Delta517 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Som jeg sa i emnet så har jeg tenkt til å flytte sammen med kjæresten min snart. Jeg fyller 18 år nå i april og jeg har tenkt til å flytte fra Telemark til Hedmark nå i juni. De tingene jeg lurer på er 1. Hvordan er det med rett på skolegang? Har tenkt til å ta 3. året i Data- og elektronikk. 2. Må jeg sende flyttemelding? Har hørt mange forskjellige ting om dette. Har hørt at det er forskjellige regler for studenter, men nå skal jo jeg flytte ut av hele fylket da. I tillegg så har jeg hørt at man mister retten på borteboerstipend hvis man sender inn flyttemelding. 3. Har jeg rett på borteboerstipend når jeg velger selv å flytte til et annet fylke og er over 18år? Takk på forhånd for svar Lenke til kommentar
Nie Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Flyttemelding og borteboerstipend kan jeg ikke svare på, men skolegangen har jeg kræsjet på selv. Du har rett på videregående i ditt hjemmefylke. For at en flytting skal ha innvirkning på hvor du har rett på skoleplass må det skje før mars, altså, før søknadsfristen for vgs er omme, med en masse unntak, men å flytte sammen med kjæresten i et annet fylke teller altså ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå