Christer Sev Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Men når det skjer er mer usikkert. Canon lover at 70D kommer Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg tipper på en lansering i mars/april Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Og om det skulle bli med en fullformatsbrikke må vi bare vente med å få vite. Dersom det skulle få det kan det bli svært interessant med hensyn til pris og størrelse. Tviler sterkt på at 70D får fullformatsbrikke, men at den kanskje blir oppimot 7D på funksjoner det tror jeg. Siden kompaktkameraene vil forsvinne en gang i fremtiden må de store produsentene bli mer innovative for og selge, og vi vil nok se mye flopper og geniale løsninger etterhvert siden gps og wifi ikke er nok Endret 11. februar 2013 av Nautica 2 Lenke til kommentar
4K Ready Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Lurer på om 70D får samme utdaterte bildebrikke som 550D, 600D, 660D, 60D, 7D og EOS M. 1 Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Lurer på om 70D får samme utdaterte bildebrikke som 550D, 600D, 660D, 60D, 7D og EOS M. Jeg vil tro (håpe?) at det ikke kommer noen ny 70D (og for så vidt 7D) før de får ny sensorteknologi på banen. 700D er jeg mer usikker på. Lenke til kommentar
se# Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Lurer på om 70D får samme utdaterte bildebrikke som 550D, 600D, 660D, 60D, 7D og EOS M. Det er vel også verdens mestsellende bildebrikke så det er ikke sikkert Canon vet at den er utdatert. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Det er vel også verdens mestsellende bildebrikke så det er ikke sikkert Canon vet at den er utdatert. Det har de vært klar over i et par, tre år, at brikken begynner å bli gammel. Sånn som jeg har forstått det så var Canon så og si klar til å begynne innkjøring/testing i den ny sensorfabrikken nå tsunamien kom og la omtrent fabrikken i grus, så de har bygget opp en helt ny sensorfabrikk som burde være operativ ganske snart. Tror det er mye av grunnen for at lanseringer lar vente på seg. Endret 11. februar 2013 av Nautica Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg vil tro (håpe?) at det ikke kommer noen ny 70D (og for så vidt 7D) før de får ny sensorteknologi på banen. 700D er jeg mer usikker på. Tja, det blir bare gjetting der. Mulig at Canon kjører en finjustert utgave av den gamle sensoren både på 70D og 700D (og 1200D) og lar 7Dmk2 få lansere den nye sensoren. Eller at de lar 7Dmk2 få en egen unik sensor, dermed kan de andre dele en annen utgave med den nye teknologien (men muligens kan da 1200D få arve den gamle). Det er vel enda ingen utsagn fra Canon som tilsier at de er ferdige med utviklingen (og ny produksjonslinje/fabrikk) av den nye sensorteknologien(?) Jeg tror de er satt lengre tilbake i tid enn vi tror etter katastrofen. Tor Lenke til kommentar
to88he Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 "EOS M ikke har solgt så mye som de regnet med," Ja, dette kommer vel ikke som noen overraskelse. EOS M er dårligere spekket og dyrere enn sine konkurrenter. Canon må slutte å leve på merke alene. Det går bra foreløpig, men hva med fremtiden. Veldig kortsiktig tankegang fra Canons side spør du meg. Sony og Nikon satser mer, og dette tror jeg de kommer til å merke med tiden. Når det gjelder speilrefleks synes jeg det er positivt at de kommer til å satse på flere semiPro fullformatskameraer. Men her må de også vise litt nøkternhet i prispolitikken sin. Det samme gjelder ribbing av funksjonalitet på kameraer. I dag er det ekstremt lett for forbrukeren å undersøke hvor du får mest for pengene, hvis Canon til stadighet er ute av Sync når det gjelder pris og funksjonalitet er dette noe forbrukerne legger merke til. Det kommer til å svi på pungen, kanskje ikke i dag, men om 10 år. 4 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 "EOS M ikke har solgt så mye som de regnet med," Ja, dette kommer vel ikke som noen overraskelse. EOS M er dårligere spekket og dyrere enn sine konkurrenter. Canon må slutte å leve på merke alene. Det går bra foreløpig, men hva med fremtiden. Veldig kortsiktig tankegang fra Canons side spør du meg. Sony og Nikon satser mer, og dette tror jeg de kommer til å merke med tiden. Jeg synes ikke EOS M er spekket dårligere enn sine konkurrenter. Den er bare så inderlig feil priset. Som entrylevel speilløst, så har den de tingene som skal til. Men konkurrentene er Olympus E-PM2/E-PL5, Panasonic GF5 og Sony NEX3. Ikke modelllene over. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg