Gå til innhold

Priskalkulatoren er tilbake! Hurra!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Warning: Can't connect to MySQL server on 'iota.hardware.no' (113) in /home/prisguide/frontend/frontend_lib/user.lib on line 5

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'iota.hardware.no' (113) in /home/prisguide/frontend/frontend_lib/user.lib on line 5

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/prisguide/frontend/frontend_lib/user.lib on line 6

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/prisguide/frontend/frontend_lib/user.lib on line 8

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/prisguide/frontend/frontend_lib/user.lib on line 9

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/prisguide/frontend/frontend_lib/user.lib on line 10

Når jeg prøve å logge inn...

Edit: Der funket det allikevel. Kom inn :)

Men noe er feil :)

Jeg la til XP2500+, A7N8X og 512TwinMOS brikker for å teste systemet. Den spytter ut at blant annet Komplett.no selger denne CPUen for over 3000 kroner!

Lenke til kommentar

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/prisguide/frontend/frontend_lib/user.lib on line 10

Når jeg prøve å logge inn...

Edit: Der funket det allikevel. Kom inn :)

Vi synkroniserer mot forumet, og er avhengig av at forumserveren er frisk. Jeg vet at den for noen minutter siden hadde vanvittig høy last, men at dette løsnet rimelig raskt.

Men noe er feil :)

Jeg la til XP2500+, A7N8X og 512TwinMOS brikker for å teste systemet. Den spytter ut at blant annet Komplett.no selger denne CPUen for over 3000 kroner!

Dersom du tar en titt på produktet:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...r&product_id=73

Vil du raskt se at Komplett er registrert med feil vare. Varen som Komplett har pris på er en oppgraderingspakke, ikke bare CPU. Dette er altså en generell prisguidefeil, og ikke en feil knyttet til priskalkulatoren.

Forøvrig er det mulig å henvise til priskalkulatoren på denne måten:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...hp?waggon_id=67

Det kommer bedre funksjonalitet for å importere ferdigoppsatte handlevogner, tipse venner om handlevogner, osv.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Det kommer bedre funksjonalitet for å importere ferdigoppsatte handlevogner, tipse venner om handlevogner, osv.

Mvh,

Amund

Heyhey. Jeg aner en helt ny funksjon for priskalkulatoren og alle "Hvilken PC bør jeg kjøpe"-tråder!

Istedenfor at dere, som nå, har anbefalingene i klartekst kan dere linke til en spesiell handlevogn som inneholder disse komponentene. Blir MYE enklere å bytte ut etterhvert som tiden går, og prisen er alltid rett. Enklere å bestille er det også!

Så da trenger vi også muligheten for å ha flere handlevogner :)

Lenke til kommentar

Istedenfor at dere, som nå, har anbefalingene i klartekst kan dere linke til en spesiell handlevogn som inneholder disse komponentene. Blir MYE enklere å bytte ut etterhvert som tiden går, og prisen er alltid rett. Enklere å bestille er det også!

Jepp, stemmer meget bra. Så langt har vi fått med oss 2 webshoper på å linke direkte til hele handlevognen. Dvs. at du ved ett museklikk kan gå til ferdig oppsatt handlevogn i webshopen!

Så da trenger vi også muligheten for å ha flere handlevogner :)

Det har du allerede :-)

Spesielt interessant er det nok å få muligheten til å importere handlevogner. Som du nevner kan det være meget interessant å legge inn anbefalingene i handlevogner, og gjøre det mulig for leseren å importere disse til sin egen profil. Deretter kan man bytte ut de komponentene man ønsker, og klikke "Kjøp" hos den webshopen som er billigst, eller har alle varene på lager.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Dvs. at du ved ett museklikk kan gå til ferdig oppsatt handlevogn i webshopen!

Mvh,

Amund

Rett og slett genialt :)

Ser for meg svar på nyere poster i "hjelp"-kategorien nå. Istedenfor at vi må gå igjennom en webshop som Komplett og legge til alt på en liste og printe ut denne til forumet, har vi alle bare 3-4 "default"-handlevogner med spesielle interresser lagret. Så når noen spør om en god PC til 7 store, sier vi bare "Sjekk ut denne handlevognen" :)

Men dere må nå for all del ikke glemme å oppdatere prisguiden med nye priser, rette priser og nye produkter, og kun fokusere på andre ting. Som for eksempel at Komplett blir stående med en 2500+ til 14 000 kroner og den slags :)

Edit: Hmm, jeg tror jeg kan ha støtt borti de første av de store problemene med å ha en slik handlevogn: Jeg har satt sammen en PC som har ett enkelt formål: Å være så billig som overhode mulig. Aller helst skulle også varene bli bestilt fra samme webshop også. Men etter å ha satt på plass alle varene dukker det, nærmest selfølgelig opp: "Ingen webshoper har alle produktene".

Dette vil bli et veldig kjent problem, og det trenger sårt noen gode løsninger. Det som ville vært det beste ville vært om prisguiden da automatisk fant andre produkter i samme kategori som den webshoppen faktisk hadde, og puttet de inn istedenfor for å prøve å få til dette. Gjerne ha det som en ekstraknapp ved siden av: "Finn alt i en butikk" eller noe i den dur. Det vil sikkert kreve en del ressurser, spesielt siden det jeg forklarte bare ville vært en veldig enkel løsning. Den måtte selvsagt blitt mer avansert.

Det andre dere kan gjøre ville jo vært at etter dere hadde funnet en webshop som manglet 5 varer, kunne den prøvd å finne en annen butikk som hadde akkurat disse 5 varene og til billigst mulig pris. Sikkert også ressurskrevende og vanskelig, og jeg tror nok heller at flest ville likt den første løsningen...

Lenke til kommentar

Men dere må nå for all del ikke glemme å oppdatere prisguiden med nye priser, rette priser og nye produkter, og kun fokusere på andre ting. Som for eksempel at Komplett blir stående med en 2500+ til 14 000 kroner og den slags :)

Har rettet på denne nå. Forøvrig har vi den senere tid også utviedet tilbakemeldingssystemet, slik at det er enkelt å rapportere om feil for de ulike produktene. Dersom man sender mail til rett avdeling blir de raskere håndtert også.

Det som ville vært det beste ville vært om prisguiden da automatisk fant andre produkter i samme kategori som den webshoppen faktisk hadde, og puttet de inn istedenfor for å prøve å få til dette.

Det kan bli vanskelig å få til noe slikt helautomatisk, med mindre vi setter oss ned å definerer hvilke produkter som kan erstatte hverandre. Da ender vi fort vekk med at vi må gjøre veldig masse manuelt arbeid.

Den beste ideen jeg kan komme på i farten er imidlertid å lage en knapp som for hver varelinje som er rød (altså webshopen har ikke samme vare). Ved å trykke på denne knappen får man opp en liste med forslag til produkter som denne webshopen har, og som er i samme prisklasse (f.eks. innenfor +-30%).

Det andre dere kan gjøre ville jo vært at etter dere hadde funnet en webshop som manglet 5 varer, kunne den prøvd å finne en annen butikk som hadde akkurat disse 5 varene og til billigst mulig pris. Sikkert også ressurskrevende og vanskelig, og jeg tror nok heller at flest ville likt den første løsningen...

Denne er absolutt gjennomførbar, men jeg vet ikke om resultatene alltid vil bli like interessante for leseren. I praksis kan man jo da bare sette opp to handlevogner, "handlevogn - del 1", og "handlevogn del 2, som finner de laveste prisene i hver sin aktuelle webshop. Litt mer knot, men altså fullt mulig å gjøre manuelt på rimelig kort tid.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Jeg har nå flikket litt på handlevognen slik at man raskt og enkelt har mulighet til å erstatte en vare. Ved å klikke på "Erstatt" (når man er inne på administrasjonssiden for handlevognen) får man automatisk opp en liste over hvilke produkter den aktuelle webshopen fører. Ut i fra denne listen kan man da plukke ut et alternativt produkt.

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Hjelper ikke s mye så lenge prisene er utdater/mangelfulle.

Finner du et 9800PRO kort til under 3000 der f.eks.?

Nei, ikke blant de produktene som er lagt inn databasen vår. Vi skal gjøre vårt beste for å få lagt til flere av disse kortene i produktdatabasen. Dersom du har lyst til å hjelpe til er det bare å ta kontakt med undertegnede.

I fritekstsøket finner du imidlertid lavere priser.

https://prisguiden.no/fritekst_sok....find=9800%20pro

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Hjelper ikke s mye så lenge prisene er utdater/mangelfulle.

Finner du et 9800PRO kort til under 3000 der f.eks.?

Nei, ikke blant de produktene som er lagt inn databasen vår. Vi skal gjøre vårt beste for å få lagt til flere av disse kortene i produktdatabasen. Dersom du har lyst til å hjelpe til er det bare å ta kontakt med undertegnede.

I fritekstsøket finner du imidlertid lavere priser.

https://prisguiden.no/fritekst_sok....find=9800%20pro

Mvh,

Amund

Hjelper med glede til.

Bare si hva jeg kan gjøre...

:D I'm unemployed anyway :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...