JonasPB Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Hei Jeg har en relativt ny samsung led-tv, med Smartfunksjon og dermed også mulighet for å dele innhold via Allshare, eller DLNA. Er ikke sikker på om dette er det samme.. Har fått denne til å lese innhold fra delt mappe på PC'en, men det tar opp mye lagringsplass og forutsetter at PC'en står på hele tiden.. Jeg ønsker å kjøpe meg en NAS med 1-2 TB lagringsplass, gjerne med torrentstøtte som jeg kobler kablet til ruteren, og lar TV'en streame innhold derifra. Er det noen som har praktisk erfaring med en NAS som fungerer til dette formålet? Jeg har sett flere varianter som etter sigende skal fungere, men vil gjerne høre fra noen som har tilsvarende produkter selv. Regner med å bruke en plass rundt 2000kr på en slik nas, men pris er ikke ett dilemma hvis produktet er godt nok. Denne posten blir også lagt som eget emne under Lyd & bilde i håp om at noen der har lignende utstyr. Mod får eventuelt fjerne en av disse hvis det bryter med forumregler.. Mvh Jonas Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg har blitt veldig begeistrert for Synology, uten at jeg har grunnlag for å dømme andre produsenter. På www.synology.com kan du kjøre en testvariant av DSM som er OS. Mener forøvrig DSM har støtte for DLNA. Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 Så en løsning slik som dette skal fungere fint? På papiret ser det riktig ut, men vil gjerne høre fra noen som har prøvd i praksis:) Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) De støtter DLNA, ja: http://www.synology.com/dsm/home_home_applications_media_server.php?lang=us Jeg ville gått for en hvassere variant. Har selv 411+II, men har satt opp 212j, 112j og 112+ hos andre. Vil absolutt anbefale en plussmodell. Endret 11. februar 2013 av WonderStivi Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 11. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2013 ok:) takk for innspill Ser at det er en ganske markant prisøkning opp til <+> modellene, hva er det som gjør disse bedre? Skal strengt tatt kun brukes til streaming opp til TV'en, men det blir kanskje begrensninger mtp overføringshastighet og filstørrelser? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 11. februar 2013 Del Skrevet 11. februar 2013 Det er prosessor hastighet/mengde RAM som er forskjellen. Min erfaring er at selv om du kjøper NAS'en med et bestemt formål øker du omfanget når du oppdager hva den er kapabel til. De er fullspekket med masse god funksjonalitet, som du tror nå at du ikke vil få behov for :-) Jeg ville ikke gått for en j-variant. Da hadde jeg heller kjøpt 112/112+ og kjøpt én 2 eller 3TB HDD. Godt mulig jeg saboterer litt for budsjettet ditt. Jeg kjøpte selv 212j først, og oppgraderte til 411+II to uker senere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå