du er ivrig casemodder så kan det vel ha noe for seg, ser syykt tøft ut..... Men det koster å være kar Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Tror ikke akkurat at en slik en kan brukes som penisforlenger, da! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Hvis du er überl33t hax0rr 14izz som ikke er i puberteten enda så kan det vel funke Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Er faktisk ikke mer enn 15 år gammel, men snakker ikke slik allikevel. Det å være fjortiss er mer en levemåte enn en alder. (alle blir ikke fjortiss) Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 TEnkte ikke spesielt på deg, og vet godt at fjortiss er en tilstand. Går VK2 nå og har ingen problemer med å peke ut en og annen fjortis som er like gammel som meg (tragisk) Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 sjefen: russ i år altså me too, da veit du hva du har å gjøre sånn rundt omkring mai neste år, ta de "fjortissene" så det ljomer i innerste deler av gudbrandsdalen!! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg skal ta de med russebusssen, gleder meg syykt til å råne rundt med leddbuss :D:D:D Den er sinnsvakt diger men desverre ikke godkjent for takrigg Men kan kidnappe mange EDIT: Jeg vil bygge "shagroom" bak i bussen, men tror ikke det blir no av Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Anledningen till att man använder silver i kylpasta och vissa kylflänsar är att det har bättre värmeledningsförmåga. Värmeledningsförmåga Densitet W/(K*m) ton/kubikmeter Silver 418 10.50 Koppar 400 8.96 Aluminium 238 2.70 Guld 311 19.32 Diamant 1000 3 Som du ser vore det optimalt att ha diamantpulver i pastan och kylelement av massiv diamant. Det skulle dock bli ganska dyrt... En jämförelse, utgående från kylelement av samma form och storlek: Aluminium är lätt och lite billigare än koppar. Det ger ofta tillräcklig kylning till låg vikt och pris. Koppar ger markant bättre kylning till något högre pris och markant högre vikt. Silver blir lite tyngre och mycket dyrare än koppar, men ger högst 5% bättre kylning. Guld, som ju används ibland, har fördelen att inte oxidera. Diamant skulle vara lite tyngre än aluminium, men 2½ gånger effektivare än koppar... Hälsningar Olle Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 500 grams diamantkjøler. Hehe... Kansje folka her på OK.no kan komme et slikt prosjekt. Kjøpe en diamant til flere millioner, for så å slipe den flat og lage CPU-kjøler av. Kronerulling? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Får begynne å samle diamanter, så jeg kan smelte dem sammen til en stor klump og hamre løs. Karbon smelter ved 3500 grader elns ikke sant? Industridiamanter koster ikke sååå mye da. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Veeeeel, kan jo bruka "vanlig" karbon da. E jo det samma.... stort sett... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Lag en du da, så får me sett kossen det blir Edit: korfor kom din post etter min a :o Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Tror en coldplate i grafitt hadde gjort seg bra... Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Tror en coldplate i grafitt hadde gjort seg bra...... men hade i själva verket varit ganska usel.Grafit har en värmeledningsförmåga på 150 W/(K*m) i stället för diamantens 1000. Den mest realistiska användningen av diamant i kylare vore som ett tunt mellanlägg mellan CPU och kopparflänsar, ungefär som man nu har kopparkärna med aluminiumflänsar. Detta fördelar snabbt värmen från den lilla CPUn till en större yta och volym. /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå