Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan tv-serier/filmer gjøre oss ulykkelig?

Lemongrass

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjedelig hverdag og jeg hører stadig at det er mange andre som klager over det samme. Man er trøtt, lei av jobb og ser bare frem til helg. Kan det at så mange er missfornøyd med tingenes tilstand være at man ser mennesker i f.eks. tv-serier og filmer som lever et innholdsrikt liv hvor det stadig skjer store og nye ting, mange utfordringer som gjør livet til karakterende spennende.

Jeg synes i hvertfall det er ganske kjipt å gå til min høgskole dagen etter jeg har sett 2-3 episoder av Blue Mountain State, eller dra på jobb på bensinstasjonen etter jeg har sett Will Smith redde verden i Independence Day. Det er jo langt i fra virkelige liv som skildres, man når vi stadig omringes av slike impulser kan det jo gå inn på folk. Jeg går vel rundt av og til og tenker at det hadde vært flott hvis en meteor eller noe hadde vært på kolisjonskurs med jorden bare for å få litt spenning i hverdagen.

Hva mener dere?

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er nok ikke fritt for at mediene kan gi noen og enhver litt høye forventninger til dagliglivet. Det er dog ikke uoverkommelige griller, dette her. Synes du livet ditt er kjedelig, er det nok egentlig ikke fordi det ikke er som i Roland Emmerich-filmene (jeg tenker vel egentlig at mange av de hovedpersonene ville være tungt plaget av PTSD etter hvert), så det er mye å gå på. Tror ikke det skal så mye til før du ikke opplever det som en mangel at livet ditt ikke er fullt av apokalyptiske heltedåder.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...