AeonQuasar Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Hei. Jeg har søkt litt rundt dette temaet og jeg tror grunnen til at jeg ikke har funnet et konkret svar er fordi det er et for lett spørsmål. Jeg elsker å spille eldre spill. Slik som AoE2, Championship Manager, Frozen Throne, Red Alert etc etc Dette er spill som man vanligvis unngår å spille online. Jeg vil gjerne spille sammen med 2 andre kamerater, men jeg vil ikke gjøre dette via internett. Jeg vil ha noe som jeg kan dra 3 forskjellige nettverkskabler inn i og bare spille. (Er det forresten dette man kaller plug and play?) Grunnen jeg ikke vil i det hele tatt inn på internett er at litt ut i spillene så hender det at man faller ut (av ulike grunner) og spillet avsluttes, eller man opplever problemer med linjen, eller at maskinen bestemmer seg for at nok er nok og må restarte det trådløse nettet til frustrasjon for de resterende. Er det noen som har noe tips? Kanskje en link til en switch eller hub som skal fungere slik som dette? (Merk at jeg vil helst unngå at den switchen må kobles opp til nettet) jeg vil helst være totalt utenfor nettet. Til og med fungere på hytten om ønskelig. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Bare bruk en router/switch uten å koble den til internett det. Er ikke værre. Lenke til kommentar
AeonQuasar Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Bare bruk en router/switch uten å koble den til internett det. Er ikke værre. Ja er en hvilken som helst router/swtich er godt nok? Er det samme krav på de siden de ikke er ment i mitt tilfelle til internett? Endret 11. februar 2013 av AeonQuasar Lenke til kommentar
fenele Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) For spill holder en 100/10 switch, for fildeling etc 1000/100. Hvis du ikke har en router/switch fra før er det bare å kjøpe en billig en. Du får både routere og switcher for 400+ så hvis dere er kun 3-4 stk kan du kjøpe en billig router så kan den brukes til routing/trådløs også. Asus RT-N16 for eksempel. Uansett er det ikke sånn at du må koble fra internett når dere spiller på LAN. Det er bare å koble seg til hverandre med "LAN mode" i spillet og bruke lokale IP adresser som dere får tildelt av DHCP/routeren. Endret 11. februar 2013 av fenele Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Er da ikke noe problem å være tilkoblet internett i tillegg. Faller internetttilkoblingen ut, påvirker ikke det switchen på "den lokale siden" på noen måte. Lenke til kommentar
AeonQuasar Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Jeg tror jeg forstår hvor du vil hen. Egentlig så mener du at man ikke trenger ny router. At det er nok med den gamle ustabile. Egentlig skal det være nok å starte et internt nett, men siden jeg ikke vil ha trådløst, så kan jeg plugge meg i med kabel for å være sikker. Så bestemmer jeg at spillet ikke skal foregå over internett, men lokalt. Og så er det bare å starte. Så hvis jeg hadde hatt en egen router for dette (som f.eks å kjøpe den asusen som du anbefalte så hadde jeg ikke trengt å gjøre den bestemmelsen om jeg vil over nett eller ikke, siden det er kun lokalt som er mulig når man ikke er tilkoblet. Endret 11. februar 2013 av AeonQuasar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå