CurSe Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg er ikke helt sikker på om jeg treffer rett kategori nå, så jeg får håpe på det beste. Dette er vel kanskje en fillesak for mange, men her er min lille vegg med tekst: Det har seg sånn at i løpet av helgens bytur ble jeg skikkelig sint, fly forbanna, i et øyeblikk på en kar som satt ved bordet vårt. Han med sin gruppe og jeg med min. Jeg har møtt han et par ganger før på byen og da har han vært frekk/spydig, så jeg kjente han igjen da han satt seg ved bordet siden jeg er flink med navn/ansikt. Vi kjenner ikke hverandre fra tidligere eller noe lignende, bare en kar jeg har sett via en annen bekjent. Han kjente ikke meg igjen, så da lot jeg fortid være fortid og hilste på han med blanke ark. Ingen av oss virket å være spesielt beruset, jeg hadde 4-5 øl innabords og da kjenner jeg at jeg har drukket(brisen), men det kan jo være vanskelig å se på andre hvor i promilleløypa de ligger. I starten gikk det egentlig greit, men så etter hvert begynte den samme holdningen å vise seg igjen. Nå skal det jo sies at det alltid er to sider av en sak, så det er absolutt rom for at jeg har misforstått noe eller lignende, men her er min side i hvert fall. Vi sitter på hver sin side av bordet og jeg hører at han snakker om meg og min søster som sitter ved siden av oss. Det var noe snakk om vi er gode å kline eller lignende. Nå i ettertid husker jeg ikke helt hva som ble sagt, det gikk litt i svart for meg før/etter utblåsningen min. Jeg er også litt usikker på om han visste at vi var søsken, men der og da oppfattet jeg det sånn at han var klar over det. Jeg ble i hvert fall veldig irritert og med oppførselen hans fra tidligere i minnet fikk jeg nok. Jeg small neven i bordet, reiste meg opp og stakk trynet mitt opp i hans for å be han holde kjeft og heller holde seg til sin egen gruppe. Etter det skjelte jeg han ut for hvordan han har oppført seg på en heller ufin måte, jeg var fly forbanna. Så sitter vi der, begge irriterte, men det ender med at en kompis av han tar han med seg videre til en annen uteplass. Egentlig like greit, så fikk i hvert fall jeg kjølt ned hodet litt og kanskje han også. Dette er en oppførsel som er veldig uvant meg, jeg blir uhyre sjeldent sint/forbanna. Antall ganger jeg har vært det kan jeg sikkert telle på en hånd i løpet av de siste 15 årene og da trenger jeg neppe bruke alle fingrene. Jeg kommer på en gang før denne. Det varer ikke så lenge heller, jeg er fly forbanna i 10-15sek så henter hodet seg inn igjen og jeg går over til irritert. Så, nå i ettertid som kampens hete har lagt seg lurer jeg på om jeg har overreagert. Jeg står for budskapet i utskjellingen min, hans oppførsel setter jeg ikke pris på hvis det skal være på den måten, men det kunne blitt formulert på en mye mer sivil måte. Og det er vel akkurat der jeg har en liten konflikt med meg selv, jeg liker ikke hvordan jeg oppførte meg. Hvis jeg skal gjette så driter han i meg, så det betyr kanskje ikke noe særlig for han, men oppførselen min har jeg et problem med. Så jeg vet ikke, ville du sagt unnskyld? Jeg tror nemlig jeg blir å gjøre det neste gang jeg ser han, for å få "indre balanse", eller evt sende en melding på Facebook. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Er vel heller han som skal beklage seg? Fuck him... Ikke bokstavelig. 4 Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Jo, det er jo ikke urimelig å tenke i de baner, men dette blir på en måte en liten egotripp fra min side. Om han sier unnskyld for sin oppførsel får være opp til han å vurdere, det er ikke noe jeg forventer i retur eller lignende. Hvis jeg feks skulle få en fra han er jo det vel og bra, men ikke noe jeg har behov for. Hvis det ga mening. Hvordan hans samvittighet er vet jeg ikke, men jeg føler at jeg har rusk på min Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Så lenge han fortjente det, er det ingen grunn til å unnskylde at du satte skapet på plass. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Ja, når du sier det så har jeg litt lyst til å bare la gjort være gjort, og ikke tenke mer på det. Tror jeg har blitt litt offer for min egen "snillisme" siden jeg ikke er helt komfortabel med å snakke fullstendig usensurert. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Det er to gode grunner for å tilgi noen - den ene kan være at tilgivelsen vil gjøre godt for den som blir tilgitt - men en annen, og kanskje viktigere grunn for å tilgi, er at du selv fortjener å få fred Så da kan man fint tilgi hvem som helst, selv om de nå ikke fortjener denne velviljen bestandig. Forøvrig synes jeg trådstarter har ett godt syn på denne saken selv. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Forutsatt at du nå prater om at tråstarter skal tilgi den andre typen, vil det ikke nødvendigvis gjøre den andre parten godt å bli tilgitt. Noen mennesker er generelt lite taktfulle og behøver å bli satt på plass. Lenke til kommentar
Danek Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Det høres for meg ut som du sliter med aggresivasjonsproblemer. Det at noen snakker om deg eller søstra di gir deg ingen rett til å bli aggresiv eller slå ned noen. Spesielt når du ikke engang er sikker på hva det var personen egentlig sa. Bra at du holdt det til bare maktdemonstrasjonen ved å hyle og skrike, for slike ting kan fort eskalere å du kan gå dypere i situasjonen enn du opprinnelig ønsket. Ta tiden nå til å reflektere over det som har skjedd, hvordan kunne du håndtert ting annerledes og bør du være bevisst på stemningsnivået selv når du drikker og slapper av med venner? Lett å slå seg løs når man drikker og da gjør man ting man egentlig ikke mente eller ville gjøre. Tenk litt på det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Forutsatt at du nå prater om at tråstarter skal tilgi den andre typen, vil det ikke nødvendigvis gjøre den andre parten godt å bli tilgitt. Noen mennesker er generelt lite taktfulle og behøver å bli satt på plass. Hvis/når man skal tilgi, så må det rettes mot noen eller noe, og jeg mener at uavhengig av personer, er det greit å tilgi, om så bare for å selv føle større fred og balanse. Kall det gjerne å avslutte en prosess, og som vi alle vet er det veldig greit å ha færrest mulig prosserer pågående som man ikke får avsluttet eller styrt, eller av misforstått stolthet velger å la være å gjøre noe med. Lenke til kommentar
JAYZ Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Send han en bløtkake i posten for å sette standarden, da roer han seg Lenke til kommentar
falz Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Send han en bløtkake i posten for å sette standarden, da roer han seg Helt enig, PM meg for adressen! Lenke til kommentar
Outdoor Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Har han vært uhøflig og frekk i kjeften er det helt på sin plass å si fra. Det gjør iallefall jeg, men ikke med så mye hyl og skrik. Dersom jeg vil ha "sjelefred" er det for at jeg syns jeg selv reagerte på feil måte eller sa noe jeg ikke burde sagt - da ville jeg nok neste gang jeg så vedkommende kanskje si at jeg reagerte og sa noe jeg ikke burde, men samtidig at det ikke betyr at jeg respekterer eller syns om det den andre sa. (Om du skjønner, er ikke helt sikker på om jeg gjorde det sjøl.... ) Uansett må du gjøre det DU føler blir det rette for DEG å gjøre, ikke hva som blir rett for oss andre. Lykke til Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Skjønner ikke helt hvorfor du klikket. Er du en jente, og du og søsteren din satt på motsatt side av bordet og hørte han baksnakket dere? Hvis dere hørte han si at dere var gode til å kline, har du eller søstra di klint med han eller bare snakket han bullshit? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Jeg og søsteren min(jeg er hennes storebror) satt på samme side av bordet, han på andre siden. Nå kan jeg ikke svare for min søsters del, men jeg vil da tro at hun aldri har klint med han siden hun ikke visste hvem han var eller kjente han igjen. For ordens skyld, jeg har heller ikke klint med han. Det han snakket om var om vi to(jeg og min søster) var gode til å kline, altså med hverandre, så det blir jo bullshit. Det er ikke det at jeg ikke tåler at folk prater dårlig/bullshit om meg, i løpet av 15 år skal det jo godt gjøres å bli såpass skånet at man ikke ender opp i situasjoner hvor man ender opp i en eller annen slags form for konflikt. Jeg har jo møtt andre tullinger på og utenom byen som har oppført seg dårlig uten at jeg har blitt forbanna av den grunn. Oppgitt/irritert, ja, men aldri forbanna. Nå skal jeg ikke være så skinnhellig å skrive at jeg bare har møtt tullinger, jeg har garantert blitt oppfattet som en selv også. Men dette var første gangen jeg har vært forbanna/aggressiv mot en fremmed, så det er veldig forskjellig fra forrige gang som var mot en kompis. Det er vel 2-3 år siden og den gang gikk jeg også opp i trynet på han og sa hva jeg mente om oppførselen hans. Det er en annen historie, men der fortjente han å bli satt på plass hvis det betyr noe. Begge hendelsene har skjedd etter inntak av alkohol for alle parter, så det er jo noe jeg kan bemerke meg. Nå i ettertid tror jeg det har hatt litt å si at han inkluderte min lillesøster. At en person snakker dårlig om meg er en ting, men det blir noe annet når det gjelder min søster. Hvis man skulle laget en skala for hvor sint jeg blir når noen snakker drit om meg ville det punktet vært mye lavere sammenlignet hvis noen snakket drit om min søster. Nå mener jeg ikke at jeg vil bli forbanna på hver person som fra nå av snakker drit om min søster. Her var det vel mer en kombinasjon av flere ting som slo inn: Han har oppført seg dårlig før, han inkluderte min søster og et slags storebrorinstinkt(som høres veldig teit ut) slo inn siden hun satt ved siden av. At jeg hadde drukket øl må vel også ta litt av skylden, uten at jeg skal prøve å unnskylde meg på grunn av det. Så jeg vet ikke, jeg tror i hvert fall at jeg blir å være mye mer bevisst mitt eget sinne i tiden som kommer. Ikke at jeg er en vandrende tikkende bombe som bare venter på å eksplodere, men slik at jeg ikke ender opp i en lignende situasjon i fremtiden. Jeg er jo egentlig veldig søt og snill og grei, som de så pent sang i Sesam Stasjon, så denne hendelsen er en liten ripe i lakken min på en måte. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Enkelte drittsekker har det i personligheten sin, du skal ikke beklage for at du reagerte på hans dårlige oppførsel. Du kan kanskje ta det litt "cool" neste gang du om skulle møte denne karen eller tilsvarende igjen, f.ke.s ved å gi en rolig beskjed til han først. Mange personer er dessverre tøff i trynet helt til de blir satt på plass. Jeg har dessverre erfart å møte på et par mennesker i den lokale bygda flere ganger, av det som høres ganske så nærmt denne personen du beskriver. Den ene måtte jeg bruke knytteneven for å få han til å slutte å gå rundt å snakke om meg og mine venner og familie på stygge måter, det meste usannt. Etter det ble det stillt. Jeg prøver ikke å si at vold er løsningen, spesielt ikke når man er voksen. Man vil jo ikke ende i fengsel. Men av og til må man vise at man mener alvor og ikke er den typen som later som om det ikke skjer. Lenke til kommentar
Danek Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Men nå har du tatt lærdom av dette og jeg tror ikke det har så mye for seg å be om unnskyld fra denne personen. Dette er åpenbart en person du ikke ønsker å møte på byen og som med sin kvalme best lar seg ligge. I fremtiden kan det være bedre å unngå han. Hvis han setter seg ved ditt bord sier du at det er fullt eller at noen andre sitter der, da slipper du å ha han innpå deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå