Gå til innhold

Elektrikerlærling på sivile vilkår

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da husker du nok feil, Valkyrex: Sivil lærling i Forsvaret.

Jeg har dessverre ikke noe mer enn det å bidra med. Jeg vet at de har god ordning på lærling med førstegangstjeneste. Jeg kjenner derimot ingen som har vært inne som sivil lærling, men jeg vil anta at det er et like bra opplegg.

Jeg ville tatt forbindelse med Forsvaret på 03003 og hørt med de angående arbeidstider, turnus og mulighetene for å jobbe på fartøy.

Lenke til kommentar

Jeg må få gjort det imorgen, søknadsfristen er til fredag. Søknad og CV ligger klart, og jeg har søkt litt forskjellige plasser. Grunnen til at jeg søker på sivile vilkår er at de ikke tar inn lærlinger i elektrikerfaget inn i førstegangstjeneste.

Så du nevnte noe om båt i første posten. Skal du ta læretid som skipselektrikere (dette har forsvaret militære lærlinger i) eller vanlig hus elektriker ?

Lenke til kommentar

Eneste veien til å bli elektrikkerlærling på fartøy er å bli militær lærling. Har aldri sett en eneste sivil lærling på noen av båtene. 4 av kystvaktfartøyene har sivil stuert, chief og 1. maskinist, men disse er ansatt med fagbrev og hele pakka i Remøy. Det stilles også en del krav fra Forsvaret som disse må oppfylle for at de skal kunne jobbe på forsvarets fartøyer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...