Gå til innhold

Hvilken mobil har best skjerm?

Aizen

Anbefalte innlegg

HEI!

Da var jeg klar til å kjøpe ny tlf igjen og er ikke så oppdatert på mobilfronten så trenger noen som kan hjelpe meg med å finne den som har best skjerm.

Skarpest, best kontrast osv. Bryr meg ikke om hvilket merke eller os bare skkjermen er den beste!:D takker for svar:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er villig til å vente litt og ikke er sky for å bruke ca.5k kroner, så ville jeg anbefalt deg å vente på Xperia Z. Jeg skal oppgradere fra Xperia S til Z når den kommer. Av de telefoner som jeg har vært ute for til nå, så har Xperia S hatt den beste skjermen (har ikke sammenlignet med alle telefoner der ute, men de fleste store). Men skjerm er individuelt, vil anbefale deg å ta en tur i butikken og se hva du liker best.

Lenke til kommentar

Vent heller til S4, og se hvordan den blir. Informasjon om S4 kommer i mars.

.... ifølge ryktene.

De telefonene med høyest oppløsning er Sony Xperia Z og HTC Droid DNA. Begge har 1920x1080, altså full HD. Droid DNA er ikke tilgjengelig i Norge though.

Lenke til kommentar

Overse alle "Vent på ditt og vent på datt." Det er bare en ting som er sikkert i denne bransjen, og det er at det kommer noe bedre rundt neste sving. Sitter man på gjerndet og venter på noe bedre kommer man ikke til å få kjøpt seg noe.

Jeg støtter de som mener du burde kjøpe Xperia Z. Skjermen er voldsomt overkill, men veldig, veldig flott.

-KJ

• Liker 2
Lenke til kommentar

Overse alle "Vent på ditt og vent på datt." Det er bare en ting som er sikkert i denne bransjen, og det er at det kommer noe bedre rundt neste sving. Sitter man på gjerndet og venter på noe bedre kommer man ikke til å få kjøpt seg noe.

Jeg støtter de som mener du burde kjøpe Xperia Z. Skjermen er voldsomt overkill, men veldig, veldig flott.

-KJ

Helt enig i det du sier:D men så lenge denne Xperia Z kommer i mars så klarer jeg å vente:D ser ut som jeg MÅ vente litt uansett med tanke på at prisen blir på årundt 5500;kr:O

Lenke til kommentar

Hvilke parametre ligger egentlig til grunn for en god skjerm på en mobiltelefon?

Jeg kan bare snakke for meg selv, nå.

Jeg vil ha minimum 4.3 tommer, for det har min nåværende telefon.

Et viktig kriterium for meg er at jeg kan se skjermen i sollys.

Min Samsung Galaxy S2 har klart seg godt gjennom vinteren, men er ikke god når sola skinner.

Mange skryter av Nokia Lumia 920 sin skjerm. Den skal visst være super i sollys.

Og du kan visst bruke den med hansker også.

Jeg vurderer Lumia 920 som min neste telefon. Men ikke ennå.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Nå er vel OLED-skjermene de som er å regne som best, men ikke i enhver situasjon. Til film og bruk innendørs så er samsung galaxy S3 sin meget god (svart er kullsvart, kontrastnivå er nær uendelig høyt og fargene sterke og fine. Litt for mye for noen, men det er uansett bedre enn blasse og slitte farger som på mange andre skjermer, og metningen kan endres etter ønske).

Iphone sin er av ganske solid IPS-kvalitet, og egner seg godt i daglig bruk, men blir veldig liten for noen.

Eneste jeg derimot ville vært litt skeptisk til er å henge seg for mye opp i oppløsningen, som i bunn og grunn er et gimmick i mange tilfeller, og på langt nær det viktigste. Sett alt for mange elendige mobil-skjermer (spesielt LG og HTC har hatt horrible skjermer på en del av sine toppmodeller) til at jeg ville slukt spesifikasjoner rått. Jeg sier IKKE at de få som er der ute er dårlige, men at oppløsningen ikke er SÅ viktig på så små skjermer.

Har hatt HTC i et par år, og sett de fleste toppmodellene de siste 4-5 årene, og det er hårreisende hvor dårlig de fleste har vært på kontrastnivå, svartnivå, innsynsvinkel og lyslekkasje. Da hjelper det ikke om oppløsningen er vell så høy. Samsung galaxy S2 ga en saftig boner i sin tid, og er veldig spent på hva Samsung kan drive ut med sin S4. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

TU.no: Sony Xperia Z - Førsteinntrykk

Vi har aldri sett et skarpere bilde på noen mobilskjerm. Teksten forblir sylskarp uansett hvor små fontene er. iPhone, med sin Retina-skjerm, er grundig parkert på oppløsning. Med 443 punkter per tomme er det øynene som ikke henger med lenger.

Skjermkvalitet handler selvfølgelig ikke bare om oppløsning. Det handler også om lysstyrke og hvordan elektronikken driver skjermen. Igjen må vi berømme Sony for innsatsen. Ikke minst video er nydelig å se på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...