Tobeass Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Det er sant det thomit sier ang. Enduro. Ikke at jeg har merket problemet i praksis, men tanke på at jeg kunne hatt flere FPS i spill enn det jeg har hatt, har vært irriterende. Har heller ikke fått til å oppdatere driveren med offisielle drivere helt uten videre. Når det er sagt, så oppdatere jeg driveren for et par timer siden til 12.11P, og gikk fra bl.a 7,3 til 7,6 på både grafikk og spillgrafikk i Windows Experience Index(ikke at det har så mye å si) og fikk P6564 i 3DMark 11, noe som er på høyde med GTX580(for stasjonære PCer). Har ellers ikke fått testet skjermkortet med den nye driveren så mye i praksis, men det lover bra. Mye bedre enn det har vært ihvertfall. Lenke til kommentar
Lucky-Looser Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 ok:) Takker så mye for for innspillet.. kom innom etter du har testet litt da? Takk Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 ok:) Takker så mye for for innspillet.. kom innom etter du har testet litt da? Takk Har spilt BF3 multiplayer i en times tid nå med følgende settings 1920x1080res Textures på ultra Alt annet på high 4xMSAA 16xAF Hadde ingame fps-monitor aktivert og fikk alt fra 35-80FPS med et average på ca. 50-55FPS. Vil si det er ganske brukbart for et laptop-skjermkort. Lenke til kommentar
Lucky-Looser Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Har spilt BF3 multiplayer i en times tid nå med følgende settings 1920x1080res Textures på ultra Alt annet på high 4xMSAA 16xAF Hadde ingame fps-monitor aktivert og fikk alt fra 35-80FPS med et average på ca. 50-55FPS. Vil si det er ganske brukbart for et laptop-skjermkort. Takker så mye, men jeg er ikke expert på og skjønne slike tester. Helt ærlig skjønner jeg ingen ting. Har sjekka noen laptop tester med asus og slikt på hardware, da var lavere verdi bedre i noen tester og høyere bedre i andre tester . Ikke rart jeg ikke skjønner noe finnes det en plass som er enkelt og greit og lese seg frem til hva som er hva. Men dette kortet er ca 25 % sterkere da enn 670mx ? slik jeg har skjønt det, og att 680 m kortet er en go del bedre enn 7979 kortet igjenn ?. Litt rart ps3 og andre boxer leverer som dem gjør da ? tenker på att dem lager spill som krever så ufattlig mye kraft. Folk klarer jo ikke holde følge hardware messig da og mye penger koster det og. Takker for all interesse her altså , takker igjenn til Tobeass og Tohmit Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Vil ikke påstå at 680M er en god del kraftigere enn 7970M. Det er mulig at det er litt kraftigere men ikke mye. Det fremsto sikkert som en god del kraftigere for en tid tilbake pga at Enduro problemene med 7970M fikk det til å fremstå som svakere enn det det egentlig er. Men nå som disse problemene har blitt utbedret en god del så er nok disse to kortene ganske på høyde med hverandre. Og du kan gå inn på notebookcheck.net for å sammenligne bærbare skjermkort med hverandre. Ikke verdens beste side, men det gir et greit overblikk. Lenke til kommentar
Lucky-Looser Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Hvordan er varmeutviklingen på maskinen da? Ser Asusen har stor skryt for kjøling.. Hvordan er Kushan/ multicom maskinenne:)? Hmmm om dem tar Disc plassen til ssd? er det ikke andre plasser til ssd discen? Skal jo ha inn dc rom til mine Gamle spill og da.. spiller trossalt gamle spillet Command Conquer Generals . må man kutte cd-rome'n for ssd? Og hvorfor skal dem ha 3000kr mere for gtx 680m kortet? .. skulle jo tru kortet var laget av gull da? Endret 14. februar 2013 av Lucky-Looser Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Er ikke noe problem med kjølingen på P150E ihvertfall. Den bråker en del til tider, men den holder seg veldig kald. Pcen har jo plass til en mSata-SSD, så du kan ha både SSD. vanlig HDD og DVD-rom. Men om du bestiller en av ferdigmodellene med SSD, så trur jeg at dette er en vanlig 2,5" SSD som tar plassen til DVD-rommen, eller at SSDen blir montert på HDD-plassen mens HDDen tar DVD-rom plassen. Er ikke helt sikker på dette, men trur uansett at du får med DVD-rommen som ekstra tilbehør slik at du kan montere den ved behov. Ellers så kan du laste ned ISOer til spill du allerede eier og installere de ved hjelp av daemontools eller noe. Lenke til kommentar
Lucky-Looser Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Er ikke noe problem med kjølingen på P150E ihvertfall. Den bråker en del til tider, men den holder seg veldig kald. Pcen har jo plass til en mSata-SSD, så du kan ha både SSD. vanlig HDD og DVD-rom. Men om du bestiller en av ferdigmodellene med SSD, så trur jeg at dette er en vanlig 2,5" SSD som tar plassen til DVD-rommen, eller at SSDen blir montert på HDD-plassen mens HDDen tar DVD-rom plassen. Er ikke helt sikker på dette, men trur uansett at du får med DVD-rommen som ekstra tilbehør slik at du kan montere den ved behov. Ellers så kan du laste ned ISOer til spill du allerede eier og installere de ved hjelp av daemontools eller noe. Ok... ser ut som om jeg heller mer og mer til Multicom da . Men fant utrolig tilbud i dag på denne da: http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=304240 andre plasser skal dem ha 12000 med 660 skjermkortet .... ikke dårlig pris dette da . Men om det ikke duger til dagens spill så kjøper ikke jeg denne . Lenke til kommentar
Lucky-Looser Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Ok... ser ut som om jeg heller mer og mer til Multicom da . Men fant utrolig tilbud i dag på denne da: http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=304240 andre plasser skal dem ha 12000 med 660 skjermkortet .... ikke dårlig pris dette da . Men om det ikke duger til dagens spill så kjøper ikke jeg denne . Ler. maskinens pris ble endret.. den kostet i 5 min Kr 7999 kr Nå kr 9999 Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 670M fungerer helt ok til spill, men man må nok skru ned litt på detalj-nivået iforhold til til 680M/7970M. 670M er om jeg ikke tar helt feil også bare et rebrandet 570M-kort med høyere clockspeed og bruker 40nm teknologi vs 28nm med 680M og 7970M, og kan derfor bli varmere/bruke mere strøm. Lenke til kommentar
Robinp88 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Hei Har lest igjennom disse trådene til LL angående Kunshan 150. Og det ser ut som jeg går ifra å kjøpe stasjonær til bærbar. Etter det jeg har lest blir Multicom Kunshan P150E med 680m mitt beste valg. Ser den nå ligger på 13495,- som ser ut til å være en veldig god pris for hardwaren. VIl dere fortsatt anbefale dette? Løp og kjøp? Lenke til kommentar
kanskje1 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Alt minus entertasten virker awesome. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Hei Har lest igjennom disse trådene til LL angående Kunshan 150. Og det ser ut som jeg går ifra å kjøpe stasjonær til bærbar. Etter det jeg har lest blir Multicom Kunshan P150E med 680m mitt beste valg. Ser den nå ligger på 13495,- som ser ut til å være en veldig god pris for hardwaren. VIl dere fortsatt anbefale dette? Løp og kjøp? Joa, men jeg syns 680M fortsatt er overpriset iforhold til 7970M. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Joa, men jeg syns 680M fortsatt er overpriset iforhold til 7970M. Pris hjelper fint lite når 7970M kun fungerer som det skal på Alienware-maskiner. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Har du 7970M på en clevo-maskin selv arni? De enduro-problemene er så og si borte med de nyeste driverene. Og nei. 7970M fungerer ikke som det skal på Alienware-maskiner. De måtte deaktivere Enduro for å få det til å fungere, som er en viktig del av 7970M sin strømsparefunksjon, ergo så fungerer det ikke sånn det var ment at det skulle fungere. 1 Lenke til kommentar
Robinp88 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Har du 7970M på en clevo-maskin selv arni? De enduro-problemene er så og si borte med de nyeste driverene. Og nei. 7970M fungerer ikke som det skal på Alienware-maskiner. De måtte deaktivere Enduro for å få det til å fungere, som er en viktig del av 7970M sin strømsparefunksjon, ergo så fungerer det ikke sånn det var ment at det skulle fungere. Noen som har erfaring med 7970m på Kushan 150? Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Ja, jeg har Kunshan P150E med 7970M. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Ser ut til at en mod av siste BETA driver endelig har fikset de fleste problemene med Enduro, da er det faktisk ikke stor grunn til å gå for 680M over 7970M nei. Så lenge fiksene blir lagt inn i en offisiell WHQL-driver snart har AMD en veldig solid posisjon på notebooks. Lenke til kommentar
Robinp88 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Ser ut til at en mod av siste BETA driver endelig har fikset de fleste problemene med Enduro, da er det faktisk ikke stor grunn til å gå for 680M over 7970M nei. Så lenge fiksene blir lagt inn i en offisiell WHQL-driver snart har AMD en veldig solid posisjon på notebooks. Ok, takk. Da går jeg for Kunshan 150 med 7970 Men ahh, den kommer ikke inn før om en måned. Mulig jeg går for 680 da så får jeg den litt før. Klarer ikke å vente når jeg først har bestemt meg. Lenke til kommentar
Lucky-Looser Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Ok, takk. Da går jeg for Kunshan 150 med 7970 Men ahh, den kommer ikke inn før om en måned. Mulig jeg går for 680 da så får jeg den litt før. Klarer ikke å vente når jeg først har bestemt meg. Kuult og legg igjenn en beskjed da.Så vi får en tilbakemelding, Hvilken win. velger du ? win8? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå