Gå til innhold

[Løst] Koble front-panelkabler til hovedkort


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Bygger PC for tiden, og det er en evighet siden sist jeg gjorde det - noe som skaper forvirring omkring kabeltilkobling til hovedkortet. Kabinettet mitt er av merket Cooler Master, og jeg får ikke til å koble til power swift + led, etter mange forsøk. Bruksanvisningen til hovedkortet er egentlig ikke til noe hjelp her.

 

Hovedkortet er et MSI B75MA-P45.

 

Kabinettet har følgende kabler:

 

1 Power Swift

1 Reset Swift

1 HDD LED

1 pin som er merket med tegnet +

1 pin som er merket med tegnet -

1 1394

1 USB (denne kobler jeg til JUSB1 på hovedkortet)

 

I tillegg har jeg lydkablene:

 

1 R-RET

1 L-RET

1 R-OUT

1 L-OUT

1 Mic Power

1 Mic-in

 

Pluss en vifte i kabinettet som jeg er usikker på koblingen til. I tillegg kommer HDD-SATAkoblingen og DVD.

 

Det forrige hovedkortet var eldgammelt, men sannelig mye lettere å koble til enn dette nye!

 

Håper noen kan være så snille og legge ut bilde/guide/rettledning til hvordan jeg kan få koblet til kablene riktig slik at jeg får startet maskinen. :) Jeg vet at strømmen fungerer, for skjermkortet lyser ved tilkobling.

 

Mvh.

 

Zoone

Endret av Zoone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står jo svart på hvitt på bildet hva som skal hvor. Kablene som kommer fra kabinettet ditt er merket med det samme som det på bildet er. Bare husk på polariteten (pluss/minus), det er også merket.

 

For eksempel ser du at kabelen merket med "power led" eller "pled" (litt avhengig av produsenten av kabinettet) skal inn på kontakten merket JFP1 på hovedkortet, pinne 2 og 4 hvor 2 er pluss og 4 er minus (G)

 

Power Switch er på-knappen til kabinettet. Ofte merket noe slikt som pow, p_sw. pow_sw, etc.

Endret av TMB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kabinettet har følgende kabler:

 

1 Power Swift

1 Reset Swift

1 HDD LED

1 pin som er merket med tegnet +

1 pin som er merket med tegnet -

1 1394

1 USB (denne kobler jeg til JUSB1 på hovedkortet)

 

 

I tillegg har jeg lydkablene:

 

1 R-RET

1 L-RET

1 R-OUT

1 L-OUT

1 Mic Power

1 Mic-in

 

 

Pluss en vifte i kabinettet som jeg er usikker på koblingen til. I tillegg kommer HDD-SATAkoblingen og DVD.

 

Power Switch skal inn på JFP1 - Power Switch (pinne 6 og 8)

Reset Switch skal inn på JFP1 - Reset Switch (pinne 5 og 7)

HDD LED skal inn på JFP1 - HDD LED (pinne 1 og 3)

Kan tenke meg de som er merket med kun - og + er power LED, denne skal da inn på JFP1, pinne 2 og 4

 

Lyden skal antakelig inn på JAUD1

 

S-ATA fra DVD og HDD skal inn på en av de seks du ser helt til høyre på bildet. Viften kommer an på om den har 3-pins-kontakt eller Molex-plugg. Har den 3-pins kan du koble den til på hovedkortet der hvor den passer, har den Molex må du koble den rett til strømforsyningen

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Tok litt tid før jeg fikk begynt med dette.

Måtte bestille en ny DVD-rom da min gamle bruker IDE-kabel, venter nå på å få den tilsendt.

 

Har koblet til kablene etter dine anvisninger og iflg manualen - nå får jeg start på PC'en! :)

Takk for rådene - nå har jeg sannelig fått oppfrisket kunnskapene mine. Har ikke helt fått ordnet lydpluggene, men tar dette senere.

 

Zoone

Endret av Zoone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...