Gå til innhold

Dette er de mest populære spilltastaturene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt kan du bruke et trådløst tastatur og spille i sofaen. Men når man snakker om gaming-tastatur er vel det neppe situasjonen man snakker om. Skal man spille såpass avslappet vil jeg påstå det meste fungerer.

Poenget er at du påstår at det er meningløst med trådløst om man er "noe i nærheten av å kalle seg en gamer", godt implementert trådløst kan være ett fint supplement, og selv om jeg har trådbasert ved pulten, så betyr ikke det at trådløst kan være fint til annen bruk, selv om man er "noe i nærheten av en gamer".

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Poenget er at du påstår at det er meningløst med trådløst om man er "noe i nærheten av å kalle seg en gamer", godt implementert trådløst kan være ett fint supplement, og selv om jeg har trådbasert ved pulten, så betyr ikke det at trådløst kan være fint til annen bruk, selv om man er "noe i nærheten av en gamer".

AtW

Jeg ser poenget, og jeg er ikke uenig forsåvidt. Det jeg mente , og som jeg også er ganske sikker på at du forsto, er at når man snakker om et "gaming-tastatur" mener man som regel ikke et tastatur for å ligge i sofaen og spille.

Lenke til kommentar

Eg er nøgd med Qpad MK-80 med blå tastar så langt. Mitt første mekaniske tastatur, så eg har ikkje noko referanse.

Når det gjeld gaming så er det avhengig av kva slags spel det er snakk om og kor høgt nivået er. For den gjennomsnittlege person med ein PC og spel trur eg ikkje det betyr stort.

Lenke til kommentar

Noen som vet om N-Key rollover på Logitech G710+ gjelder hele tastaturet, eller om det bare fungerer rundt WASD som på G110?

Fikk store problemer med å bruke RDFG på sistnevnte og måtte desverre returnere etter at Logitech bekreftet at enkelte kombinasjoner av knapper rundt RDFG ikke fungerte.

Lenke til kommentar

Mitt K90 har begynt å skyte inn flere bokstaver på noen taster, som ett trykk på "p" kan resultere i "ppp".

Har hørt man kan fikse ved å ta av tasten og blåse vekk skit og møkk, men litt kjipt da.

Har forøvrig veldig lyst på G710+

Kanskje jeg kjøper det til å bruke på jobben.

Lenke til kommentar

Hvis det er spillingen som er viktig og opplevelsen så bryr man seg ikke om det er kabel eller ikke... Jeg bruker et litt mindre kjent men også svindyrt alternativt som heter Zowie med Cherry mx brown fordi de cherry mx blue som var på razer tastaturet jeg hadde knatret for mye og lysene i knappene irriterte meg for de kom og gikk på visse knapper, kort sagt jo mere features jo mere som kan potensielt ryke. Jeg satser på at bateriet i et trådløst ikke tar slutt mitt i en spillesession fordi jeg har glemt å ladde, og spartansk klassisk med bare mekaniske knapper uten usb hubber og slikt. Minimalt med risiko for at noe slår feil og bare lynrask respons og riktig feeling både ved gaming og skriving. Eneste valget jeg har gjort er å velge det med lyseblått chassi og hvite taster fordi jeg liker lyst utstyr. Og det er da ikke så forstyrrende med en liten tynn kabel... Spiller man bare litt kan man klare seg nesten med hva som helst, da er man jo ikke gamer, synes det burde være en av de tingene man gjør mest med en data hvis man skall kalle seg det. En gamer er jo ikke bare folk som soiller FPS, det gjør jeg heller sjeldent, det er mye interesant som du kan spille i nettlesern på face til og med nå som får deg til å ønske at du har et godt tastatur. Jeg spiller strat og mmo og slikt for det meste og det krever skils for å spille like godt uten mekaniske brytere og med vanlig trådløs mus som ikke er anpasset for spilling.. Det er større forskjell en folk som ikke har vant seg med det tror. Dessuten skriver jeg bortimot dobbelt så raskt med mekaniske brytere.

Lenke til kommentar

Er vel bare å bruke google det?

Dessverre , nei så enkelt er det ikke

Det er så som så om produsenten opplyser hvor høy tastaturene er

Nå er jeg i grunn bare ute etter et godt tastatur til vanlig ( ikke spille ) bruk men det må ikke overstige en viss høyde .

jeg er blir anbefalt et som det går en stund før det er tilgjengelig

Det betyr ikke at jeg ikke ønsker å vit hvor høy den andre er

jeg tok kontakt med Logitech om dette. først ble det referert til den japanske siden som var totalt umulig å forstå

men da jeg spurte hvorfor det bare stod på den japanske siden så skulle de orden opp i det

Hva de andre produsentene gjør er det ikke lett å vite

Lenke til kommentar

Logitech har jo aldri laget dårlige tastatur. Det største problemet de har hatt var at tastene på det originale G15 ble vasket ut etter lang tids bruk. Så da de bestemte seg for å lage et mekanisk var ikke jeg vanskelig å be :) Har brukt tastaturet i et par mnd nå og er strålende fornøyd!

PS! Har også gått fra K90 til G710+ ;)

Lenke til kommentar

Det at du har ditt tredje produkt fra Steelseries du er fornøyd med er ikke veldig imponerende siden det er snakk om samme produkt...

Off-topic: Kjøpte mitt første Steelseries produkt for noen uker siden, og kan ikke si jeg er meget imponert. Enginen er treg og fungerer dårlig, og produktet (Sensei) er av og til uresponsiv ved oppstart.

Lenke til kommentar

Okay, spør rett ut her - siden QPAD selv ikke kan gi meg noe godt svar på dette:

Fungerer QPAD MK-50 på Mac OS X 10.8.2 (Mountain Lion) via PS2-til-USB adapteren (da også FN-funksjonene)?

Dette gjelder da ikke en Hackintosh hvor jeg kan legge inn PS2-drivere osv. selv. Spør rett og slett fordi en del tastatur ikke blir gjenkjent av OS X via PS2-til-USB adapter.

QPAD-support kunne ikke gi meg ett definitivt svar på dette og ba meg søke rundt på nettet etter svar selv, som om jeg ikke hadde gjort det før jeg tok kontakt med produsenten av produktet.

Endret av djchange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...