Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøling av GTX670 SLI, forslag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at du allerede har mulighet å kjøre 2 vifter direkte på skjermkortene, pluss en i bunn av kabinettet, forstår jeg ikke helt poenget med en vifte i plexi glasset. Den ene viften blåser jo direkte mellom begge kortene. Vet ikke hvilke vifter du har i kabinettet, kanskje du vil komme bedre ut med å bytte ut disse.

Hvis du kjøper deg det vannkjølings settet du linket til, kan du være tvunget til å hente luft utenfra i toppen, for det kan hende du ikke får plass til vifter innvendig i kabinettet, kommer an på hovedkortet. Men det hadde jeg gjort uansett og skaffet meg et støvfilter i toppen.

Nå har jeg sett på en del radiatorer til det kabinettet der. Hvis jeg skulle hatt vifte innvendig, (25mm), har jeg funnet meg denne http://www.hwlabs.com/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=6, den vil da gå akkurat på mm i forhold til hovedkortet mitt. Det er fortiden msi z77 gd55. Det er heat sinken på HK som blir problemet med tykkere radiator. Velger du en 60mm radiator, (se bort fra HK), så får du problemer med fremste viften innvendig, her forklarer han det ganske greit. Begynn å se på 0:42, så skjønner du hva jeg mener.

Endret av otl
Lenke til kommentar

D

Såpass ja... Men er det noen andre som gir samme, men som også har mulighet for 3/4-way sli? Og 2*16* med 2-way?

Nå har du jo akkurat den samme avstanden mellom slottene på det HK du har selv. Regner avstanden her er målt fra midt-punktene på slottene

Endret av otl
Lenke til kommentar

Ok.. Da er det jo bare vannkjøling som gjenstår gitt... !! :hmm:

Gå for vann. Gjør du det vil du aldri se deg tilbake! :) Var i samme situasjon som deg, har aldri angret. Kjøp et ferdigkit, og jobb ut fra det om du syns det er gøy. EK HFX 360 f.eks, så legger du til vannblokker til gpu så er du klar for business :green:

Lenke til kommentar

Gå for vann. Gjør du det vil du aldri se deg tilbake! :) Var i samme situasjon som deg, har aldri angret. Kjøp et ferdigkit, og jobb ut fra det om du syns det er gøy. EK HFX 360 f.eks, så legger du til vannblokker til gpu så er du klar for business :green:

Jeg er sikker på at jeg skal vannkjøle cpu, er bare usikker på om jeg skal bytte ut mine gtx670 kort. Da er det litt waste å kjøpe vannblokker til de nå.. hehe.

Lenke til kommentar

Du har jo alltids universalblokker. Disse kan monteres på de fleste skjermkort, i motsetning til fullcover. I tillegg er de ca. dobbelt så billige. Ulempene er dog at du må lime kjøleribber på VRM's og VRAM i tillegg til at det ikke ser like pent ut.

Jeg må ha optimal kjøling vettu.. Enten intet, eller The shit!! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...