Ar`Kritz Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 I prinsippet ikke, men du bør forberede deg godt hvis du skal klare å skjære et så stort hull i tynt plexiglass. Hvis det lar seg gjøre kan du også prøve å skaffe en lik kabinettdør uten vindu. Lenke til kommentar
otl Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) I og med at du allerede har mulighet å kjøre 2 vifter direkte på skjermkortene, pluss en i bunn av kabinettet, forstår jeg ikke helt poenget med en vifte i plexi glasset. Den ene viften blåser jo direkte mellom begge kortene. Vet ikke hvilke vifter du har i kabinettet, kanskje du vil komme bedre ut med å bytte ut disse. Hvis du kjøper deg det vannkjølings settet du linket til, kan du være tvunget til å hente luft utenfra i toppen, for det kan hende du ikke får plass til vifter innvendig i kabinettet, kommer an på hovedkortet. Men det hadde jeg gjort uansett og skaffet meg et støvfilter i toppen. Nå har jeg sett på en del radiatorer til det kabinettet der. Hvis jeg skulle hatt vifte innvendig, (25mm), har jeg funnet meg denne http://www.hwlabs.com/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=6, den vil da gå akkurat på mm i forhold til hovedkortet mitt. Det er fortiden msi z77 gd55. Det er heat sinken på HK som blir problemet med tykkere radiator. Velger du en 60mm radiator, (se bort fra HK), så får du problemer med fremste viften innvendig, her forklarer han det ganske greit. Begynn å se på 0:42, så skjønner du hva jeg mener. Endret 14. februar 2013 av otl Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 OK.. Takk så mye for svar godtfolk.. Noen som vet om et hk som vil gi GOD plass mellom kortene med 2-way sli? Har sett litt på Asus Maximus V Extreme, men redd det blir litt lite plass. Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Sabertooth z77 gir deg 6 cm fra den ene sloten til den andre. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 14. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2013 Sabertooth z77 gir deg 6 cm fra den ene sloten til den andre. Såpass ja... Men er det noen andre som gir samme, men som også har mulighet for 3/4-way sli? Og 2*16* med 2-way? Lenke til kommentar
otl Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 (endret) D Såpass ja... Men er det noen andre som gir samme, men som også har mulighet for 3/4-way sli? Og 2*16* med 2-way? Nå har du jo akkurat den samme avstanden mellom slottene på det HK du har selv. Regner avstanden her er målt fra midt-punktene på slottene Endret 15. februar 2013 av otl Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 D Nå har du jo akkurat den samme avstanden mellom slottene på det HK du har selv. Regner avstanden her er målt fra midt-punktene på slottene Ok.. Da er det jo bare vannkjøling som gjenstår gitt... !! Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Ok.. Da er det jo bare vannkjøling som gjenstår gitt... !! Gå for vann. Gjør du det vil du aldri se deg tilbake! Var i samme situasjon som deg, har aldri angret. Kjøp et ferdigkit, og jobb ut fra det om du syns det er gøy. EK HFX 360 f.eks, så legger du til vannblokker til gpu så er du klar for business Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 15. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2013 Gå for vann. Gjør du det vil du aldri se deg tilbake! Var i samme situasjon som deg, har aldri angret. Kjøp et ferdigkit, og jobb ut fra det om du syns det er gøy. EK HFX 360 f.eks, så legger du til vannblokker til gpu så er du klar for business Jeg er sikker på at jeg skal vannkjøle cpu, er bare usikker på om jeg skal bytte ut mine gtx670 kort. Da er det litt waste å kjøpe vannblokker til de nå.. hehe. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 15. februar 2013 Del Skrevet 15. februar 2013 Du har jo alltids universalblokker. Disse kan monteres på de fleste skjermkort, i motsetning til fullcover. I tillegg er de ca. dobbelt så billige. Ulempene er dog at du må lime kjøleribber på VRM's og VRAM i tillegg til at det ikke ser like pent ut. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 16. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2013 Du har jo alltids universalblokker. Disse kan monteres på de fleste skjermkort, i motsetning til fullcover. I tillegg er de ca. dobbelt så billige. Ulempene er dog at du må lime kjøleribber på VRM's og VRAM i tillegg til at det ikke ser like pent ut. Jeg må ha optimal kjøling vettu.. Enten intet, eller The shit!! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Tja, med mindre du skal overklokke kortene kraftig så leverer en universalblokk like god kjøling som en fullcover, men kun på selve kjernen. Det øverste sjiktet av overklokking vil nok begrenses pga. manglende kjøling på spenningsregulatorene og ev. VRAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå