Gå til innhold

Starcraft taktikker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet om tre rånebra rush teknikker. Alle er protoss (Det er ikke en tilfeldighet - protoss er jo altfor god!), og tar vanligvis knekken på en motstander med mindre du blir rushet selv.

1. Dark Templar rush. Tar knekken på både terran og protoss, hvis ikke de er ultraraske med å bygge detector. Er ikke alle som gjør det så tidlig.

2. High templar "rush". High templars er definitivt den beste uniten i spillet, og da sier det seg selv at det er uhyre effektivt å få bygget noen med en gang du starter. Knallbra hvis du blir rushet av zerg.

3. Reaver drop. Bygg reavere og to shuttles, og fly disse til basen til motstanderene. Slipp ut reaverene bak mineralene, la dem skyte et skudd, og få dem opp i shuttelen igjen. Dette gjentar du helt til du har eliminert motstanderen. Poenget er å hindre motstanderen i å få mineraler - og dermed være enkel å ta med et par zealots.

PS! Alle disse teknikkene er totalt ineffektive hvis ikke du gjør de riktig. Dvs, du er nødt å gjøre det så raskt som overhode mulig - kunne vite akkurat når du skal starte å bygge de forskjellige bygningene, og unitene.

Jeg fant hjelp til dette på internett.

Lenke til kommentar

når jeg er zerg bygger jeg ørten hatchery og bruker russer-taktikk, sende på ting og tang helt til fienden er utslettet.

når jeg er protoss bygger jeg zealots med 1+ attack (slakter lings og rines) og dragoons og reavere senere jeg bruker til å knuse zerg styrker eller droppe i basen til fienden.

når jeg er terran disconnecter jeg.. neida, med terran bygger jeg siege og og dropper firebats midt i basen til fienden.

Lenke til kommentar

taktikker du kan bruke kommer helt an på hvor god du er til å microe og hvor god oversikt du har for viss du prøver deg på noen av de nedenfor og mislykker så har du så godt som tapt spillet. Tren heller på å microe unitsene dine skikkelig samt lære deg skikkelig build orders slik at du vet hvor mange f. eks. scv'er du skal bygge før en supply depot og barracks etc etc. Finner mange gode tips ellers rundt omkring på nettet til dette.

Ellers så anbefaler jeg å laste ned replayfiler av skikkelige gode spillere å se hvordan de spiller.

En taro Tassadar :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...