Nysgjerrig3 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Hei, jeg trenger en sunn og god oppskrift på iskaffe. Har dere noen forslag? Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Iskaffe må (desverre) ha sukker i seg for å bli ordentlig. Jeg går på lavkarbo, men iskaffe er en av de tingene jeg likevel bruker sukker i. Bruker dog økologisk brunt sukker, som er både bedre på smak og litt mindre usunn enn hvitt sukker. Her er oppskriften jeg bruker: 1 dobbel espresso, så sterk som mulig 1/2 ts sukker røres i mens den er varm Dette helles over i et glass med isbiter og ristes/røres. Denne kan utvides med litt fløte/helmelk, og/eller smaks-siruper av ønsket type og krydder/etc for uendelig variasjon. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Espresso + skummet melk ristes med isbiter. Det er vel så kalorifattig man kan få en iskaffe. Skal det smake bedre, må man tilsette fett (helmelk) og sukker. Økologisk brunt sukker har akkurat like mange karbohydrater som raffinert sukker, 4 per gram. Det smaker gjerne bedre, men det er også alt. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Tja, man kan jo prøve annen type søtning som stevia, sukrin, splenda eller sukettet. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Sunn og kaffe er vel så og si umulig å kombinere? Men du kan jo vurdere å bruke sukrin i stede for sukker? Bare pass på at det krever større mengde sukrin for å få samme sødmen som sukker. Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 21. februar 2013 Del Skrevet 21. februar 2013 Sunn og kaffe er vel så og si umulig å kombinere? Enig der. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 22. februar 2013 Del Skrevet 22. februar 2013 Sunn og iskaffe kanskje, vanlig sort kaffe inneholder null kalorier og er egentlig bare varmt vann med krydder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå