KaNi2013 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg mener å ha lest en plass at det kan være visse utfordringer med å maxe ut RAM-en på dette kortet. Det skulle visstnok være noen problemer med å oppdage minnet, og man måtte starte opp maskinen uten all RAM installert, for deretter sette inn resten etterpå. Er det noen som vet noe om dette? Er det problemer med å sette i 32GB RAM og starte maskinen for første gang? Skal sette opp en maskin på dette kortet i morgen (med 32gb RAM), og vil gjerne vite om dette er en mulig problemstilling. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Det første du kan gjøre er å oppdatere BIOS til siste versjon som er 1805 da mange oppdatering fikser nettopp problemer med minne og stabilitet. Maks hastighet på RAM er 1600 MHz med mindre du skal overklokke, da støtter det opp til 2600 MHz. Regner med at du vet dette da. 1 Lenke til kommentar
KaNi2013 Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Det første du kan gjøre er å oppdatere BIOS til siste versjon som er 1805 da mange oppdatering fikser nettopp problemer med minne og stabilitet. Maks hastighet på RAM er 1600 MHz med mindre du skal overklokke, da støtter det opp til 2600 MHz. Regner med at du vet dette da. Takk. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Takk. Jeg sier ikke at det er løsningen på eventuelle RAM problemer med P8Z77-V PRO, men noe av det første jeg gjør med nye HK er nettopp å oppdatere BIOS for å unngå slike problemer just in case. Lenke til kommentar
KaNi2013 Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg sier ikke at det er løsningen på eventuelle RAM problemer med P8Z77-V PRO, men noe av det første jeg gjør med nye HK er nettopp å oppdatere BIOS for å unngå slike problemer just in case. Ja, jeg skjønner. Oppdaterer du BIOS etter du har satt sammen maskinen, men før du installerer OS-et? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Der er hipp som happ, men laster som regel ned ny BIOS via en annen PC hvis OS ikke er installert, og bruker så Asus sitt EZ Flash program som du finner i BIOS under Tools fanen. Virker konge det. Pakker ut BIOS filen med Winzip og legger den på en USB stikk. Endret 11. februar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå