jevli Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Hei! Sitter å lager et program for å lage et bil-register (skoleoppgave). Jeg skal lage en javadoc av en klasse jeg har skrevet. Men jeg sliter litt med å få "methode summary" av metodene mine til å bli som jeg vil... Konstruktøren min ser slik ut: /** * Constructs a car instance * * @param brand * @param model * @param regNo */ public Car(String brand, String model, String regNo) { this.brand = brand; this.model = model; this.regNo = regNo; year = 0; km = 0; consumption = 0; owners = new ArrayList<Person>(); } Konstruktøren i API'en ser da slik ut: Jeg ønsker at det skal stå "brand - brand name of car instance" Jeg har prøvd å skrive: @param brand - brand name of car instance Men det hjalp ikke Noen som vet? Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Så vidt jeg vet, så skal @param brand Brand name of car instance @param model Model name of car instance @param regNo Register number of car instance funke fint. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 Hei og takk for svar! En feil i koden gjorde at den gamle javadoc'en ikke ble byttet ut med endringene jeg gjorde. Kom ikke opp noen feilmelding annet enn enn "warnings" i terminalen... Nå funker det fjell Lenke til kommentar
jevli Skrevet 12. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2013 Så vidt jeg vet, så skal @param brand Brand name of car instance @param model Model name of car instance @param regNo Register number of car instance funke fint. Kan man ikke lagre info for @param brand slik at hver gang jeg skriver @param brand så kommer samme teksten opp? Jeg bruker eclipse Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Finnes kanskje en innstilling for det, men ikke sikker. Hver gang jeg skriver javadoc, velger jeg linjen før metoden/classen, skriver /** også trykker enter, så kommer alle @param, @return ol. opp, slik det bare er å fylle inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå