Slabbedasken Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 For en liten stund siden skaffet jeg meg et Radeon 9800 pro 128 mb kort sammen med resten av den skreddersydde maskinen min. Skjermkortet var delvis defekt, og siden butikken jeg kjøpte den av ikke fikk inn nye på en stund fikk jeg refundert kortet en 2 mnd etter jeg kjøpte det. Da så jeg et tilbud og kjøpte et samme kort med 256 mb minne for en 5-600 kr mere enn jeg ga for 128 mb modellen og slo til. Ett av de spillene jeg liker best er Command & Conquer: Generals Da jeg spillte det med 128 mb radeon 9800 pro kortet gikk altglatt. Kjørte med 6xAA / 16xAF i 1600x1200 og dette gikk som smurt. Etter jeg bytta til 256 mb modellen av kortet har jeg opplevd masse lagg på Generals. Laggen forsvinner når jeg setter av AA/AF, men hvorfor lar ikke spille seg kjøre når systemer er mere enn godt nok og kortet skal være et hopp opp fra det gamle? :-? Jeg har nettopp formatert maksinen for det kunne være noe jeg hadde oversett, og etter jeg la inn dx9 og cat 3.7 så prøvde jeg igjen, men ble møtt med et sørgelig syn. Spillet lagger like mye som før. Har ikke merket så mye i andre spill bortsett fra lav fps i unreal2003. Ved 6xAA/16xAF i 1600x1200x32 og full detalj får jeg 20-30 fps :o Ved AA/AF slått helt av samt vsync av og alle detaljer på "normal" i 1280x1024 får jeg bare 50-60 fps. :o Da er alt slått over på preformance.......... kan dette være riktig? :o Takker for alle svar og forslag Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Ingen som har hatt noen lignende hendelser eller erfaringer med dette? teorier? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Er ikke dette et kjent problem med Generals og Ati sine kort da? Mener nemlig å ha hørt om det før et par ganger. For du fikk vel ikke prøvd det andre 9800-kortet medAA/AF i Generals fikk du? Se deg litt rundt på Gamer.no forumet eller google på "Ati Anti Aliasing Generals" og se hva som dukker opp. :/ Edit: Feil spill :oops: Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Har ikke erfaringer med dette, men har kanskje noen teorier: * Hva står Agp Aperture på i din BIOS? Siden du har så mye minne på skjermkortet, kan du sette denne forholdsvis lavt (64-32 Mb). * Formaterte du etter du fikk det nye skjermkortet? Tommelregel å ALLTID re-formatere hver gang du setter i ny hardware. Om ikke noe av dette funker, så er jeg ikke sikker. Du kan jo prøve disse tipsene, eller vente og se om noen andre har faktiske erfaringer på samme område. Lykke til! Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Kan det være at ram'en på 256 kortet er tregere enn den på 128 kortet. Tror den løsningen har vært gjort før for å selge flere "superkort". Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Se på denne siden,mulig det er noe der som kan hjelpe deg. http://www.rage3d.net/board/showthread.php...and+and+Conquer Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Kortet skal ikke være treigere, men bittelittegrann raskere enn 128 mb modellen. Kortet har 20 mhz høyere clock på minnet for å kompansere for tapet pga DDR2 og mere minne, så noen visuelle forandringer skulle egentlig ikke det vært. Takker ellers for alle innlegg :-) Lenke til kommentar
mr x Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 du har sikkert prøvd alt,men brukte du cat 3.7(drivere)på det første korte du hadde ! mener bare om det kan være fårskjell med andre drivere(cat 3.5-3.6) det kan jo også være noe hardware pro med selve kortet,slik at det ikke yter max.. hva med og sende inn korte der du kjøpe det,slik at webshopen får testet kortet ditt.hvis ikke ytelsen oppfyller kravene får du jo sikkert nytt. hvis du har et backupp-kort eller får låne et til du får igjen ditt skulle vel dette gå bra... er det Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro du har ?kansje noen kort fra denne produsenten har litt problemer ! du kunne jo også prøve en annet merke fra ati.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå