Gå til innhold

Eyefinity i 120hz


gthaman

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Fikk plutselig ånden over meg etter å ha sett litt på Eyefinity gaming, men kom også på at jeg har en 120hz skjerm. Vil gjerne beholde dette, og må vel da kjøpe 2 x benq xl2420t til.

 

Har da et par spørsmål :

 

1 - vil mine 2x7970 @ 1200/1700 håndtere 3 skjermer med 1080p oppløsning, med kurant fps? Vil et 3. evt gjøre underverker for mer frames?

 

2 - hvordan bør jeg da koble disse til? En dual-link dvi og 2x mini-dp til dp kabler? Lest mye om apaptere og active/passive, og tror da ikke jeg trenger for mye når skjermen har dp. Setter pris på link til rimelig alternativ.

 

På forhånd takk for bidrag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Genialt, takk for svar.

 

Ser om jeg ikke må investere i et 7970 etterhvert da - prøver først med 2, kan evt se om jeg har noe mer å gå på i klokk - temp er godt under 45c ved full gaming(vann), så kan være mer å hente.

 

Har en corsair hx1000. Vet det vil fungere med 3 kort(kjørte 3x 285 gtx i sin tid), men vil det være fornuftig å å kjøpe noe større? Tenker da på hvor mye belastning psu ligger på.

Lenke til kommentar

Har ikke HX1000 to rails da om jeg ikke husker feil. Du kan jo få problemer med att 2 kort vil dra for mange amper av dene ene railen og maskina bare starter på nytt. Skjedde med meg når jeg brukte en 1200W silverstone å 2x5970. Blei dratt mere amper enn dem greide å levere å maskina bare restarta seg.

 

Om det lar seg gjøre ville jeg kosta på meg en med singel rail, eller en som greier å levere på flere.

Har en Corsair AX1200 selv, kjørt fullt av vifter, vannkjølings utstyr, 3x7970 klokka å 3930K klokka uten noe problem der.

 

Ikke sikkert du trenger en så ekstrem en, men du må nok klokke ganske bra for att du skal ha over 120fps konstant.. Håper det hjalp litt. Sikkert flere som har noen inspill på psu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...