Aetius Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 19 butikker stenger dørene og 232 ansatte mister jobben. FotoKnudsen er konkurs Lenke til kommentar
laurell Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Konkurssalg? Håper det.. 4 Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Der var den katta ute av sekken, noen som ønsker å ansette en kamerakyndig superselger i Bergensområdet? 2 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Der var den katta ute av sekken, noen som ønsker å ansette en kamerakyndig superselger i Bergensområdet? Uff, trist. Du får løpe til Ur & Foto foran køen, evt begynne å skrive for oss. Lykke til, uansett hva som skjer! 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Konkurssalg? Håper det.. .. og gribbene posisjonerer seg rundt åstedet. Håper de får ordnet opp og kan starte på nytt med en ny og bedre vri. 9 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Konkurs er aldri morsomt - har selv opplevd at arbeidsgiver måtte slå seg konkurs. Såvidt jeg skjønte på artikkelen i NA24, så ble lønningene utsatt med en uke for 14 dager siden; et typisk tegn på problemer. Håper at de ansatte fikk lønnen sin før konkursen ihvertfall. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Arbeidstakere er vel blant de med sterkest krav i boet så jeg regner med de får lønna si før eller siden. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Arbeidstakere er vel blant de med sterkest krav i boet så jeg regner med de får lønna si før eller siden. De er uansett sikret - er det ingenting i boet, så får de lønn fra lønns-garantifondet. Men det kan jo ta sin tid da ... 1 Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Det var synd, er ikke artig når konkurser skjer. Håper at de ansatte fikk lønnen sin før konkursen ihvertfall. Er ikke sikkert det er kapital til det. Når bedriften jeg var i fra 06-12 gikk konkurs så fikk vi ikke siste lønning. Mange ble rimelig forbandet. Dog det var et lønnsgarantifond så det ordnet seg, men mange måneder senere. Så jeg regner med dem har et lønnsgrantifond ved konkurser. Endret 11. februar 2013 av Jann. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Lurer på hva som skjer med alle småbarnsfamilier som har familiebildene sine lagret på fotoknudsens servere. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Er ikke sikkert det er kapital til det. Når bedriften jeg var i fra 06-12 gikk konkurs så fikk vi ikke siste lønning. Mange ble rimelig forbandet. Dog det var et lønnsgarantifond så det ordnet seg, men mange måneder senere. Så jeg regner med dem har et lønnsgrantifond ved konkurser. Det var det samme som skjedde den gangen bedriften jeg var i gikk konkurs - det var i 1992 ... Da gikk det 7-8 måneder ... Lenke til kommentar
TigerJack Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Hmm. Har selv liggende ca. 3500 biler i bildebanken, men tok faktisk backup av dem her om dagen.... Kan vi håpe på et saftig konkurssalg nå da? Synd for de ansatte som går en usikker tid i møte. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg antar at småbarnsfamiliene har vært lure nok til ha lagret bildene sine lokalt, og at fotoknutsen sin server kun har vært backup. Jeg vil tippe man uansett får tilgang til å hente ut bildene derfra om man ønsker det. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Det var det samme som skjedde den gangen bedriften jeg var i gikk konkurs - det var i 1992 ... Da gikk det 7-8 måneder ... Det var lenge. Er virkelig synd at det skal ta så lang tid. Tok sikker 4-5 måneder her. Håper det ordner seg for dem uansett, litt lite å rutte med en periode. Endret 11. februar 2013 av Jann. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Det var triste nyheter, men ikke helt uventet. Og også grunnen til at jeg generelt er litt skeptisk til de mindre tilbyderne av onlinelagring... Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Info om Lønnsgarantiordningen: http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/L%C3%B8nnsgaranti Ikke noe kjekt å bli berørt, men bra at en slik ordning finnes. PS! Regner vel med at bostyret ordner med en grei realisering av verdiene i boet, det være seg "konkurssalg" eller salg til "interessenter"..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg stusset på uttalelsene fra direktøren som sa at de lenge har visst hvordan det kom til å gå. Hvis de visste det, burde de avsluttet selskapet umiddelbart for å redde flest mulig kreditorer fra tap. Det handler om moral. Det burde vært forbudt å drive et selskap videre når man vet at utgangen er konkurs. Problemet er selvfølgelig å vite når man vet det... Eller rettere sagt; Problemet er senere å bevise at ledelsen visste at utfallet ble konkurs før de gikk konkurs. (Litt av en setning...) Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Kjøpte kamera der med gavekort til 400kr, mister jeg dei pengene eller kan eg kreve det fra konkursboet? Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Kjøpte kamera der med gavekort til 400kr, mister jeg dei pengene eller kan eg kreve det fra konkursboet? Sende inn krav kan en jo alltids gjøre, men om en får noe ut av det er en helt annen sak........ Lenke til kommentar
emero Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Uff, trist. Du får løpe til Ur & Foto foran køen, evt begynne å skrive for oss. Lykke til, uansett hva som skjer! Jeg mener en eller annen nettside kalt AKAM skrev om det da Ur & Foto la ned for en stund tilbake 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg