Gå til innhold

Racing på konsoll

Olela

Anbefalte innlegg

Hvilken konsoll vil dere anbefale når det gjelder racing på konsoll?? PS2 eller XBOX??

Jeg har en gc fra før, så jeg vet at den ikke er aktuell når det gjelder denne type spill.

Det er "realistiske" spill som er av interesse, som f.eks WRC II, CMR3, Motogp o.l.

Det er ikke grafikken, men kvaliteten og "racing-følelsen" som er det viktigste. Sefølgelig også hvem som har best racing-spill nå, og i framtiden.

P.S Ikke la XBOX vs PS2 tråd.

Takk for alle svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har kryssboksen med RallySport Challenge, et utmerket spill som kom tidlig. Det virket noe mer realistisk enn Collin McRae spillene som har hvert på PS. Nå kommer CMR 4 til XBOX og det har jeg tenkt å huke tak i.

Jeg tror typen spill har mye mer å si enn hviken konsoll du har.

Lenke til kommentar

Hmmz...har ikke testet X-Box på "Racing-fronten" så jeg vet ikke hva den har å "tilby"...

Har selv PS2, og ett av de første spillene jeg kjøpte var Gran Turismo 3, trolig ett av de beste bil-spillene på markedet (mener iallefall jeg...og sikkert mange andre...)

Du nevnte at kvaliteten og racing-følelsen var viktigere enn grafikken...

Gran Turismo dekker vel egentli alle disse punktene. Ett massivt antall biler (150+) pakket inn i nydelig grafikk...Ikke å forakte...Disse bilene kan en også trimme/mekke på. I tillegg har du ca. 20 baner + Reverse versjoner å velge mellom. Trolig det spillet jeg har spilt mest, og jeg har en del spill... Eneste minuset i mine øyne er at bilene ikke tar skade, men det er ikke ett stort savn...( Dette fordi bilprodusentene ikke ville at spilleren kunne vrake bilene deres eller.no...husker ikke hvor dette sto...)

PS! Gran Turismo 3 er på Platinum dvs. koster 249-299 i motsetning til de fleste nye spill som koster 5-600 uansett konsoll...( Ikke skyt meg visst jeg tar feil...poenget er at det er billig...)

PS!! Til Jul/Nyttår kommer Gran Turismo 4...

Foreslår at du leser diverse Reviews av GT3 evt. andre bil-spill...

Var egentlig "bare" det jeg ville si...

Lenke til kommentar
Jeg har kryssboksen med RallySport Challenge, et utmerket spill som kom tidlig. Det virket noe mer realistisk enn Collin McRae spillene som har hvert på PS. Nå kommer CMR 4 til XBOX og det har jeg tenkt å huke tak i.

CMR går for å være langt mer realistisk enn Rallysport Challenge. Alt for sterkt arkadepreg over RC, tycker jag.

PS! Gran Turismo 3 er på Platinum dvs. koster 249-299 i motsetning til de fleste nye spill som koster 5-600 uansett konsoll...( Ikke skyt meg visst jeg tar feil...poenget er at det er billig...)

...eller 200,- inkludert frakt hvis du handler på play.com.

De mest realistiske spillene er uansett til PC, men har du bestemt deg for konsoll så tenk på at PS2 har GT3 og får snart GT4, noe som burde veie tungt når du skal bestemme deg. Er interessante spill på vei til Xbox også, men så lenge grafikken ikke er det viktigste holder jeg en knapp på PS2 og GT4.

Lenke til kommentar
Eneste minuset i mine øyne er at bilene ikke tar skade, men det er ikke ett stort savn...( Dette fordi bilprodusentene ikke ville at spilleren kunne vrake bilene deres eller.no...husker ikke hvor dette sto...)

Leste i et intervju et sted at de hadde testet det til GT3 og har fortsatt testingen utover i 4'ern. Men de klarer ikke lage det realistisk nok enda. Derfor ville det ikke holde opp til standarden i resten av spillet.

Mener det var det produsenten sa i intervjuet. Han er vist helt bilfreak, tenker, spiser og sover bil. Derfor er spillet så realistisk. Han vil ikke ha det på en annen måte enn så realistisk som han klarer det. og når ikke skadene holder til nivået han vil ha i spillet, dropper han det.

Lenke til kommentar
Mener det var det produsenten sa i intervjuet. Han er vist helt bilfreak, tenker, spiser og sover bil. Derfor er spillet så realistisk. Han vil ikke ha det på en annen måte enn så realistisk som han klarer det. og når ikke skadene holder til nivået han vil ha i spillet, dropper han det.

Dårlige skader er mer realistisk enn ingen skader mener nå jeg, men jeg skjønner argumentasjonen. Det er også et poeng at ikke alle bilprodusenter nødvendigvis godtar at bilene deres skal maltrakteres i spill.

Lenke til kommentar

(Ville bare legge til litt om skader i GT-serien...)

Dersom en enkelt bilprodusent nekter Polyphony å "maltraktere" bilen/bilene deres i spillet, vil nok dette gå ut over evt. skade på alle andre biler...Nytter ikke å ha noen biler som tar skade, andre ikke.

Ja, Polyphony kunne jo bare fjerne dette bilmerket, men hva visst dette merket var ett av de større f.eks Nissan, Honda eller.no?

Var egentli litt "utenom" temaet men...satser på ingen sender meg brevbomber av den grunn...

Lenke til kommentar

Vel, jeg fant intervjuet. Det var i offisielt norsk PlayStation Magazine. Det var vist noe om spesifikasjonene på PS2 også. Her er i alle fall hva Kazanori Yamauchi om skader på bilene.

Nei, vi planlegger ikke å introdusere visuell, grafisk skade på bilene. Men vi kommer kanskje til å la bilene havne utenfor kanten på avsatser eller høydedrag - for eksempel på Grand Canyon-banen. Men uansett kommer vi ikke til a se at de faller fra hverandre på bunnen. Istedetfor faktisk, visuell skade, vurderer vi straff til spillere som forsøker å ta svingene langs veggene eller passere andre biler ved å dulte borti dem.

En av årsakene til at det for øyeblikket er vanskelig å inkludere skade, er spillets realisme ellers. Skaden måtte være like virkelighetstro. Jeg har gjort forskjellige tester, og 80% av krasjene i spillet ville få bilene til å falle fra hverandre. De nåværende spesifikasjonene på PS2 tillater ikke å representere noe sånt grafisk. Får vi en ny PlayStation med høyere spesifikasjoner, blir dette kanskje mulig. Det er også å ta hensyn til bilfabrikantene, men heldigvis har de fleste funnet ut at det ikke plager dem at bilene deres tar skade i spillet.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg gjøre noe skummelt! Jeg skipper rett forbi en drøss poster her.

Har både Colin McRae4 og Vrally3, Sega GT2002, RalliSport Challenge og mange andre. De to førstnevnte er helt suverene, (Gjør ikke annet enn å spille etter jeg er ferdig på jobb om dagene) bare de to spillene er så gode at jeg personlig hadde kjøpt Xbox bare for de...

Vil anbefale deg å prøve begge de to spillene i en eller annen sjappe ;)

Lenke til kommentar
Hvilken konsoll vil dere anbefale når det gjelder racing på konsoll?? PS2 eller XBOX??

Jeg har en gc fra før, så jeg vet at den ikke er aktuell når det gjelder denne type spill.

Det er "realistiske" spill som er av interesse, som f.eks WRC II, CMR3, Motogp o.l.

Det er ikke grafikken, men kvaliteten og "racing-følelsen" som er det viktigste. Sefølgelig også hvem som har best racing-spill nå, og i framtiden.

P.S Ikke la XBOX vs PS2 tråd.

Takk for alle svar..

aldri prøvd ps2 så jeg får dessverre ikke sammenlignet stort, men det jeg har prøvd på xbox er bra.

rallisport challenge var det første spillet i samlingen, fantastisk tøft spill med digg grafikk og styring. deretter kom cmr3, som for meg var en liten skuffelse; ikke på grunn av dårlig grafikk, men synes ikke helt stilen (styring og det faktum at du kun kan bruke ford focus i championship) passet meg.

nu har det gått en del i segagt2002, en utrolig festlig - og vanskelig - simulator som lar deg "tune" bilene noe, og hvor grafikken er fin. ingen utvendig skade på bilene, men det er da heller ikke nødvendig i dette spillet :)

project gotham racing ble prøvd noe før det ble pakket bort, ble litt for "midtown madness" for min del. ellers bør du glede deg til cmr4.

har fått tak i dette spillet og det må være noe av det tøffeste jeg har spilt av bilspill :) uhyre digg grafikk, forbedret styring fra cmr3 (synes nå jeg), man kan kjøre championship med valgfri bil, og rally er jo rally uanz :)

bra skader oxo.

Lenke til kommentar

Innenfor bilspill sjangeren er det store forskjeller, simulator, rally eller arcade?

Selv har jeg bare x-box men har spilt endel ps2 også.

Simulator: ville jeg valgt Grand Turismo 3 (GT3) til ps2, bra og billing. SeagGT er nevnt over, men det har ingenting å stille opp mot GT3.

Rally:Rallysport Challenge er meget bra det og, men er en blanding mellom rally og arcade. mitt tips på rally er Colin McRae 4 som kommer på mandag (?) 22sept. og konsollen vile jeg valgt X.box pga. live mulighetene.

Arcade: X-box: PGR 2 og midtown madnes 3. PS2:hmm.... :shrug: kommer ikke på noen nå...

Mitt tips: CMR4 på xbox :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...