Datasmurf Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Som emnetittelen sier, er jeg på jakt etter et nytt lydkort. Ikke så nødvendig med surround, blir mest brukt til musikk uansett. Det som hadde vært greit, hadde vært å ha både RCA, jack og minijack / mic-inngang, men det jeg finner er enten eller. Hadde vært veldig praktisk med intern med front, men om det ikke går får det holde med intern. Usikker på hvor bra lyden blir med USB / 1394. Om den har innebygd DAC eller ei har heller ikke så mye å si, da jeg sannsynligvis kommer til å kjøpe en vanlig uansett. Ang. pris har jeg ikke lyst til å gå over 1999 kr, og jeg har ingen problemer med å kjøpe fra USA / UK eller andre deler av verden. Bare ikke Kina / HK. Har ikke hatt noe flaks med postgangen derfra. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Har du sett på Asus Xonar Essence og Creative Sound Blaster Z(x,xR)? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Vel, Asus Xonar Essence er ikke helt for meg, men sjekker gladelig ut et nytt Sound Blaster uten Fatalitys merke overalt. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 ZxR skal komme på lager rundt den 21 feb FYI. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2013 Ja, nå mangler det bare å faktisk sette av penger i et par måneder så jeg får kjøpt det. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2013 Er det noen sjapper som faktisk har fått inn dette lydkortet? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 Virker som det bare er Z og Zx versjonen som har kommet på lager diverse steder. ZxR har jeg ikke sett på lager noen plasser enda. Komplett har hvertfall Z og Zx versjonen inne. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 30. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2013 Typisk. Skal ha ZxR uansett, så får vel bare vente videre. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) ZxR ble recallet på grunn av produksjonsfeil. Siste "ubekreftet" dato hos Netshop er 1 april. Jeg tror nok dette er en aprilsspøk da Komplett sier 19 april. Ikke regn med at kortet faktisk kommer inn mellom 1 og 19 april. De har utsatt datoen siden desember nå.. Endret 30. mars 2013 av fenele Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 31. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2013 Ah, vel, i verste fall blir det en bursdags- eller julegave til meg selv. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 31. mars 2013 Del Skrevet 31. mars 2013 Litt om Creative ZxR: http://us.store.creative.com/Creative-Sound-Blaster-ZxR-PCIe-Sound/M/B00AQ5PK6I.htm http://www.amazon.com/gp/product/B00AQ5PK6I/ http://www.overclock.net/t/1345715/expertreviews-sound-blaster-zxr-review http://www.expertreviews.co.uk/gadgets/1296526/creative-sound-blaster-zxr Hvis det stemmer, kos å se Creative endelig få skikk på driverne sine... Lenke til kommentar
fenele Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Update: Netshop skriver at de har ZxR inne på fjern/ekstern/leverandørlager nå. Multicom og Proshop skriver at de har ZxR på lager(vet ikke om dette er fjernlager eller leverandørlager). Og Mamoz/Amentio/Deal.no etc skriver at varen er på lager hos leverandør. Komplett/MPX skriver fremdeles 19 april. Ikke sikker om alle bruker samme leverandør så vi får se hvor mye de kommer til å trikse med datoene fremover. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Bump bump! Netshop, Deal.no, Amentio og Proshop har fått inn ZxR nå! Komplett/MPX bruker tydeligvis en annen leverandør da de skriver "ubekreftet 3mai" på sine sider. Hvis man vil ha kortet raskest mulig ville jeg bestilt fra Netshop. Min erfaring med Deal.no og co er at det tar minst èn uke før man får varene. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 (endret) Komplett.no hadde 10stk(ca.) på lager her i forrige uke, var nær ved å bestille, men bestemte meg for å holde ann enn så lenge. Endret 18. april 2013 av Nitrius Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. april 2013 Forfatter Del Skrevet 21. april 2013 Venter på Komplett.no, har dårlig erfaring med deal, amentio og proshop. Netshop har jeg ingen erfaring med. Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Henger meg på her jeg. Hvilket av lydkortene har den beste equalizeren? Skal bruke det til høyttalere, ikke headset. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Henger meg på her jeg. Hvilket av lydkortene har den beste equalizeren? Skal bruke det til høyttalere, ikke headset. Musikk, spill, film? Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Musikk, spill, film? Musikk. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 22. april 2013 Del Skrevet 22. april 2013 Har du forsterker med DAC? Er det 2.1 setup? Tror du vil bli fornøyd med ZxR eller ASUS Xonar Essence STX for musikk. Lenke til kommentar
bojalborg Skrevet 23. april 2013 Del Skrevet 23. april 2013 Jeg tviler på det, det er en cerwin vega CXA-8. Det er et 2.0 setup, der basshøyttalerne er innebygd i selve høyttaleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå