Gå til innhold

Kamptråd - Champions League våren 2013

Latias

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Hadde aldri i verden sett for meg et såpass godt resultat for Bayern i dag. Roar Stokke og Barrrrrrrrrrrrrrrrrrcelona er jeg lei av, så dette var nydelig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg var det fire handsituasjoner som var tvilsomme/kunne blitt dømt på, hvorav to av dem var klare straffer i mine øyne.

Synes ikke Barcelona har rett til å føle seg snytt her.

Fra et nøytralt perspektiv mener jeg 3-0 er et mer rettferdig resultat. Kommer aldri til å forstå hvorfor videodømming ikke blir brukt i tvilsomme situasjoner som dette.

Lenke til kommentar
Alexis sin var heller tvilsom, men jeg har sett dommere som har blåst på de også.

Ville vært ekstremt hardt idømt isåfall, var den ikke innom et hode cirka 20cm før den traff armen til Alexis? (Eller har det ikke noe i si kanskje?)

Lenke til kommentar

Fra et nøytralt perspektiv mener jeg 3-0 er et mer rettferdig resultat. Kommer aldri til å forstå hvorfor videodømming ikke blir brukt i tvilsomme situasjoner som dette.

Gud forby videodømming på slike situasjoner. Greit med målstreksteknologi, men på offside og andre dueller, huff nei. Alle situasjonene her er jo også rene vurderingstilfeller fra dommernes side, bortsett fra offsiden.

Lenke til kommentar

Ville vært ekstremt hardt idømt isåfall, var den ikke innom et hode cirka 20cm før den traff armen til Alexis? (Eller har det ikke noe i si kanskje?)

Har ikke noe å si. Hånda er i en unaturlig posisjon og hånden forhindrer ballbanen. Når en kommer løpende inn i feltet, tar en skuddfinte å vender seg inn i banen. Forsvareren har alt sklidd ned - og ballen treffer hånda til spilleren og ødelegger derfor sjangsen for spilleren. Ballen beveger seg ikke mange centiene før den treffe hånda til spilelren, og han kan ikke gjøre noe for å forhindre det. Er det da straffe?

Lenke til kommentar

Gud forby videodømming på slike situasjoner. Greit med målstreksteknologi, men på offside og andre dueller, huff nei. Alle situasjonene her er jo også rene vurderingstilfeller fra dommernes side, bortsett fra offsiden.

Jeg vil ha videodømming til offside hvertfall, møkk lei av alle kamper som blir avgjort av dommerfeil, ikke at denne ble det.

Lenke til kommentar

Meh, var vanskelig å finne lignende situasjoner etter litt googling. Men de er da helt vanlige. Stopper sklir å holder den ene håndå "opp" for å stabilisere taklingen. Så den henger igjen "bak" kroppen. Om spilleren da tar en skuddfinte å går inn i banen, så skal det ikke så mye til at ballen går i hånda til stopper. Og det er imo et klart straffespark.

Litt annerledes situasjoner etc: article-2091748-117DA542000005DC-170_634x382.jpg

Igjen, han har ingen mulighet til å flytte hånda. Men den er i en unaturlig posisjon, og ødelegger for ballbanen.

lampard-handball.png

Litt mer ekstrem, da avstanden er større - samt vanskelig å se hvilken fart innlegget kommer i, og derfor kan det vel diskuteres om han har tid eller ikke til å fjerne hånden. Men poenget er uansett at hender har ingenting i slike situasjoner og gjøre, selv om det kan være en "naturlig" posisjon å ha de i. Når man spiller fotball innenfor 16-meteren så er det visse ting man skal være obs på, og en av de er å passe på at ballen ikke treffer noen hender.

Lenke til kommentar

Hands/straffe dømming er helt vilkårlig.

Er ikke noe fasit (i praksis) som dommere følger, har du en situasjon og den hadde blitt dømt av 100 dommere ville du ha fått 50/50.

Akkurat i denne kampen gikk det litt Bayern sin vei på enkelte ting, og Barcelona sin vei på enkelte andre.

Alt i alt et rettferdig resultat, Bayern spilte fotball, Barcelona var bare til stede.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...