Gå til innhold

Hjelp med bygging av pc

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg har tenkt og kjøpe meg en ny stasjonær pc. Tenkte jeg skulle prøve og bygge en pc. siden det er min første gang jeg bygger en pc. så lurte jeg på om noen kunne komme med et oppset til meg. Har mus.skjerm og tastatur. Trenger bare pcen. Skal i hovedsak bruke den til dayz spilling.. Budsjett mitt er på 2 til 3k

systemkrav for dayz er Minimum:

Processor: Intel Core 2.4 GHz or AMD Dual-Core Athlon 2.5 GHz

Memory: 1GB

Graphics: Nvidia Geforce 8600GT or ATI Radeon 3650 or faster with Shader Model 3 and 512 MB VRAM

DirectX®: DirectX 9.0c

Hard Drive: 10 GB free space

Recommended:

Processor: Intel Core i5 or AMD Athlon Phenom X4 or faster

Memory: 2GB

Graphics: Nvidia Geforce GTX 260 or ATI Radeon HD 5770 or faster with Shader Model 3 and 896 MB VRAM

Hard Drive: 20 GB free space

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag fra Netshop:

LC Power Miditower PRO-914BII Sort

med 600W strømforsyning

Varenr: 52406

Ubekreftet

16.02.2013

449,-

449,-

Seagate Barracuda® Green 1TB, 3,5"

SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), 32MB, 5900 RPM

Varenr: 46602

6

490,-

490,-

Kingston HyperX Blu 4 GB 1600MHz

Kit m/2stk 2048MB CL9-9-9-27, Intel XMP

Varenr: 43428

Eksternlager 20+

235,-

235,-

LiteOn IHAS120-04 DVD Brenner Sort

20x8x12xDVD+RW 20x6x12xDVD-RW

Varenr: 56857

20+

135,-

135,-

AMD A-Series A10 5800K 4c

FM2, 3,8Ghz, 100W, 4MB BOX

Varenr: 56012

Ubekreftet

12.02.2013

899,-

899,-

Gigabyte GA-F2A55-DS3, Socket-FM2

ATX, A55, DDR3, SATA3 Raid CrossfireX

Varenr: 56222

2

545,-

545,-

Totalt ink. mva:

2 753,-

Lenke til kommentar

Ok tusen takk for svarene jeg har fått. Og jornboss når det gjelder det oppsette du skrev til meg er totalprisen inkludert frakt eller kommer det i tillegg?

Men tenk over det jeg sa. Du får ikke noen god pc til den prisen. Skjermkortet jeg skal ha, koster mer enn det pcen din skal koste.
Lenke til kommentar

Men han fortsetter å la vær å høre på hva andre sier. Her er for eksempel en annen av de mange trådene han har laget her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1486132&view=&hl=&fromsearch=1

Her er enda en: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1479286&view=&hl=&fromsearch=1

Vil du se flere kanskje? Se på innholdet på profilen hans.

TS spør igjen og igjen om de ovner fra finn han oppdager og spør om de kan klare dayZ.

Endret av EveryGameGamer
Lenke til kommentar

Men han fortsetter å la vær å høre på hva andre sier. Her er for eksempel en annen av de mange trådene han har laget her: http://www.diskusjon...l=&fromsearch=1

Her er enda en: http://www.diskusjon...l=&fromsearch=1

Vil du se flere kanskje? Se på innholdet på profilen hans.

TS spør igjen og igjen om de ovner fra finn han oppdager og spør om de kan klare dayZ.

meiner å minnes ein til her på forumet eg, som lager fleire poster av så godt som d samme! og der den eine blir stoppa av mamma....... må ikkje drita i eige reir :tease:

Lenke til kommentar

Hei folkens. Jeg har tenkt og kjøpe meg en ny stasjonær pc. Tenkte jeg skulle prøve og bygge en pc. siden det er min første gang jeg bygger en pc. så lurte jeg på om noen kunne komme med et oppset til meg. Har mus.skjerm og tastatur. Trenger bare pcen. Skal i hovedsak bruke den til dayz spilling.. Budsjett mitt er på 2 til 3k

systemkrav for dayz er Minimum:

Processor: Intel Core 2.4 GHz or AMD Dual-Core Athlon 2.5 GHz

Memory: 1GB

Graphics: Nvidia Geforce 8600GT or ATI Radeon 3650 or faster with Shader Model 3 and 512 MB VRAM

Hard Drive: 10 GB free space

Recommended:

Processor: Intel Core i5 or AMD Athlon Phenom X4 or faster

Memory: 2GB

Graphics: Nvidia Geforce GTX 260 or ATI Radeon HD 5770 or faster with Shader Model 3 and 896 MB VRAM

Hard Drive: 20 GB free space

Budsjett strekker ikke til en Dayz spill pc. Spar pengene dine, og kjøp noe ordentlig når du har litt mer å legge i en pc.

Hvis du virkelig må kjøpe noe til 3 tusen, ville jeg sett etter et kupp på bruktmarkedet.

Ikke la gutten sløse 3 tusen på noe som hoster og harker seg gjennom et par spill før den må oppgraderes igjen.

/thread

Endret av ole a
Lenke til kommentar

Budsjett strekker ikke til en Dayz spill pc. Spar pengene dine, og kjøp noe ordentlig når du har litt mer å legge i en pc.

Hvis du virkelig må kjøpe noe til 3 tusen, ville jeg sett etter et kupp på bruktmarkedet.

Ikke la gutten sløse 3 tusen på noe som hoster og harker seg gjennom et par spill før den må oppgraderes igjen.

/thread

This^

Som vi prøver å fortelle deg, spar pengene, og BYGG deg noe ORDENTLIG :)

Lenke til kommentar

Tenker det er på tide med en report snart.

Er dette fjerde tråden med nøyaktig det samme innholdet/spørsmålet?

Han har jo også fått tips om en del finn.no annonser der han kan gjør et "røverkjøp", men hvor han tydligvis ikke her slått til enda.

Lenke til kommentar

Tenker det er på tide med en report snart.

Er dette fjerde tråden med nøyaktig det samme innholdet/spørsmålet?

Han har jo også fått tips om en del finn.no annonser der han kan gjør et "røverkjøp", men hvor han tydligvis ikke her slått til enda.

Nevnte dette over i tråden. Trådstarter bryr seg ikke om hva folk sier, men spør igjen og igjen...
Lenke til kommentar

Tror dette er det nærmeste 3000kr jeg kommer :p

http://www.komplett....3E-D0771D3B0AE8 - ja 8 Gb ram ser veldig overkill ut, men de var skitbillig. prøvde å få til 6gb, men det ble like dyrt. 4Gb er billigere, men kanskje litt lite? 4Gb billigste var 199 kr.

2 kjerne 3,4ghz

HD 7750

8 Gb ram

500 gb HDD

3.055kr eks frakt ink mva.

Ikke dumt det.

Endret av Irathi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...