Gå til innhold

Anbefalinger av BRUKERVENNLIGE regnskapsprogram? :)

Borger___

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har to aksjeselskap. Har brukt det i et år på begge. Har ingen skole eller erfaring fra regnskap fra før. Bare selvlært.

Før det brukte jeg bare et gratis fakturaprogram, men da måtte regnskapsfører plotte alle bilag og sjekke mot bankutskrifter.

Nå gjør jeg nesten alt selv, og har bare en regnskapsfører til å sjekke gjennom raskt før hver termin.

Jeg bruker de fleste modulene, så jeg fakturerer, fører regnskap, timelister, prosjekter, lønn, terminoppgaver, bankavstemning osv.

Dee fleste fakturaene sender jeg via mail til kundene. De får en link, og når de trykker på den får de opp en pdf side på nett. Da kan jeg sjekke om de har lest den eller ikke.

Jeg scanner alle innkommende fakturaer, og kjører OCR på dem, slik at de blir lesbare PDF filer. (Ikke nødvendig). Det gjør det lettere å kopiere tekst og lime inn andre plasser.

Etter jeg har scannet dem, havner de i makulatoren. Så her blir det færre og færre papirer på kontoret. Og jeg sender bare filen på en mail som gjør at den ligger i meldingsboksen normalt i løpet av 10-30 sekunder. Kan og sende mange på en gang.

Der er de godkjent lagret, så man slipper å ha noe på lokal maskin.

Man trenger nesten ikke vite hva debet eller kredit er engang. Bare ved spesielle bilag.

På det ene firmaet har jeg revisor, han har bare egen inlogging, så han bare ser raskt igjennom det som trengs.

Jeg kan utføre 95% av regnskapsarbeidet selv med den løsningen. Men man kan og sette bort så mye man vil til regnskapsfører, om man ønsker det.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...