Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Innkalt til vitneavhør for slosskamp på byen

cenenzo

Anbefalte innlegg

Jeg var i avhør rett etter hendelsen, regner med det var på grunn av at jeg ikke skulle glemme så mye. Hørte aldri noe mer fra politiet, men dette var selvsagt en litt annen hendelse. Skjønner at du er nervøs, men du får ta det som det kommer. Du sier at du føler deg pliktet til å møte og forklare det du har sett og husker, gjør dette. Siden du faktisk så store deler av hendelsen, så er politiet naturligvis interessert i å snakke med deg for å kartlegge hendelsen. Det kan også være interessant for dem å se om historiene samsvarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var i avhør rett etter hendelsen, regner med det var på grunn av at jeg ikke skulle glemme så mye. Hørte aldri noe mer fra politiet, men dette var selvsagt en litt annen hendelse. Skjønner at du er nervøs, men du får ta det som det kommer. Du sier at du føler deg pliktet til å møte og forklare det du har sett og husker, gjør dette. Siden du faktisk så store deler av hendelsen, så er politiet naturligvis interessert i å snakke med deg for å kartlegge hendelsen. Det kan også være interessant for dem å se om historiene samsvarer.

Dette her skjedde i november.. så er en god stund siden... jeg har sett noe, men jeg tror ikke det kan ha noe å si for det politiet trenger å vite haha..

Tenker du på at det jeg skal i avhør om, er en liten hendelse, eller det da du var i avhør?

hvor lenge varer et avhør?

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Jeg mente at da jeg var i avhør, så var det en annen type hendelse. Det var en ulykke, og det er dermed litt forskjell på dette og et slagsmål. Hvor lenge et avhør varer, varierer selvsagt. Dersom de har mange spørsmål, så tar det naturligvis litt tid.

Lenke til kommentar

Jeg mente at da jeg var i avhør, så var det en annen type hendelse. Det var en ulykke, og det er dermed litt forskjell på dette og et slagsmål. Hvor lenge et avhør varer, varierer selvsagt. Dersom de har mange spørsmål, så tar det naturligvis litt tid.

lenge var du der?

Lenke til kommentar

Tja, husker ikke helt. Var snart 6 år siden, men tror det var ca 45 minutter.

Såpass ja! Nei synes bare det er skummelt jeg, ville egnetlig ikke bli blanda inn i noe av det, selvom jeg er vitne, og skal på vitneavhøring.. blir bare kaos fra min side om foreldra mine får vite jeg ble slått..

Lenke til kommentar

jeg kommer til å møte opp, også la meg bli avhørt, men jeg vet ikke helt hva kompisen min har sagt når han ble avhørt, så om jeg blir stilt spm, om ting jeg ikke har noen anelse om , siden jeg ikke var der ved bordet, hva skal jeg gjøre da haha?

Kompisen min som vitna først, var for full at han nesten ikke husker noe..

De greiene der holder politiet kontroll på.

Hva kompisene dine har sagt i avhør eller ikke skal ikke være av relevans for deg og din forklaring. Egentlig er det på mange måter best om du ikke vet hva de har sagt, for da er det enklere for deg på alle måter (du havner ikke i den klemma at din forklaring blir påvirket av hva kompisene dine har fortalt deg).

Du svarer på di spørsmålene du blir stillt, og du legger kortene på bordet som saken er.

Dersom kompisene dine har forklart seg ærlig ovenfor politiet, vil da avhørerene se at du snakker sant, og du vil nok mest sansynlig bli sjekket ut av saken.

Kan og være lurt om du noterer ned det du sier (hvertfal i hodet). Da blir det mye lettere for deg om du skulle bli innkalt til et nytt avhør også. Det gjelder å forklare politiet det samme, begge gangene.

jeg kommer til å møte opp, også la meg bli avhørt, men jeg vet ikke helt hva kompisen min har sagt når han ble avhørt, så om jeg blir stilt spm, om ting jeg ikke har noen anelse om , siden jeg ikke var der ved bordet, hva skal jeg gjøre da haha?

Kompisen min som vitna først, var for full at han nesten ikke husker noe..

De greiene der holder politiet kontroll på.

Hva kompisene dine har sagt i avhør eller ikke skal ikke være av relevans for deg og din forklaring. Egentlig er det på mange måter best om du ikke vet hva de har sagt, for da er det enklere for deg på alle måter (du havner ikke i den klemma at din forklaring blir påvirket av hva kompisene dine har fortalt deg).

Du svarer på di spørsmålene du blir stillt, og du legger kortene på bordet som saken er.

Dersom kompisene dine har forklart seg ærlig ovenfor politiet, vil da avhørerene se at du snakker sant, og du vil nok mest sansynlig bli sjekket ut av saken.

Kan og være lurt om du noterer ned det du sier (hvertfal i hodet). Da blir det mye lettere for deg om du skulle bli innkalt til et nytt avhør også. Det gjelder å forklare politiet det samme, begge gangene.

Lenke til kommentar

Jeg var på avhøret igår, og jeg ble fortalt at , En kompis av meg, hadde sagt at jeg hadde sagt til han på facebook at jeg hadde slått han, som jeg helt hadde glemt.

Så jeg ble spørt om det, og da svarte jeg at, det er ikke sant, eneste grunnen til at jeg sa det, var å liksom få tillit til kompisen min som forsvarte meg hele kvelden, og at jeg følte at jeg skyldte han det, så det var bare noe jeg sa.. og at noen vil jo være kule osv. Så nevnte jeg en vitne som kan vitne at jeg ikke var borte der når det skjedde..

Og når ho sa hvorfor jeg ikke trakk tilbake ordene, så sa jeg at, jeg hadde helt glemt at jeg hadde sagt det, fordi jeg hadde ikke gjort det uansett, så jeg tenkte ikke på jeg hadde sagt det heller..

Det var det eneste jeg ble nevnt i avslutning av avhøringen, hva tenker dere?

Føler meg sykt dum, som har sagt det til noen av gutta, for å være litt kul...

tenkte aldri at det skulle bli noe serriøst, alt de har bevis på er at jeg har sagt det, men det er ingen som har sett at jeg har gjort noe, og jeg har en kompis av han som anmeldte som kan vitne til at jeg ikke var med i den slosskampen, men siden det er så lenge siden så vet jeg ikke hva det er han husker..

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...