Gå til innhold

[Løst] Ring på lens hood

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På bildet i annonsen ser du at det er en liten hvit pil på solblenderen, denne skal være rett opp (eller ned). Hvis du har et objektiv med roterende frontelement (som f.eks Canon sine 18-55mm) vil denne typen solblender være "umulig" å bruke. I disse tilfellene bør man bruke en solblender som denne: http://www.ebay.co.uk/itm/Lens-Hood-for-Canon-EW-60C-EF-S-18-55mm-f-3-5-5-6-EF28-90mm-f-4-5-6-II-USM-UK-/290787573606?pt=UK_Photography_CameraLenses_Lens_caps_hoods_adaptors_ET&hash=item43b44a3f66

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner. Men jeg satt den på min 18-55 og uansett brennvidde eller fokus så får jeg ikke noen forstyrrelse på bildet. Hva mener du med at den da er "umulig" å bruke?

Sett objektivet ditt til 18mm, kameraet i "Av" på komandohjulet på toppen. Trykk på knappen merket med [Q] og manøvrer deg til øverste linje for å sette blenderverdien til f/3,5 og sett solblenderen 90 grader "feil" i forhold til det jeg skrev lengre opp her. Nå kan du ta et bilde av en hvit vegg, eller tak og du vil (etter at du har fått bildet inn på PC'n) se at bildet er mørkere helt til høyre og venstre.

Litt klunsete forklart, men håper at du forstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...