Gå til innhold

Kjøling av GTX670 SLI, forslag?

Anbefalte innlegg

Jeg har to Zotac GTX670AMP kort i sli. Mellomrommet mellom kortene er noen få milimeter. Dermed blåser det øverste kortet ned på det under og blir dermed veldig dårlig nedkjølt. Det øverste kortet kommer opp i 85-90 grader mens det nederste når drøye 60 grader full load. Jeg vet at vannkjøling er en mulighet, og også noe jeg har vurdert, MEN er det noen annen mulighet? Jeg vet også at det å bytte hk kan være en løsning for å få større mellomrom mellom kortene.

Takker på¨forhånd for gode tips... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo selv her nevnt to muligheter - vann og bytte HK til et med bedre mellomrom.

Vann er klart best, som er gøy å drive med, samtidig som du lærer en del nytt.

Alternativt kan du bytte stock kjølerene til noe slik som er "vannkjøling"

http://www.arctic.ac/en/p/cooling/vga/569/accelero-hybrid.html?c=2182

de selger også vifte-kjølere som kjøler mer som kan hjelpe deg litt.

Lenke til kommentar

Arctic kjøleren har ikke direkte kjøling på rvm områdene, og er ikke helt optimalt. Som sagt vil nok vannkjøling vare noe av det bedre du kan utsette gpu'ene dine for. Virker som 670 benytter seg av 680 pcb, så du kan kjøpe vannblokker for 680 referanse kort. Totalt vil det koste en del hvis du vil gjøre det fint, samtidig at det kjøler godt. Hvor mye er du villig til å brukt?

Lenke til kommentar

Hvis du skal overklokke cpu + begge gpu'ene, så bør du ha litt større radiator(480?). xtx 360 er ganske tykk, har du plass til den i kabinettet?

Det blir CPU+GPUene da ja. Jeg har ett Nzxt Switch 810 kabinett. Litt usikker på plassen, men det er fulltower. Har du forslag til oppsett? Burde jeg kjøpe alt fra techbay isteden da eller? Liker komplette kit siden jeg ikke har peiling på vannkjøling. hehe :dribble:

Lenke til kommentar

Lese litt rundt før du eventuelt blar frem mange tusen og blåser det bort. Overclock.net har mange fine tråder angående vannkjøling. Du finner alt der. Hvis du bor nærme Oslo, så er det nesten like greit å kjøpe fra Digitalimpuls. Gutta der kan du prute litt med hvis du kjøper for store summer. Lese litt om hvor mange radiatorer kabinettet ditt kan ta uten å modde den. Når du har alle informasjonene klare, kan du trykke på kjøp knappen.

Vannkjøling blir penest uten å gå for kit, men igjen, det spørs hvor mye penger du vil bruke på hobbyen din.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lese litt rundt før du eventuelt blar frem mange tusen og blåser det bort. Overclock.net har mange fine tråder angående vannkjøling. Du finner alt der. Hvis du bor nærme Oslo, så er det nesten like greit å kjøpe fra Digitalimpuls. Gutta der kan du prute litt med hvis du kjøper for store summer. Lese litt om hvor mange radiatorer kabinettet ditt kan ta uten å modde den. Når du har alle informasjonene klare, kan du trykke på kjøp knappen.

Vannkjøling blir penest uten å gå for kit, men igjen, det spørs hvor mye penger du vil bruke på hobbyen din.

Den er god.. Da får jeg kanskje bare ta turen dit. Det er kanskje det enkleste..

Lenke til kommentar

Yup, enklere når man kan kjøpe ting over disk, og når servicen er bra, så er det ikke så mye å tenke over. Bare hold oss oppdatert hva du velger å kjøpe. Kanskje vi kan komme med andre innspill :)

Shall do.. Men er ikke Di ganske dyrt? Jeg bor for tiden i Fredrikstad så Techbay er ikke lange veien unna. Går det an å dra dit også? Mener å ha lest det.. Er bare veldig usikker på om produktene deres er gode. Da tenker jeg på settene de har til salgs.. Og om de flinke da! :-)

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Techbay er veldig seriøse de også, uansett hvem av dem du velger, så blir det bra. Og drive fysisk butikk koster litt ekstra, derfor koster ting litt dyrere hos digitalimpuls. Men det behøves ikke alltid å være. Er du en trofast kunde, så vil du også få noe tilbake fra DI. Ek setene er gode, men litt vanskelig å få til skikkelig pent. Jeg syns det er veldig fint med kompresjonfittinger, men de koster jo også mer.

Lenke til kommentar

Techbay er veldig seriøse de også, uansett hvem av dem du velger, så blir det bra. Og drive fysisk butikk koster litt ekstra, derfor koster ting litt dyrere hos digitalimpuls. Men det behøves ikke alltid å være. Er du en trofast kunde, så vil du også få noe tilbake fra DI. Ek setene er gode, men litt vanskelig å få til skikkelig pent. Jeg syns det er veldig fint med kompresjonfittinger, men de koster jo også mer.

Kompresjonsfitting?

Lenke til kommentar

Techbay er vedig fleksible så om de ikke har en fysisk sjappe-mulighet er det helt sikkert mulig å stikke innom hvis du plinger på først. Settene deres består stort sett av kvalitetskomponenter, men jeg ville heller skreddersydd noe eget. Hvis du likevel vil gå for et ferdigsett bør du bytte ut noen deler da det kan virke som om det er en og annen hyllevarmer representert der. Mulig de bare er dårlig oppdatert også.

Lenke til kommentar

Har faktisk tenkt den tanken, men vil 780 være bedre enn 670SLI? Når jeg tenker over det, så er det umulig å vite enda.. hehe

GK110 er et godt stykke unna 2x 670 når det kommer til antall regneenheter, gitt at GTX 780 faktisk bruker GK110 kommer det fortsatt ikke til å slå 2x 670 i spill der SLI fungerer.

Dessuten er det liten grunn til at GTX 780 skal bruke GK110, det er en grunn til at ryktemølla nå om dagen handler om "Titan."

Lenke til kommentar

Jeg kom på en alternativ løsning til kjøling av skjermkortene. Jeg har ett NZXT Switch 810 kabinett. Den ene kabinettdøren består av ett vindu. Tenkte jeg kanskje skulle peise på med en 200/220mm vifte ved å skjære hull i vinduet. Eller er dette helt på tryne?

Ikke min pc/kabinett, men noe slikt noe?

post-269632-0-22043500-1360790845_thumb.jpg

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...