arsenalfan Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Du har mistet all respekt for politiet fordi de gjør ting de har lov til å gjøre når det er nødvendig? Nei, det er jo selvfølgelig greit når det er uttrykning, men når politiet kjører for fort og ikke bruker bilbelte når de bare kjører rundt omkring så skal de jo følge norsk lov. Synes du det er helt greit at de kjører for fort, ikke bruker bilbelte og ikke bruker hands-free når de bare cruiser rundt`? Det er jo en grunn til at vi har de reglene. Politiet kan jo like lett som alle andre skape fare ved bruk av mobiltelefon. Endret 5. mars 2013 av arsenalfan Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Kan egentlig ikke bli irritert over at politiet snakker i mobiltelefon mens de kjører så utallige mange timer jeg selv har gjort det. (Har faktisk dratt strikken så langt at jeg har spist burger, drukket cola og skrevet tekstmelding samtidig) (DET gjør faen meg ikke engang purken) #YOLO#SWAG 1 Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (Har faktisk dratt strikken så langt at jeg har spist burger, drukket cola og skrevet tekstmelding samtidig) (DET gjør faen meg ikke engang purken) #YOLO#SWAG Kul du da... Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) #RACKCITYBITCH#SWAGGER#YOLO Edit: Purken tror kanskje de er kule når de snakker i mobiltelefon uten handsfree mens de kjører men vi sivilister tar faen meg til tider fortsatt kaka. #BAWSLIFE #YMCMB Endret 5. mars 2013 av Primer4 Lenke til kommentar
glad Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Lånte bilen min en gang til ei dame som ingen visste var tvilsom. Hadde en fin ordning med at hun lånte bilen og fylte opp tanken når hun var ferdig. Hun hadde lappen, men denne var selvsagt falsk, noe man fikk vite i ettertid når det ble sak ut av det. Det verste var at hun også ruset seg på morfin. Vell, tilbake til historien. Hun ble stoppet av politiet en kveld hun hadde lånt bilen, og politiet arresterte henne og parkerte kjøretøyet ved siden av veien. Jeg gikk senere ut og hentet det, og der fant jeg under setet flere sprøyter som hun visstnok hadde brukt. Jeg kjørte til politistasjonen dagen etter, de var stengt siden klokken var over to, så jeg ringte opp og sa jeg hadde sprøyter tilhørende en pågående straffesak. Mannen jeg snakket med årket ikke komme ned å hente dem, så han ba meg kaste dem i søpla. Jeg valgte å ikke gjøre slik mannen sa, og leverte dem til en annen politimann noen dager senere. Vell, hørte ikke noe på godt over et halvt år. Så blir det sak. Jeg mottar en bot på 10 tusen kroner. De sier jeg burde visst bedre. Jeg tar kontakt med advokat, forteller min historie til advokaten og han sier jeg har en god sak. Jeg sier til politiet at jeg nekter å vedta boten, og da begynner det. Politimannen sier at de garanterer at de kan dømme MEG for bruk av narkotiske stoffer hvis jeg nekter å vedta forelegget. Jeg var jo ikke engang i bilen når dama ble tatt, men fortsatt skulle de ta meg for det. På den ene siden årket de ikke hente bevisene jeg tilbydde dem mot dama for et halvt år siden, men på den andre siden er de fast bestemt for ta meg for noe jeg ikke gjorde. Så, det ender med at jeg ikke tørr ta det til domstolen likevel. Betaler bota og holder kjeft. På dette tidspunktet mistet jeg respekten for politiet. Jeg er en person som aldri har vært borti narkotika, aldri brutt loven. Er student, går på høgskole. Jeg måtte bare betale. De truet jo. Fengsel og dømt for bruk var det de sa til meg. Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Lånte bilen min en gang til ei dame som ingen visste var tvilsom. Hadde en fin ordning med at hun lånte bilen og fylte opp tanken når hun var ferdig. Hun hadde lappen, men denne var selvsagt falsk, noe man fikk vite i ettertid når det ble sak ut av det. Det verste var at hun også ruset seg på morfin. Vell, tilbake til historien. Hun ble stoppet av politiet en kveld hun hadde lånt bilen, og politiet arresterte henne og parkerte kjøretøyet ved siden av veien. Jeg gikk senere ut og hentet det, og der fant jeg under setet flere sprøyter som hun visstnok hadde brukt. Jeg kjørte til politistasjonen dagen etter, de var stengt siden klokken var over to, så jeg ringte opp og sa jeg hadde sprøyter tilhørende en pågående straffesak. Mannen jeg snakket med årket ikke komme ned å hente dem, så han ba meg kaste dem i søpla. Jeg valgte å ikke gjøre slik mannen sa, og leverte dem til en annen politimann noen dager senere. Vell, hørte ikke noe på godt over et halvt år. Så blir det sak. Jeg mottar en bot på 10 tusen kroner. De sier jeg burde visst bedre. Jeg tar kontakt med advokat, forteller min historie til advokaten og han sier jeg har en god sak. Jeg sier til politiet at jeg nekter å vedta boten, og da begynner det. Politimannen sier at de garanterer at de kan dømme MEG for bruk av narkotiske stoffer hvis jeg nekter å vedta forelegget. Jeg var jo ikke engang i bilen når dama ble tatt, men fortsatt skulle de ta meg for det. På den ene siden årket de ikke hente bevisene jeg tilbydde dem mot dama for et halvt år siden, men på den andre siden er de fast bestemt for ta meg for noe jeg ikke gjorde. Så, det ender med at jeg ikke tørr ta det til domstolen likevel. Betaler bota og holder kjeft. På dette tidspunktet mistet jeg respekten for politiet. Jeg er en person som aldri har vært borti narkotika, aldri brutt loven. Er student, går på høgskole. Jeg måtte bare betale. De truet jo. Fengsel og dømt for bruk var det de sa til meg. Uflaks rett og slett. Men lærdommen må være at man ikke låner bort bila til folk man ikke kjenner. #RACKCITYBITCH#SWAGGER#YOLO Edit: Purken tror kanskje de er kule når de snakker i mobiltelefon uten handsfree mens de kjører men vi sivilister tar faen meg til tider fortsatt kaka. #BAWSLIFE #YMCMB Kan egentlig ikke bli irritert over at politiet snakker i mobiltelefon mens de kjører så utallige mange timer jeg selv har gjort det. (Har faktisk dratt strikken så langt at jeg har spist burger, drukket cola og skrevet tekstmelding samtidig) (DET gjør faen meg ikke engang purken) #YOLO#SWAG Du klarer ikke å skrive et innlegg uten å banne? Endret 5. mars 2013 av arsenalfan Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Klarer ikke tenke en setning uten å banne. Som svar til glad så kaster du ulovlige ting som du kommer over, og gir de ikke til politiet! Lenke til kommentar
glad Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Ja, fikk jo erfare det. Jeg bare skjønner ikke helt motivet deres. Hvis jeg vedtok forelegget så ville jeg få på rullebladet en trafikklov, men hvis jeg nektet forelegge ville de tiltale for bruk. Helt hinsides spør du meg, men ja, skulle seff kastet det. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Jeg ville nektet boten, og heller fått andre enn politimesteren til å dømme meg. Jeg tviler og på at politiet har bevis nok i denne saken. Sjansen er og stor for at saken da blir henlagt før det blir noen rettsak. Men selvsagt, dette kan jo gå begge veier. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Ja, fikk jo erfare det. Jeg bare skjønner ikke helt motivet deres. Hvis jeg vedtok forelegget så ville jeg få på rullebladet en trafikklov, men hvis jeg nektet forelegge ville de tiltale for bruk. Helt hinsides spør du meg, men ja, skulle seff kastet det. Sier du "ja" får de +1 oppklaring, som de får økonomiske fordeler av. Sier du nei, så gjør de ikke noe mer. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Nei, det er jo selvfølgelig greit når det er uttrykning, men når politiet kjører for fort og ikke bruker bilbelte når de bare kjører rundt omkring så skal de jo følge norsk lov. Synes du det er helt greit at de kjører for fort, ikke bruker bilbelte og ikke bruker hands-free når de bare cruiser rundt`? Det er jo en grunn til at vi har de reglene. Politiet kan jo like lett som alle andre skape fare ved bruk av mobiltelefon. Du har jo ikke lest noe som helst av det jeg og andre har skrevet. Politiet trenger ikke å være i utrykning for å fravike trafikkreglene. De kan gjøre det hvis oppgaven tilsier det. Politiet kan helt fint kjøre "for fort" uten blålys og sirene. Du kan sikkert tenke deg situajoner der stille utrykning er ønskelig. Politiet kan helt fint kjøre uten bilbelte. Du kan sikkert tenke deg situasjoner der det kan være behov for å komme seg ut av bilen så raskt som mulig. Politiet kan helt fint kjøre uten handsfree. Du kan sikkert tenke deg situasjoner der slikt utstyr ikke er ønskelig. Politiet har en spesiell jobb, og du syter over at de gjør det som er nødvendig for å utføre denne jobben. Så blir det sak. Jeg mottar en bot på 10 tusen kroner. De sier jeg burde visst bedre. Jeg tar kontakt med advokat, forteller min historie til advokaten og han sier jeg har en god sak. Jeg sier til politiet at jeg nekter å vedta boten, og da begynner det. Din bil, ditt ansvar. 1 Lenke til kommentar
glad Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Du har jo ikke lest noe som helst av det jeg og andre har skrevet. Politiet trenger ikke å være i utrykning for å fravike trafikkreglene. De kan gjøre det hvis oppgaven tilsier det. Politiet kan helt fint kjøre "for fort" uten blålys og sirene. Du kan sikkert tenke deg situajoner der stille utrykning er ønskelig. Politiet kan helt fint kjøre uten bilbelte. Du kan sikkert tenke deg situasjoner der det kan være behov for å komme seg ut av bilen så raskt som mulig. Politiet kan helt fint kjøre uten handsfree. Du kan sikkert tenke deg situasjoner der slikt utstyr ikke er ønskelig. Politiet har en spesiell jobb, og du syter over at de gjør det som er nødvendig for å utføre denne jobben. Din bil, ditt ansvar. Ja, håper for din del at neste gang du låner bilen til noen så ringer du biltilsynet å sjekker om sertifikatet deres er gyldig. I tilegg til at du tar en alkotest av personen, det selv om personen fremstår som edru. Og hvis en person velger å drikke seg full etter at han har lånt bilen og sette seg i bilen å kjøre, så er du berett til å betale 10K. Jeg mener forøvrig at det er helt urimelig at slikt skal være forventet. (og etter loven er det egentlig nok å forsikre seg om at en person er edru, og har lappen) vell, egentlig så er det veldig enkelt. Bare aldri lån bort bilen. Det lærte jeg. Endret 11. mars 2013 av glad Lenke til kommentar
glad Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg ville nektet boten, og heller fått andre enn politimesteren til å dømme meg. Jeg tviler og på at politiet har bevis nok i denne saken. Sjansen er og stor for at saken da blir henlagt før det blir noen rettsak. Men selvsagt, dette kan jo gå begge veier. Ja, ble anbefalt av de fleste å nekte den, men så begynte politiet med truslene sine. Jeg vet at det er lite trolig at jeg hadde blitt dømt, men likevell. Når de begynte med at de skulle dømme meg for å kjøre i beruset tilstand, selv om jeg ikke engang var i bilen, så betalte jeg bare for å unngå bråk. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Ja, ble anbefalt av de fleste å nekte den, men så begynte politiet med truslene sine. Jeg vet at det er lite trolig at jeg hadde blitt dømt, men likevell. Når de begynte med at de skulle dømme meg for å kjøre i beruset tilstand, selv om jeg ikke engang var i bilen, så betalte jeg bare for å unngå bråk. Men feilen er at om du godtar boten, så forteller du og at hadde skyld. Og det er trist at det skjer når man selv er uskyldig. Men du lærte noe ihvertfall Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Ja, håper for din del at neste gang du låner bilen til noen så ringer du biltilsynet å sjekker om sertifikatet deres er gyldig. I tilegg til at du tar en alkotest av personen, det selv om personen fremstår som edru. Og hvis en person velger å drikke seg full etter at han har lånt bilen og sette seg i bilen å kjøre, så er du berett til å betale 10K. Jeg passer på å ikke låne bort bilen min hvis jeg ikke stoler helt og fullt på personen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå