Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg utfordrer deg; bli en supersjekker! Prøv, og fortell dine erfaringer.


Anbefalte innlegg

Hei du som tittet innom denne posten. :)

 

Lyst på en utfordring?

 

Jeg skal her under skrive ned typiske riktige og gale ting gutter og jenter gjør i en sjekke/datingsituasjon.

 

Når du har gått gjennom pluss og minuslisten vil jeg du skal kartlegge deg selv og hvilken gruppe du tilhører i.

 

Tilhører du plusslisten?

 

Tilhører du minuslisten?

 

Eller kanskje du er en kombinasjon av pluss og minuslisten?

 

 

Når du har kartlagt deg selv starter eventyret. Gå på dater og oppsøk sosiale situasjoner og tren deg selv til å oppfylle mest mulig av plusslisten.

 

Hvis du oppfyller alt på plusslisten er det også hyggelig å høre om dine erfaringer og opplevelser.

 

Jeg vil følge med i denne tråden for å gi tilbakemeldinger og tips om du sitter fast.

 

 

Tar du utfordringen?

 

 

 

Plusslisten: Tiltrekkende egenskaper

 

- Signaliser høy selvtillit og godt selvbilde.

- Er rolig i kroppen i alle omstendigheter – ikke lar deg stresse.

- Du trenger ingen bekreftelse fra andre for å føle deg bra, du vet det selv.

- Du tar utgangspunkt i at jenter/gutter er interessert i deg, uten og være arrogant.

- Holder øyenkontakten.

- Prater med kjente og ukjente i alle situasjoner.

- Engasjer deg og er interessert i mennesker rundt deg.

- Har mye selvironi.

- Ha useriøse samtaler og flørter mye.

- Tar ansvaret for at kommunikasjonen mellom deg og jenta/gutten er bra.

- Du er en god lytter.

- Gjør det du kan for at folk rundt deg skal føle seg bra.

- Forlat alltid en jente med gode følelser.

- Du er ærlig, og gir ikke falske forhåpninger.

- Har respekt for jenter og mennesker generelt.

 

 

Minuslisten: uattraktive egenskaper

 

- Du søker bekreftelse gjennom og skryte og overdrive.

- Du prøve å imponere for mye.

- Du prater for mye om seg selv

- Du er redd for pinlig stillhet.

- Du fikler med hendene og ting som viser tydelig nervøsitet.

- Du tør ikke og ta flørtingen et skritt videre forde du ikke har fått bekreftelse på at jenta/gutten liker deg nokk.

- Du viser for mye interesse.

- Du er lite selvstendig.

- Du har mer fokus på å prestere enn å være i nuet og kose seg

- Du tar ingen sjanser og er for feig.

- Du snakker bare vennskapelig uten at samtalen inneholder flørting og erting.

- Kjedelige, logiske og intervjuaktige samtaler

- Du viser at du er interessert i forhold for tidlig (det fjerner spenning )

- Du er veldig opptatt av å bli likt (enig i alt)

 

 

Lykke til :)

Endret av EKD
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Har i tidligere tider vært litt for opptatt av å telle pluss og minus, og det var en heller kjedelig og meningsløs syssel - det hele løste seg når jeg skjønte at det hele ikke betyr så mye, og at løsningen var å slutte å legge merke til telleverket, og heller bare lot tingene dette ned på sine naturligste steder.

 

:)

Lenke til kommentar

Har i tidligere tider vært litt for opptatt av å telle pluss og minus, og det var en heller kjedelig og meningsløs syssel - det hele løste seg når jeg skjønte at det hele ikke betyr så mye, og at løsningen var å slutte å legge merke til telleverket, og heller bare lot tingene dette ned på sine naturligste steder.

 

:)

 

Det er jeg helt enig i, men hvis man ligger langt på minuslisten, eller ønsker og utnytte sitt fulle potensial kan det være lurt og kartlegge seg. Men selvfølgelig, man trenger absolutt ikke følge det slavisk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er jeg helt enig i, men hvis man ligger langt på minuslisten, eller ønsker og utnytte sitt fulle potensial kan det være lurt og kartlegge seg. Men selvfølgelig, man trenger absolutt ikke følge det slavisk.

 

Ja, det er ikke dumt å legge merke til hvordan man tenker og føler, da unngår man gjerne å plasserer seg selv eller andre i vanskelige situasjoner. Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med "sitt fulle potensial", men det kan du kanskje si litt mer om - men hvis jeg tror du mener hvilke motiver man selv har i utgangspunktet, er jeg enig!?!

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg gikk gjennom listen og vil si at jeg har 12 av de positive sidene, og 4 av de negative. For min del er den største utfordringen å tørre å ta steget videre fra flørtestadiet, merkelig nok er jeg en veldig sosial og utadvent person og har ikke noe problem med å ta kontakt med jenter(eller folk i det hele tatt), men når det gjelder å skulle kysse jenten blir det noe annet.

Endret av vebbiii
Lenke til kommentar

Ja, det er ikke dumt å legge merke til hvordan man tenker og føler, da unngår man gjerne å plasserer seg selv eller andre i vanskelige situasjoner. Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med "sitt fulle potensial", men det kan du kanskje si litt mer om - men hvis jeg tror du mener hvilke motiver man selv har i utgangspunktet, er jeg enig!?!

 

Det jeg mener med "sitt fulle potensial" er at mange hadde gjort mye annerledes hvis de hadde god selvtillit og selvfølelse.

 

F.eks. har man dårlig selvtillit og selvfølelse opptrer man ofte arrogant, søker bekreftelser, blir innpåsliten og egoistisk +++

 

Derimot med god selvtillit og selvfølelse har man mye og gi til folk rundt seg. Øke andre selvfølelse, fremsnakke andre, hjelpe andre, du er rett og slett en stor resurs, og ikke minst har man det bedre med seg selv.

Lenke til kommentar

Eneste jeg kan tenke på fra minussiden for min del er at den sjeldne gangen jeg finner en jente som faktisk er over middels interessant så er det mye mulig jeg viser for mye interesse. Blir så overrasket til tider at hele meg lyser opp.

 

Ellers så vil jeg si at jeg har de siste 2-4 årene (2 år i forhold, men fortsatte å forbedre meg selv) klart å utvikle en personlighet som oppfyller de fleste kravene på plussiden. Mulig den "rolig i kroppen" greia forsvinner da jeg ofte er en veldig energisk person når jeg er med folk jeg liker (venner eller jenter), men har ikke fått noen negative tilbakemeldinger på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minuslisten, kjære minuslisten! Jeg bor på minuslisten, og jeg klarer ikke komme meg på plusslisten. Sånn er det bare, jeg er nemlig den jeg er og er glad for det...

 

Så, for å sette ting på spissen så er du han som sitter i et mørkt hjørne på en fest, er fullstendig asosial, får angst bare ei jente ser i din retning, og trives 110% med det? Eller er det mer at du har innsett "sannheten" og ikke engang gidder prøve fordi du er overbevist om at "den du er" er noe som er hogd i stein og aldri kan forandres?

Lenke til kommentar

Plusslisten: Tiltrekkende egenskaper

 

- Har mye selvironi.

- Du er en god lytter.

 

 

Minuslisten: uattraktive egenskaper

 

- Du er redd for pinlig stillhet.

- Du fikler med hendene og ting som viser tydelig nervøsitet.

- Du tør ikke og ta flørtingen et skritt videre forde du ikke har fått bekreftelse på at jenta/gutten liker deg nokk.

- Du viser for mye interesse.

- Du har mer fokus på å prestere enn å være i nuet og kose seg

- Du tar ingen sjanser og er for feig.

- Du snakker bare vennskapelig uten at samtalen inneholder flørting og erting.

- Kjedelige, logiske og intervjuaktige samtaler

- Du viser at du er interessert i forhold for tidlig (det fjerner spenning )

 

 

 

Lykke til :)

 

Jau takk, det treng eg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det jeg mener med "sitt fulle potensial" er at mange hadde gjort mye annerledes hvis de hadde god selvtillit og selvfølelse.

 

F.eks. har man dårlig selvtillit og selvfølelse opptrer man ofte arrogant, søker bekreftelser, blir innpåsliten og egoistisk +++

 

Derimot med god selvtillit og selvfølelse har man mye og gi til folk rundt seg. Øke andre selvfølelse, fremsnakke andre, hjelpe andre, du er rett og slett en stor resurs, og ikke minst har man det bedre med seg selv.

 

Ser hvor du vil - mens jeg selv tenker i baner som; hvis motivet er klart og rent - kommer selvtilliten med på kjøpet.

 

Når det er sagt, så lurer jeg på at det hadde vært like nyttig å lære folk å ikke følge lysten sin, men rett og slett glemme hele greia ...

Jeg har aldri fått så mange interessert henvendelser fra kvinner, som etter at jeg begynte å drite i dem ... :green:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Jeg mener denne lista er bullsh!t. Alle kan være som de er, ingen trenger å forandre sin væremåte for å finne noen man er glad i!

 

Har ingen planer om å bli en arrogant drittsekk, jeg skal være meg selv, 100%.

Då blir det ikkje ei einaste gratis fitte på deg. Dei får jentene som ikkje går etter denne lista er opptekne til ein kvar tid. Det seier seg sjølv at då er det ikkje nok jenter til alle.

Lenke til kommentar

Jeg mener denne lista er bullsh!t. Alle kan være som de er, ingen trenger å forandre sin væremåte for å finne noen man er glad i!

 

Har ingen planer om å bli en arrogant drittsekk, jeg skal være meg selv, 100%.

 

Det er lov å forbedre seg selv, er det ikke? Hvis man fyller opp kravene på "plusslisten" (som egentlig kun er en liste over attraktive egenskaper i en mann) betyr det bare at du faktisk har mulighet til å VELGE hvem du vil ha, istedenfor å måtte slå seg ned med noen som er "helt ok".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...