Cuneax Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 QUO Computer mener de er først ute i verden. Med dette kan du bygge din egen Mac Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Alle OS så lenge det er en av disse tre? Kommer det med Ubuntu eller Red Hat sertifisering? Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Frakt, merverdiavgift og tollavgifter kommer i tillegg. Ikke toll på hovedkort, kun moms. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Ikke toll på hovedkort, kun moms. + fortollingsgebyr i de aller fleste tilfeller. 1 Lenke til kommentar
skrim Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1489891 + http://www.idg.no/macworld/article266083.ece Lenke til kommentar
Bassurs Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Har mac på min pc jeg. Hackintosh og flere os. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Dette er da ikke nytt. Alle Gigabyte har åpen UEFI som fungerer utmerket med Mac OSX. Dette kortet her har såvidt jeg forstår VIA 2021 lydkodek, som derimot ikke har støtte i Mac OSX.. Gigabyte GA-Z77-DS3H fungerer perfekt med Mac OS; inkludert lyd, da det har et Realtek ALC kodek som fungerer i Mac OS, i tillegg koster det nesten 500kr mindre enn dette som skrives om her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 tja. jeg kjører nå mountain lion under win8 med vmware player uten andre problemer enn at 3d grafikk går tregt. Lenke til kommentar
Royalgipsy Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 4X PCIE ? i 2013 på den eneste PCIE porten... Det var da spesielt ! Det er voldsomt mange sånne matx kort ute og det er da standard med 16X PCIE på z77 platformen og på forgjengerne i lang tid også... Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Vil vel heller bygge meg min egen GNU/Linux kjenner jeg meg selv rett. Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 4X PCIE ? i 2013 på den eneste PCIE porten... Det var da spesielt ! Det er voldsomt mange sånne matx kort ute og det er da standard med 16X PCIE på z77 platformen og på forgjengerne i lang tid også... tror de mener fire stk PCI-E spor, ikke hastigheten 4x Lenke til kommentar
sinzim Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 OSX kan kjøres på det meste av hardware om man orker å sette seg inn i hackintoshing =) Men er nok lettere med ett hovedkort som er nært opp Apple sin egen hw. Har 5 maskiner med OSX på, én av dem er levert av Apple =) Lenke til kommentar
macdreamer Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 Drømmekortet , bruk Jetcarrier fra USA, så unngås postens fortollingsgebyrer, kun frakt, helt hjem Lenke til kommentar
Royalgipsy Skrevet 12. februar 2013 Del Skrevet 12. februar 2013 (endret) tror de mener fire stk PCI-E spor, ikke hastigheten 4x Nei jeg tror de mener det de skriver, se bildet det finnes bare et PCIE spor på kortet og standarden på kort i den størrelsen tillater ikke fler, det er dog litt over gjennomsnittlig å forlange at folk vet. Jeg tror videre at de ikke egentlig har tenkt så mye på å sjekke teksten før de legger ut, eller ikke vet nok om data til å skjønne at det er en feil hvemsomhelst med basekunnskaper om intels forskjellige plattformer ser med en gang, ser man z77 så vet man at det er x16 på eneste eller første port og PCIE version 3 støtte innebygd i samtlige de forskjellig passende prosessorene pga at northbridge ligger ikke fysisk på kortet men er kretser på prosessoren fordi den også inneholder en gpu den må ha kontakt med innbakt i samme kisel. Litt rart om en skribent som lager artikler om datamaskiner ikke har satt seg mer inn i den største produsenten av plattformer og prosessorer i verden, så jeg HÅPER det er latskap ved gjennomsyn før det ble publisert bare. Redigerer bare at linken til produktets side hos produsenten IKKE har feil opplysninger så man trenger ikke å gå skole for å skrive riktig info, bare lese om det der. http://www.gigabyte....spx?pid=4281#sp der er kortet som er ugangspunktet før det er påvirket med farger og merkevareforandret, hvilket de også skriver selv i artikkelen her. Endret 12. februar 2013 av Royalgipsy Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 13. februar 2013 Del Skrevet 13. februar 2013 Nei jeg tror de mener det de skriver, se bildet det finnes bare et PCIE spor på kortet og standarden på kort i den størrelsen.... Hvilket bilde er det du ser på ? Tror nok, som personen ovenfor påpeker at det ar antallet de refererer til. Her ser jeg et kort som har 4 stk PCIe spor, slik som de har listet opp i artikkelen, sammen med x antall minne-spor og x antall SATA porter. Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Hva er det som gjør at dette hovedkortet støtter OS X og Linux bedre enn andre hovedkort? Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Hva er det som gjør at dette hovedkortet støtter OS X og Linux bedre enn andre hovedkort? At produsenten oppgir at det støtter alle, så journalister skriver om det Lenke til kommentar
[space] Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 Hvordan fungerer OSX på hjemmebygg nå? Testet det for 4 år siden, og da var det en del jobb ved oppdateringer osv. Er det nå mulig å kjøre inn en standard OSX-installasjon, og bruke den som en helt vanlig Mac? Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 14. februar 2013 Del Skrevet 14. februar 2013 ' timestamp='1360836640' post='20226043']Hvordan fungerer OSX på hjemmebygg nå? Testet det for 4 år siden, og da var det en del jobb ved oppdateringer osv. Er det nå mulig å kjøre inn en standard OSX-installasjon, og bruke den som en helt vanlig Mac? Nesten, men det blir lettere om du kjører Gigabyte sine UEFI kort, da er det nesten plug & play Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå