Gå til innhold

Kjøre Rana - Bergen

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøre til bergen i sommer, for å se på ubåtmuseemue (som jeg mener skal være i nerheten der?) fins det noen andre veier å kjøre en å følge E6? som kansje er liiiiitt mere spennende, som kansje ikke så mange kjører? har bare 8 dager ferie i sommer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ubåt-museum i Bergen? Aldri hørt om. Finnes en ubåt-bunker. Tror ikke den kan besøkes og er ikke mye å se fra veien.

8 dager går, men. Beregn 2 dager hver vei i transport. Er langt og uendelig mange svinger. Jeg foretrekker fly. Var i Rana i desember. Flott plass!

Dersom du har interesse for millitær historie ville jeg besøkt Fjell Festning på Sotra utenfor Bergen. Glem bunkeren.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bodd i Bergen i 10 år og har aldri hørt snakk om noe ubåtmuseum. Tatt i betraktning bergensernes overstrømmende vilje til selvpromotering, tror jeg derfor vi trygt kan konkludere med at dette ikke eksisterer. I hvert fall ikke offentlig tilgjengelig. Kjenner et par ubåtmekanikere, men de har aldri nevnt noe museum.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å beregne 24 timer på Bergen - Bodø, det er med pauser og gjerne en liten fjelltur på Saltfjellet. Det burde altså gå fint å kjøre Rana - Bergen på én dag om det er ønskelig. Har aldri prøvd noen store avvik fra E6, med mindre jeg har kjørt gjennom Sverige, men det er kun for de som liker granskog og billig sprit.

Jeg har heller aldri hørt om noe ubåtmuseum.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...