CyBerrRiFle Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Hei! Håper det er noen problemløser eksperter der ute! =) Jeg har en 2 uker gammel PC - alle deler nye, og jeg installerte nettopp ny heatsink, hvor cpu temperaturen gikk ned til 28 grader, så den installasjonen var suksessfull. Etter denne installasjonen så har det tatt ca 3 minutter å starte opp PCen til tross for at jeg har SSD-harddisk hvor operativsystemet er installert. Jeg har ca 70 GB ledig på harddisken som er 120 GB totalt. Før installasjonen tok startup rundt 20 sekunder. Jeg har like mye hardware/usb enheter tilkoblet nå som jeg hadde da. Jeg har forsøkt: - Formattere OS-Harddisk 2 ganger (Men ikke 2TB harddisk med spill, filmer o.l) - Boote i "fastboot" modus - Boote i "diagnostic mode" - Boote med 4 prosessorer - Sjekke at ledninger er ordentlig i på SSD disk og den andre harddisken Er det noen som vet hva som kan være mitt problem? Nedenfor følger informasjon om mitt system. - Corsair TX 750M, 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular. 4x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 4x Molex - Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX PCI-Express 3.0, "Phantom", DVI-D+DVI-I, HDMI, DisplayPort, 1006MHz - Intel® Core i5-3570K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 77W, HD4000, Boxed w/fan - ASUS SABERTOOTH Z77, Socket-1155 ATX, Z77, DDR3, 2xG3+1xG2-PCIe-x16,SLI/CFX, Lucid Virtu, HDMI, DP, UEFI - Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB 8GB 2Rx8 1G x 64-Bit x 2, DDR3-1600, CL10, 240-Pin DIMM Kit - Seagate Barracuda® 2TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5" - OCZ SSD Agility 4 Series 2.5" 128GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 400MB/300MB/s read/write, Indilinx Infused Everest 2 - Lite-On DVD±RW Writer, iHAS124 SATA, DVD±R: 24x, CD-R: 48x, DVD+DL: 12x, Bulk, BLACK Stats fra AS SSD Benchmark og HD Tune er lagt ved: Takk til alle dere som tar dere tid til å foreslå løsninger! =) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Hei. Du sa : Jeg har en 2 uker gammel PC - alle deler nye, og jeg installerte nettopp ny heatsink, hvor cpu temperaturen gikk ned til 28 grader, så den installasjonen var suksessfull. Kanskje det likevel er feil montert kjøling og at cpu throttler ned e.l (kjører på færre kjerner , lav frekvens , kortsluttede pins e.l). Om bytte kjøler er det eneste du har gjort er det nesten nødt til å være relatert til det arbeidet du utførte da. Endret 11. februar 2013 av syar2003 1 Lenke til kommentar
CyBerrRiFle Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Hei. Du sa : Jeg har en 2 uker gammel PC - alle deler nye, og jeg installerte nettopp ny heatsink, hvor cpu temperaturen gikk ned til 28 grader, så den installasjonen var suksessfull. Kanskje det likevel er feil montert kjøling og at cpu throttler ned e.l (kjører på færre kjerner , lav frekvens , kortsluttede pins e.l). Om bytte kjøler er det eneste du har gjort er det nesten nødt til å være relatert til det arbeidet du utførte da. Gitt at jeg har i5 prosessor 4core, er det mulig å sjekke om dette er tilfelle ved å se på ytelsessjekker fra et nedlastbart program? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Du vil jo se aktiv multiplier og frekvens på den med cpu-z i realtime (skal jo hoppe opp ved last grunnet speedstep). Taskmanager kan vise deg core / tråd aktivitet. 1 Lenke til kommentar
CyBerrRiFle Skrevet 13. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2013 Du vil jo se aktiv multiplier og frekvens på den med cpu-z i realtime (skal jo hoppe opp ved last grunnet speedstep). Taskmanager kan vise deg core / tråd aktivitet. Takk for gode svar! Vet du hvordan jeg kan se om det er montert feil kjøling eller at cpu throttler ned? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå